Muzej za umjetnost i obrt tijekom proteklih 140 godina razvio u najznačajniji i najveći hrvatski i zagrebački umjetnički muzej koji je bio i ostao predvodnik i promotor novih pokreta i ideja u svijetu umjetnosti i dizajna.
Svečanim otvorenjem novouređenih postava zbirki Muzeja i predstavljanjem izuzetno vrijedne donacije zbirke pret-a-porter i haute-couture mode, te otvorenjem izložbe posvećene odnosu suvremenog dizajna i obrtništva na čijim je temeljima upravo i osnovan davne 1880. godine, Muzej za umjetnost i obrt proslavio je 140 godina svoga djelovanja.
Ravnatelj muzeja Miroslav Gašparović tom je prigodom posebno istaknuo da se Muzej za umjetnost i obrt tijekom proteklih 140 godina razvio u najznačajniji i najveći hrvatski i zagrebački umjetnički muzej koji je bio i ostao predvodnik i promotor novih pokreta i ideja u svijetu umjetnosti i dizajna. Upravo na tim temeljima MUO je izgradio i novi vizualni identitet koji je početkom godine predstavljen javnosti uz slogan 'See Art where others don’t', odnosno ‘Vidi umjetnost tamo gdje ju drugi ne vide’ kojim Muzej korača prema budućnosti i osuvremenjivanju komunicirajući najraznolikije vidove umjetničkog rada i razvoja.
Brojni planovi za budućnost u kojima će se Muzej posvetiti organizaciji niza izložbi i skupova posvećenih različitim aspektima muzejskih djelatnosti, započeti su predstavljanjem novog postava zbirki fotografije, dizajna, kao i obnovljenih zbirki satova, bjelokosti, metala i zvona, stakla, keramike i mode. Upravo je u zbirci mode prvi put javnosti predstavljena nova donacija modnih primjerka iz vremena velikih Balenciage, Yvesa Saint Laurenta, Coco Chanel, Christian Diora, Louis Vuitona koju je Muzeju donirao hrvatsko-britanski baletni umjetnik Jelko Yuresha.
Muzej je također predstavio novi stalni postav fotografskih zbirki koji je tematski podijeljen na cjeline Povijest fotografije u Hrvatskoj kroz tri segmenta: Studijska fotografija, Fotoreportaža i Amaterska fotografija; Fotografija i umjetnička praksa nakon 1960., te Povijest fotografskih tehnika i Fotooprema. Svakoj cjelini pridružen je i edukacijski dio u obliku prezentacija i proširenih legendi, a novi postav uključuje i filmski program koji će se kontinuirano kreirati u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom.
Iznimno važan novi postav dizajna koji je otvoren u prigodi muzejske obljetnice sadržava oko 120 predmeta grafičkog i produkt dizajna od 1950-ih godina do 2016. godine, a fokusiran je na djelovanje domaćih dizajnerica i dizajnera. U području vizualnih komunikacija osim nezaobilaznih plakata biti će prikazani i predmeti iz područja oblikovanja knjiga, časopisa, gramofonskih ploča i ambalaže. Produkt dizajn predstavljen je kroz ključne komade namještaja nastalih u hrvatskim tvornicama, male kućanske aparate, proizvode od porculana i stakla, igračke te druge kvalitetno oblikovane proizvode koji su obilježili svakodnevicu tijekom posljednjih sedamdesetak godina.
U rođendanskoj obljetnici Muzej je posebnu pažnju posvetio obrtništvu na čijim je temeljima osnovan davne 1880. godine, te je u slavljeničkoj večeri otvorio izložbu MADE IN: Crafts - Design Narratives koja istražuje i spaja suvremeni dizajn i tradicionalno obrtništvo. Tom su prigodom u Zagreb stigli brojni ugledni i nagrađivani dizajneri koji su zajedno sa kustoskim timom iz Austrije, Slovenije i Srbije, predvođeni Muzejem za umjetnost i obrt i dizajnerskim studiom OAZA, otvorili ovu važnu izložbu koja ostaje otvorena do 8. ožujka ove godine.
Izuzetno važan iskorak Muzeja za umjetnost i obrt koji označava i početak snažnije transformacije MUO kao muzeja koji odgovara izazovima novih generacija, posjetitelja i novih tehnologija, omogućili su brojnih partneri i sponzori koji su prepoznali kulturu kao važnog promotora i generatora razvoja i očuvanja hrvatske kulturne baštine i suvremenog umjetničkog stvaralaštva. Posebne zahvale ravnatelj muzeja Miroslav Gašparović uputio je Gradu Zagrebu, Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, partnerima MUO, naftnoj kompaniji Ini i Croatia Osiguranju, medijskim pokroviteljima Jutarnjem listu, Europlakatu, Zagrebplakatu, sponzoru tvrtci Igepa Group, te tvrci Neva čiji je brend Rosal postao partner Zbirke dizajna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....