Renee Zellweger tako je uvjerljivo utjelovila veliku holivudsku zvijezdu Judy Garland u novom biografskom filmu pod naslovom “Judy”, koji se upravo počeo prikazivati kinima, da je oborila s nogu i kritičare i publiku. Film prikazuje Garland u posljednjem razdoblju njezina tragično prekratkoga života, kad je, bez novca i ovisna o drogi i alkoholu, održala niz koncerata u Londonu u očajničkom pokušaju da se vrati na scenu; nedugo nakon toga, u lipnju 1969., umrla je od slučajne prekomjerne doze barbiturata, u dobi od 46 godina.
“Zellweger izgleda kao Garland, zvuči kao Garland pa čak i pjeva kao Garland, i u potpunosti je uspjela uhvatiti njezinu osobnost, tjelesno i glasovno”, zadivljeno je napisao kritičar Financial Timesa. U Guardianu pišu kako se “stopila s ulogom molekulu po molekulu”, Rolling Stone njezinu glumu opisuje kao “čudo”, a Vanity Fair kaže da je “teško reći gdje završava Garland i počinje Zellweger”. Publika pak na festivalima i premijerama glumicu nagrađuje burnim ovacijama - na festivalu u Torontu aplauz je trajao tako dugo da je Zellweger na kraju morala zamoliti nazočne da prestanu “jer će joj suze pokvariti šminku”. I svi se slažu da je Zellweger najizglednija kandidatkinja za Oscara za najbolju glavnu žensku ulogu. Judy Garland je izmaknuo - kad se 1954. očekivalo da će ga dobiti za film “Zvijezda je rođena”, zlatni kipić ponijela je Grace Kelly za “Djevojku sa sela” - ali Zellweger jednog već ima. Pripao joj je za sporednu žensku ulogu u “Studengori” uz Nicole Kidman, a osim toga vlasnica je i triju Zlatnih globusa i niza drugih priznanja za šaroliku galeriju likova koje je prikazala na filmskom platnu: od partnerice Toma Cruisea u filmu “Jerry Maguire”.
Unatoč nedvojbeno blistavoj karijeri, koja joj je, uz slavu, obožavatelje i nagrade, donijela i imutak što se procjenjuje na šezdesetak milijuna dolara, Zellweger u jednom trenutku kao da se našla u raskoraku s Hollywoodom i svime što on znači i možda se baš zato tako duboko uživjela u lik Judy Garland.
Nesretna Garland, koja je radila od najranijeg djetinjstva i cijeli se život borila s nevoljama što ih donosi slava, bila je žrtva bezdušne holivudske mašinerije koja ju je iskorištavala, ne dajući joj vremena da se pribere i oporavi, i koja ju je na kraju uništila. Nažalost, Zellweger to jako dobro razumije jer se i sama našla u opasnosti da je sustav proguta.
- Točno znam kako je to kad dođeš do točke u kojoj jednostavno ne znaš imaš li dovoljno debelu kožu da nastaviš, i onda moraš otići - rekla je glumica nedavno u intervjuu za New York Times, pokušavajući objasniti zašto se, nakon što je bez prestanka snimala film za filmom, 2010. povukla iz Hollywooda.
- Trebala mi je anonimnost da bih mogla s drugima razgovarati kao ljudsko biće, a ne kao javna osoba - rekla je tada glumica. Odlučila se na radikalnu promjenu te dugo nije radila ništa na filmu, nego je meditirala, slušala predavanja iz međunarodnih odnosa na kalifornijskom Sveučilištu u L.A. i mnogo putovala. Pred kamere se vratila 2107., ali još prije premijere filma “Drugo stanje Bridget Jones”, u kojem omiljena junakinja postaje majka, šokirala je javnost. Naime, na svečanosti posvećenoj ženama, u Hollywoodu u listopadu 2014., pojavila se na crvenom tepihu upadljivo promijenjena izgleda, zategnuta lica i širom otvorenih očiju koje kao da se više nisu stiskale u onaj prepoznatljiv, šarmantno škiljav pogled. Mediji i društvene mreže planuli su: očito je bila na plastičnoj operaciji i više nikad neće biti ona stara, uzrujano su komentirali obožavatelji. No premda se vidljivo promijenila, Zellweger je odlučno nijekala da je to posljedica kirurškog zahvata.
- Možda izgledam drukčije. Pa tko se ne mijenja s godinama? Ali promijenila se jesam. Sada sam sretna - kratko je rekla Zellweger, ali onda ipak osjetila potrebu da u Huffington Postu objavi članak pod naslovom “Možemo i bolje”, predbacujući medijima što robuju stereotipima i usredotočuju se na vanjštinu.
- Nije da bi se to nekoga trebalo ticati, ali ja nisam donijela odluku da promijenim lice i operiram oči - napisala je glumica, i tako sročenim objašnjenjem zapravo unijela još veću pomutnju: znači li to da je bila na zahvatu, ali ne zbog estetskih nego zbog medicinskih razloga? Na to pitanje dosad nitko nije odgovorio, ali Zellweger priznaje kako je nakon bure oko operacija, koju je doživjela kao veliko poniženje, potražila pomoć psihoterapeuta.
"Nisam bila zdrava. Nisam se dobro brinula za sebe. Bila sam na dnu popisa onoga što je meni samoj bilo važno - kaže Zellweger, ali i naglašava kako je odonda našla sreću i otvorila nova poglavlja u životu - da bi se ove godine vratila na film u velikom stilu.
Sebe je glumica jednom opisala kao “običnu curu iz Teksasa koja samo traži veliku ljubav”; Zellweger se rodila 1969. u gradiću Katyju u Teksasu, pukim slučajem jer su se ondje nastanili njezin otac, Švicarac Emil, i majka Kjellfird, Norvežanka; par se upoznao na brodu, na putu iz Danske u Norvešku, gdje je Kjellfird bila s društvom.
- Vrlo snažno osjećam svoje teksaške korijene, ali ne mogu sakriti da sam dijete roditelja Europljana - kaže Zellweger.
Gimnastičarka i navijačica koja je, kako je rekla, “u srednjoj školi potrošila dovoljno maskare za cijeli život”, Zellweger se isticala u sportu i bila odlična učenica, ali nije sanjala o glumi, nego o novinarskoj karijeri. No kad se upisala na sveučilište u Austinu, bez posebnog interesa, pohađala je i satove glume i nastupala u studentskim predstavama, gdje joj je partner, među ostalima, bio i Matthew McConaughey. Počele su kapati i manje uloge, kao ona u “Munjeni i zbunjeni” 1993., a igrom slučaja, upravo joj je McConaughey bio partner i u prvoj većoj ulozi, u filmu “Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation”. Iako su kritičari pokopali film, gotovo su svi izdvojili Zellweger i McConaugheyja kao buduće velike zvijezde.
Put prema slavi otvorio joj je redatelj Cameron Crowe, koji je, na opće iznenađenje, 1996. angažirao tada gotovo nepoznatu Renee za glavnu žensku ulogu u filmu “Jerry Maguire” s Tomom Cruiseom. Dražesna plavokosa glumica napućenih usnica koja, prema riječima redatelja, “podsjeća na sestru, prijateljicu, djevojku u koju si bio zaljubljen”, osvojila je publiku i ušla u društvo najbolje plaćenih holivudskih zvijezda.
I dok joj je karijera postojano napredovala, u ljubavi nije imala previše sreće. Na snimanju komedije “Ja, ja i Irena” braće Farrelly, 1999., prohodala je s filmskim partnerom Jimom Carreyjem. On je mnogo vremena provodio kod nje, u vili u Los Angelesu koju je Renee kupila za 1,9 milijuna dolara, a ona je tvrdila da uživa u njegovom jednostavnom načinu života koji se svodio na gledanje televizije uvečer, uz dostavljenu brzu hranu, i pisanje zadaća s tad 12-godišnjom kćeri Jane iz njegovog prvog braka.
- Život s njim bio je dosadno, čudesno normalan - izjavila je poslije Renee, pomalo čeznutljivo jer veza nije potrajala. Par se rastao nakon godinu i nešto, uz objašnjenje da su im “želje različite”. Navodno Carrey nikako nije htio odrediti dan vjenčanja, a ona je inzistirala, na što ju je on bez odugovlačenja ostavio.
Još dok je bila s Carreyem, Zellweger je 2001. dobila ulogu u filmu koji će joj možda najviše obilježiti karijeru - “Dnevnik Bridget Jones” - i upustila se u prvu od avantura s naglim debljanjem radi uvjerljivosti lika koji tumači. Dok je javnost, osobito britanska, prigovarala što je za ulogu punašne Britanke koja se vječno bori s kalorijama i broji si cigarete i pića odabrana mršava Amerikanka koja ne puši, Zellweger je dala sve od sebe da doista postane Bridget Jones. Udebljala se tamaneći Snickerse, frape od čokolade, pizzu sa sirom i po 20 krafni na dan, usavršila britanski naglasak i kao simpatična, nespretna debeljuca šarmirala i sumnjičave Britance i cijeli svijet.
Kako se zbog silne nezdrave hrane osjećala tromo i bezvoljno za drugi nastavak “Dnevnika Bridget Jones”, tri godine poslije, Zellweger je angažirala nutricionista i ovaj put se udebljala uz kvalitetniju, ali iznimno kaloričnu hranu, s vrtoglavih 4000 kalorija na dan, a slično se spremala i za “Drugo stanje Bridget Jones” 2016. Poslije snimanja, kilograme je skinula uz pomoć visokoproteinske dijete, bez masnoća, s malim porcijama tunjevine ili mesa i mnogo salata, te uz dva sata treninga u teretani i najmanje pet kilometara trčanja na traci svaki dan, kao i plivanje, jogu, bicikl i hodanje. Doduše, tako je tvrdila ona, mnogi upućeni pak kažu da je smršavjela drastičnom metodom - žvačući kockice leda i ništa drugo.
Dok je išla iz uloge u ulogu, Zellweger je gotovo jednako brzo mijenjala i dečke. Hodala je s Matthewom Perryjem iz “Prijatelja”, a onda se na snimanju “Studengore” zbližila s pjevačem White Stripesa, Jackom Whiteom, koji u filmu glumi lutajućeg glazbenika, ali rastali su se za manje od dvije godine; navodno on nije trpio što je ona poznatija od njega.
Govorkalo se i o vezi s Georgeom Clooneyjem, koju je Zellweger nijekala tvrdeći da su samo prijatelji, kao i o tome da hoda s irskim glazbenikom Damienom Riceom. A onda je zaprepastila sve kad se u svibnju 2005., nakon samo četiri mjeseca poznanstva, udala za country-pjevača Kennyja Chesneyja, čiji se jedan hit zove “You Had Me At Hello”, prema rečenici koju glumica izgovara u “Jerryju Maguireu”. Na vjenčanju na St.Johnu, jednom od Djevičanskih otoka, gdje Chesney ima kuću, mlada je nosila bijelu vjenčanicu koju joj je izradila njezina dobra prijateljica, dizajnerica Carolina Herrera, a godinu stariji mladoženja imao je crni kaubojski šešir; poslije obreda mladenci su slavili u lokalnom restoranu uz četrdesetak najbližih prijatelja.
Samo četiri mjeseca poslije, svemu je bio kraj. Brak je poništen, a kao razlog je navedena “obmana”, pa su se pronijele glasine da je Chesney zapravo gay i da je to obmana o kojoj je riječ. No Zellweger je ostala u prijateljskim odnosima s Chesneyjem, za razliku od Bradleyja Coopera, s kojim se razišla u ljutnji.
S gitaristom Doyleom Bramhallom II, vršnjakom s kojim, kako je rekla, dijeli dugu zajedničku prošlost i prijatelje još iz vremena kad nijedno od njih dvoje nije bilo slavno, Zellweger je prohodala 2012. Činilo se da je napokon našla sreću, unatoč tome što je Doyle u vezu donio i prtljagu iz prošlosti: skidanje s heroina i propali brak s pjevačicom Susannom Melvoin (muzom pokojnog Princea, koji je navodno za nju napisao pjesmu “Nothing Compares 2 U”), te kćeri Indiju (16) i Elle (13), za koje je plaćao alimentaciju od 10 tisuća dolara mjesečno, u čemu mu je sigurno Zellweger pomagala. Doyle i Zellweger živjeli su zajedno, uglavnom u njezinoj raskošnoj vili u Montecitu u Santa Barbari, jednoj od kuća što ih je glumica nakupovala kad je odlučila da mora imati stalnu adresu.
- Imala sam različita mjesta za život, ali ne i dom. Ne mjesto gdje bih donijela slike i stavila ih na zid. Imala sam dva kovčega i torbicu za važne papire, putovnicu i slično, ali ne i policu na koju bih ih stavila - kaže Zellweger koja je prvo kupila kuću u istočnom dijelu Manhattana, a zatim i veliku farmu u Connecticutu, kamo se s obitelji doselio i njezin brat Drew s kojim je vrlo bliska.
No čini se da ni kuće ni financijska pomoć nisu bili dovoljni da veza potraje; u posljednje vrijeme priča se da je ljubavi kraj i da se par definitivno rastao. Zellweger o tome u javnosti ne govori.
- Nije teško imati privatni život. Jednostavno se ne govori o tome, ne objavljuju se pojedinosti na društvenim mrežama. Znam da je medijima dosadno intervjuirati glumice koje zagonetno šute o nekim stvarima. Ali ja volim držati jezik za zubima - kaže Rene i dodaje da to ima veze i njezinom profesijom: - Nije lako utopiti se i nestati u liku koji glumiš ako nisi zadržao neku svoju tajnu.
Ali to sigurno nisu prljave tajne: kad je glumica Melissa Sagemiller u sklopu pokreta #MeToo izjavila da joj je producent Harvey Weinstein rekao kako su Charlize Theron i Zellweger pružale seksualne usluge za uloge, iz krugova oko Zellweger stigao je odrešit odgovor: - Ako je to Harvey rekao, sere!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....