Melania Trump bila je sinonim za raskoš i luksuz, pri čemu se najčešće oslanjala na europske modne dizajnere. Jill Biden će, pak, pozornost pridavati američkim, mladim i neafirmiranim dizajnerima, kao i cijeloj tamošnjoj modnoj industriji - koja je na koljenima.
Inauguracija Josepha Bidena označila je kraj hladnog rata između američke modne industrije i Bijele kuće. Mnogi su se američki dizajneri u protekle četiri godine držali podalje od Washingtona, što iz protesta protiv Trumpove politike, što zbog modne politike Melanije Trump, koja je više voljela grandiozne europske brendove i u tome ostala dosljedna do zadnje sekunde svog mandata prve dame SAD-a.
Moćnim outfitom privukla poglede: Tko je pokćerka Kamale Harris o čijem kaputu svi govore?
Zaradila prvu modnu peticu: Jill Biden ljubičastim kaputom poslala važnu poruku
Za posljednji izlazak iz Bijele kuće odjenula je žalobno crnu Chanelovu jaknu sa zlatnim gumbima i crnu Dolce&Gabbana haljinu. Nova prva dama Jill Biden izborom je odjeće za inauguraciju - haljina i kaput iz asortimana gotovo nepoznatog njujorškog salona Markarian - najavila da dolaze veliki dani za male američke modne marke.
- Jill je prilično svjesna da će njezini modni izbori imati veliki utjecaj na modnu industriju i sve koji u njoj rade - tvrdi dizajnerica Alexandra O’Neill, koja je brend Markarian oformila prije nepune četiri godine.
Odjenuvši Jill Biden za inauguraciju, dizajnerica Alexandra O’Neill je iz gotovo potpune anonimnosti postala dio američke povijesti. Ni bolji poznavatelji američke modne scene nisu puno znali o njezinom brendu Markarian sa sjedištem u New Yorku. Bazu klijenata uglavnom je gradila preko društvenih mreža, a specijalnost su joj haljine jednostavnih, ali smjelih linija za uzvanice na vjenčanjima. Gospođa Biden atipična je Alexandrina mušterija jer njezine kreacije najčešće kupuju milenijalke. Narudžbu za inauguracijski komplet za novu prvu damu SAD-a dobila je još u prosincu, a dovršila ju je u svom ateljeu u West Villageu i kaže da te noći oka nije sklopila.
Monokromatske kreacije i odabir boja dama na inauguraciji šalju snažne političke poruke
Koliko snažno supruge američkih predsjednika utječu na modno tržište, to je notorna činjenica koja se proučava u svim boljim poslovnim školama, pogotovo od vremena kad je u Bijeloj kući boravila Michelle Obama.
Proizvođači odjeće koju je ona nosila za svog mandata, a bila je to izbalansirana mješavina skupih i svima dostupnih komada, ostvarivali su abnormalne profite. Sada se prvi put u povijesti događa da prva dama neće sama utjecati na modne trendove, jer tu je i nova potpredsjednica Kamala Harris, na inauguraciji odjevena u ljubičastu kombinaciju već poprilično afirmiranog mladog Afroamerikanca Christophera Johna Rogersa. Oko vrata je, po običaju, nosila bisernu ogrlicu, simbol mudrosti i uglađenosti. Zahvaljujući potpredsjednici Harris među Amerikankama je već krenula pomama za bisernim ogrlicama.
Nije im dovoljno profesionalna: Vogue će objaviti novu naslovnicu s Kamalom Harris
Od novoustoličenih se modnih influencerica Jill i Kamale, kao i od cijele nove administracije, očekuje da podrže ne samo mlade i neafirmirane, nego cjelokupnu američku modnu industriju. Pandemija je opasno potkopala taj sektor, u kojem je samo u prosincu prošle godine 140 tisuća ljudi ostalo bez posla. Robne kuće, butici i modne agencije umiru kao muhe, a manekenke gladuju, ne da bi očuvale liniju, nego zato što ih nema tko zaposliti. Od dizajnera preko trgovaca do modela, svi se oni kao za slamku drže Bidenova obećanja o skoro dva trilijuna dolara pomoći za oporavak američkog gospodarstva.
Modni brendovi koji svoj imidž grade na načelu održive proizvodnje, zaštiti okoliša i borbi protiv globalnog zatopljenja također očekuju da će im Bidenova vlada, za razliku od Trumpove, olakšati život novom pravnom regulativom.
Zasad su zadovoljni što napokon imaju predsjednika koji s njima dijeli iste svjetonazore: Biden je najavio povratak SAD-a u Pariški klimatski sporazum i momentalnu obustavu gradnje kontroverznog Keystone XL naftovoda od kanadske provincije Alberte do Nebraske.
Mnogi procjenjuju da je s Bidenovom erom i u modi došao kraj frivolnom, hedonističkom luksuzu koji ni na koji način ne doprinosi svijetu u kojem živimo, a Melania Trump bila je oličenje takvog luksuza. Kako se pojadao jedan menadžer famozne robne kuće Saks Fifth Avenue: - Prije četiri godine uoči inauguracijskog vikenda odjenuli smo mnogo žena, prodao sam više od desetak balskih haljina. Za Bidenovu inauguraciju - ni jednu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....