Zagrebački arhitektonski i dizajnerski laboratorij strateški promišlja odnos sa svojim klijentima, ali i zaposlenicima jer se svako ulaganje višestruko vraća.
Ove jeseni su izložbom Od arhitekture do doživljaja u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva obilježili svojih prvih deset godina, u kojima se zagrebačka Brigada nametnula inovativnim pristupom integracije arhitekture, dizajna interijera i produkt dizajna u ključna prostorna rješenja za brendiranje njihovih klijenata i korisnika.
Otprilike u isto vrijeme, sjedište tvrtke preselilo se u zagrebački Kaptol centar u kojem danas radi kreativni Brigadin pretežito ženski tim - jer deset od trinaest zaposlenika su žene. Čine ga arhitktice Ena Tadej, Marijana Gradečak, Mia Petričević, Petra Ladan, Virna Šonje i Željka Lovrić, dizajnerica interijera Lexi Schmidt, produkt dizajnerica Andreja Lovreković, voditeljica financija Marija Lukić, te poslovna direktorica Zoja Ivanišević.
"Ženska prevlast nije bila dio promišljene strategije, tako se dogodilo", kaže poslovna direktorica Zoja Ivanišević koja se Brigadinom timu priključila nakon iskustva rada u velikim konzultantskim kućama u Milanu i Rimu.
"Kući sam se vratila iz privatnih razloga, a Brigada mi je bila prvi izbor jer sam iz portfolija vidjela da se projekti rade na svjetskom nivou, te da je riječ o tvrtki koja inzistira na kreativnom i entuzijastičnom pristupu klijentima, ali i svojim zaposlenicima", nastavlja Ivanišević.
Svjesni da njihov kolektiv čine odgovorni i strastveni pojedinci, željni stalnog učenja i rasta, odlučili su ih motivirati na razne načine. Svojim zaposlenicima jamče veliku dozu slobode - od fleksibilnosti u odabiru radnoga mjesta (kod kuće ili u uredu) i organizacije vlastitog vremena (netko je produktivniji ujutro, drugi noću), do slobode da kroz svoj posao istražuju nova rješenja i testiraju nove materijale, tehnologije i slično. Također, potiču dodatnu edukaciju zaposlenika, što nisu samo tečajevi, konferencije, stručna usavršavanja i slično, nego i tečajevi prevladavanja treme od javnog nastupa ili, primjerice, odlazak u Veneciju na Biennale.
Ove godine započeli su s implementacijom četverodnevnog radnog tjedna, te neograničenim brojem dana godišnjeg odmora, što znači da svaki zaposlenik može za sebe odlučiti koliko će se i kada odmarati.
"Nije nam problem udarnički zapeti zbog kratkih rokova, pa jednako fleksibilno pristupamo i odmoru. Končani cilj je raditi bolje i efikasnije, a ne više", govori Ivanišević koja se ponosi činjenicom da je njezina tvrtka dobila priznanje Poslodavac prijatelj obitelji Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade za 2021.
To je posebno važno arhitektici Petri Ladan, mladoj majki iz Samobora koja dva dana tjedno odradi od kuće, s posla bez obzira na količinu zadataka može otići da u razumno vrijeme pokupi 2,5-godišnju kćerkicu iz vrtića, dok ostatak poslovnih obaveza prilagođava - privatnim.
"Za mene je to idealna kombinacija, a tvrtka uz to plaća i vrtić djeci svojih radnika, kao i prehranu zaposlenicima", kaže Ladan.
Prije tri godine pokrenuli su i tzv. Sexy Friday, što znači da se svaki drugi petak poslijepodne zabavljaju, uče i druže u uredu ili izvan njega.
"Kvalitetno provedeno zajedničko vrijeme jača timski duh", kaže Marija Lukić i dodaje kako je raspon tema raznolik - od stručnih edukacija o novim materijalima i inovativnim rješenjima, do tečajeva joge, pravilnog disanja, samoobrane, meditacije, te degustacija, obilaska izložbi... A idući zajednički projekt im je uređenje terase na kojoj će saditi i uzgajati vlastite namirnice.
"Kuhamo svi, ali najstrastveniji kuhari su naši muški kolege, posebno naš osnivač Damjan Geber, incijator ideje o sadnji zajedničkog vrta", kaže Zoja Ivanišević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....