Sve je počelo s atopijskim dermatitisom, koji je ublažila obična nevenova mast, a potom su ekonomistica Melani Petković i rogist Nikola Zver zasadili polje narančastog cvijeća, iz kojeg dobivaju esencije za svoje proizvode - uljni serum i hidratantnu kremu Kalea.
Kad su Melani Petković (29) i Nikola Zver (38) počeli uzgajati neven i od njega proizvoditi prirodnu kozmetiku, drugi su ih često pitali: "Kako ćete još i to stići? Zar vam nije dovoljno što imate fakultetske diplome i radite u struci?". Naime, ekonomistica iz Preloga bavi se računovodstvom i financijama u jednoj tvrtki, a glazbenik iz Lepoglave svira rog u renomiranom puhačkom sastavu Simply Brass i predaje u Glazbenoj školi u Varaždinu. U šali kažu da je njihov kozmetički brend Kalea spoj umjetnosti i ekonomije s prirodom i društvom.
"Naša priča nije samo o brendu već o ljubavi i inspiraciji našim rodnim krajevima, Međimurjem i Hrvatskim zagorjem", ističu životni i poslovni partneri, pripremajući se za proljetnu sadnju nevena na OPG-u Kalea u Lepoglavi. Najzahtjevnije će biti tijekom ljeta jer se tada cvjetovi nevena ubiru isključivo po suhom i sunčanom vremenu, i to u onom dijelu dana kad je sunce najjače. No, rad na živopisnom narančastom polju u idiličnom krajoliku podno gore Ivanščice čisti je gušt, kažu ovi zaljubljenici u prirodu. Upravo u potrazi za prirodnim rješenjem došli su na ideju o proizvodnji kozmetike.
"Prije tri godine nikako nisam mogla riješiti svoje probleme s atopijskim dermatitisom. Posjećivala sam razne liječnike, iskušavala razne kreme, ali ništa mi nije pomoglo. Istražujući prirodne načine liječenja, okrenuli smo se biljci od davnina poznatoj po blagotvornom učinku na kožu - nevenu, počevši ga uzgajati. Željela sam isprobati nevenovu mast, što je odobrila i moja dermatologinja. Već nakon tjedan dana dermatitis se smirio", kaže Melani, koja je zajedno s Nikolom izradila mast proučavajući stare domaće recepture. Neven ih je toliko oduševio i zaintrigirao svojim brojnim iscjeljujućim svojstvima (među ostalim, djeluje protuupalno, obnavlja kožnu barijeru te ublažava suhoću, iritacije i preosjetljivost) da su odlučili pokrenuti vlastiti brend na bazi nevena i drugih biljaka iz ovdašnjeg podneblja.
"Kad smo napravili mast, bio je to tek pripravak za samopomoć, da ga Melani isproba na svojoj koži. Znali smo da je puno više od toga potrebno za izlazak na tržište. Osnovali smo OPG da bismo mogli uzgajati vlastite sirovine, istodobno istražujući što je sve potrebno za razvoj proizvoda. U potrazi za stručnjacima za proizvodnju kozmetike, najprije smo naišli na one koji nisu htjeli raditi s nama jer smo nepoznati početnici. Nismo odustajali i naposljetku se sve posložilo. Brend smo razvili u suradnji s vrsnom zagrebačkom fitoaromaterapeutkinjom i formulatoricom kozmetike Mirelom Ilenić, u čijem laboratoriju se naša kozmetika i proizvodi", objašnjava Nikola, dodajući da iza brenda stoji i hrvatski dizajn vizualnog identiteta i hrvatska proizvodnja ambalaže.
Htjeli su, kaže, da Kalea bude u potpunosti zaokružena domaća priča. Prošle godine izašli su na tržište s uljnim serumom i hidratantnom kremom, a prije toga su dvije godine razvijali formulacije da bi se Kalea, kako kažu, predstavila u najboljem svjetlu.
"Posebnost je naših proizvoda što koristimo CO2 ekstrakt nevena jer se na taj način iskorištava puni potencijal biljke. Od domaćih sastojaka tu je još i kamilica te ulje sjemenki mrkve, u kombinaciji s dokazano učinkovitim aktivnim sastojcima, poput hijaluronske kiseline i niacinamida. Nema sintetskih silikona, parabena ni drugih agresivnih konzervansa. Naša misija je visokokvalitetna prirodna kozmetika pogodna za sve tipove kože", naglašavaju.
Brend su nazvali Kalea tražeći zvučno i pamtljivo ime, prikladno i za inozemno tržište. Njihovi proizvodi već su "prešli granicu" jer se mogu kupiti u austrijskom gradu Villachu, a nadaju se da je to tek početak.
"Prema dostupnim podacima, ime Kalea potječe iz havajskog jezika, a znači "obasjana radošću". Savršeno odražava naš entuzijazam da ljudima pružimo ono najbolje iz prirode. Vesele nas brojni pozitivni komentari, ljudi nam javljaju da istinski uživaju u našim proizvodima. I meni samome ovo je otkriće, jer prije nisam koristio kozmetiku za njegu lica. Sada je koristim svakodnevno, baš kao i Melani. Ona voli reći da sam vjerojatno prvi glazbenik rogist koji je odlučio napraviti nešto za dnevnu beauty rutinu. Jednostavno sam "ostao paf" čim sam prvi put isprobao serum i kremu. Još jedan moj kolega iz puhačkog sastava također koristi našu kozmetiku, kao i supruga drugoga kolege... Kalea je definitivno ušla i u bend", u šali nam kaže Nikola.
Melani i Nikola nekako stižu paralelno raditi u struci te u slobodno vrijeme proizvoditi njegujuće pripravke, a možda se, kažu, jednog dana u potpunosti posvete samo tome. Zasad im je, kažu, posve dovoljno da obrađuju svojih 300-tinjak cvjetnih četvornih metara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....