Njega kože postat će jednostavnija i praktičnija, šminka će se ‘zaprljati‘, a među frizurama totalno će dominirati ona nadahnuta sedamdesetima.
Kozmetički proizvodi s više namjena koji pojednostavljuju njegu kože, frizure inspirirane estetikom sedamdesetih i pomalo neuredan make-up koji priziva početak 21. stoljeća trebali bi obilježiti svijet ljepote u 2023. godini. Neki će trendovi, poput onih u friziranju, biti nastavak ovogodišnjih, drugi će im, poput onih u šminkanju, nastojati kontrirati. S pastelnih boja i glamuroznog svjetlucanja, make-up se, naime, okreće drskijem izgledu, tamnijim bojama, pomalo zamrljanoj šminki, neurednoj olovci za oči i debljim slojevima pudera. Kako predviđaju vizažisti, piše Popsugar, trebala bi iskočiti četiri cool trenda.
Razmazana šminka
Trend Avril Lavigne make-up nadahnut je stilom pjevačke zvijezde s početka 2000-ih i njenim smokey eyes s pankerskim štihom. Udaljava se od minimalističkog i prozračnog izgleda "clean girl" koji je prevladavao posljednjih godina, barem na društvenim medijima. Tamne oči, razmazani tuš, debeli slojevi i sve naneseno (kao) u žurbi.
Na tom je tragu i marinirani make-up, čija je glavna ideja da šminka izgleda bolje kad malo odstoji na koži, nego odmah po nanošenju. One i oni koji žele takav izgled trebaju se našminkati satima prije izlaska, a poželjno je i dremnuti sa šminkom, kako bi se slegla i kako bi je prirodna masnoća malo razradila. Ne znamo kako sve to ide uz pravilo njege koje kaže da se šminka prije spavanja mora skinuti.
Nastavlja se i trend grafičkog iscrtavanja, tj. uočljivih grafičkih oblika i jakih boja koje privlače pozornost na oči, a veliku četvorku zatvara koketna šminka (coquette make up) koja stvara lutkast izgled sa zamagljenim puderom, pastelnim bojama oko očiju i jarkoružičastim obrazima. Očekuje se i dosta ružičaste šminke i svega ostalog ružičastog i ponešto svijetloplavog, sve pod utjecajem filma Barbie čija je premijera najavljena za ljeto 2023., ali to nećemo svrstavati među cool trendove.
Skraćuju se nokti i kosa, a posebno šiške
Spomenimo i nokte; oni se, općenito govoreći, skraćuju i manikura se pojednostavljuje. Na valu modne opsjednutosti početkom milenija, na velika se vrata vraća francuska manikura, ali prilagođena duhu novog doba – to je sada "mikro" francuska manikura koja umjesto debelih bijelih vrhova ima tanku, elegantnu liniju boje, piše Byrdie. Nosit će se i kratki stiletto nokti, kao i goli nokti (naked nails) na kojima je manikura jedva vidljiva. Osim ako Hailey Bieber ne isfura nešto svoje.
Paralelno s noktima skraćuju se i šiške – čela postaju pozornica za kratke, vrlo kratke i mikro šiške dugačke tek centimetar ili dva. Ovisno o tome kako su odrezane, daju topli retro ili hladni futuristički dojam, a kako se mogu nositi već demonstriraju Zoë Kravitz, Zendaya, Emma Roberts... I dalje u trendu ostaju kratke bob frizure, štoviše, bixie i francuski bob samo dobivaju na popularnosti.
U bojenju kose, predviđa se, do izražaja dolazi kombiniranje dvaju boja, a inspiracija za takav stil pronađena je u dvojnoj prirodi horoskopskih Blizanaca. Spoj je prikladno nazvan Gemini hair, a najpopularnija bi trebala postati sanjiva kombinacija izražajnih pastelnih boja – ružičaste i boje lavande. Vrlo, vrlo moderan ostaje balayage, a sada su pramenovi ponajviše u sveprisutnima ružičastoj i magenta boji.
Brišu se granice između njege i šminkanja
Očekuje se velik pomak u shvaćanju njege kože, koja postaje jednostavnija i praktičnija, a prednost se daje proizvodima i tretmanima koji čine više, traju dulje i ostavljaju osjećaj da smo zdraviji. Kako predviđaju upućeni, najtraženiji će postati višenamjenski proizvodi koji zauzimaju manje mjesta na policama i štede vrijeme (možda i novac). Nakon pandemijskog razdoblja u kojem smo imali vremena za nanošenje niza proizvoda, život je ponovo postao užurbaniji, pa se tome prilagođavamo i izborom kozmetike. Potreba za pojednostavljenom rutinskom njegom u prvi će plan gurnuti 2u1 i 3u1 proizvode, prenosi prognoze ljudi iz branše Country and Town House. Taj novi oblik skinimalizma snažno promovira izbjegavanje upotrebe nepotrebnih proizvoda i odabiranje minimuma za najveći učinak. Sukladno tome, brisat će se granice između njege i šminkanja, pa će veliki hit postati proizvodi za šminkanje koji sadrže sastojke za njegu kože. Već su dobro poznati kreme i puderi sa SPF-om, ulja za usnice, tonirane kreme..., a sada će takvi proizvodi postati još zastupljeniji.
Porast zanimanja za holistički pristup njezi i zdravlju nastavit će se i u 2023. godini, pa bi moglo značajno porasti zanimanje za kinesku i ostale varijante istočnjačke medicine. Zbog cjelovitog pristupa predviđa se i porast zanimanja za njegovanje kože tijela, koja konačno počinje izlaziti iz velike sjene koju stvara njega kože lica.
Od prirodnih sastojaka za njegu svi će htjeti iskušati ulje plavog buhača (marokanske kamilice ili marokanskog buhača, engl. blue tansy), rijetkog cvijeta s moćnim protuupalnim, umirujućim, anti-aging i zaštitnim svojstvima. Među "in" sastojcima u preparativnoj kozmetici istaknut će se i peptidi, prirodni sastojci kože, koji sudjeluju u jačanju i obnovi oštećene kože.
Već smo kroz ovu godinu vidjeli da su ljudi masovno "otkrili" kožnu barijeru i shvatili koliko je važna za ljepotu i zdravlje kože, a sada taj trend dodatno jača i naglasak stavlja na hidrataciju. Najtraženiji će stoga biti prirodni sastojci i šminka s hidratizirajućim formulacijama, jer će potrošačima prioritet biti dobrobit kože.
Što kažu brojke
S obzirom na to da u promjenjivom svijetu ljepote ipak nije lako prognozirati koji bi trendovi mogli biti najvrući, na portalu Beauty Pie okrenuli su se brojkama. Analizirali su broj pretraga na Googleu u proteklih 12 mjeseci za stotine trendova te rezultate usporedili s onima iz prethodnih 12 mjeseci kako bi vidjeli kojem je od njih najviše skočila popularnost. Na popisu deset najguglanijih našlo se tako čak pet trendovskih frizura, a tu su i tri trenda u njezi kože i dva u šminkanju.
Nedostižni pobjednik je leptir frizura (butterfly haircut) sa skokom u pretraživanjima od nevjerojatnih 12.432 posto. Zbog toga joj na Beauty Pieu predviđaju totalnu dominaciju u idućoj godini, a ako se pitate čemu sva ta fama, odgovor može biti da je to prilično efektna frizura inspirirana 70-ima, s kraćim i dužim slojevima što daje dojam raskoši, a uz to se kraći pramenovi spuštaju uz bradu i čeljust i lijepo uokviruju lice. Osim toga, već su je pronijele mnoge glave poznatih, od J. Lo, preko Kelly Rowland do Sidney Sweeney.
Na drugom je mjestu hobotničina frizura (octopus haircut ili octopus layers) s upola slabijim, ali i dalje golemim porastom broja pretraga od 6.104 posto, a najlakše ju je opisati kao ljepšu verziju "fudbalerke". Pa tko voli...
Na trećem je mjestu koketni make up (porast broja pretraga od 1.690 posto), a na četvrtom opet frizura, i to meduzina (jellyfish haircut), inspirirana tradicionalnom frizurom japanskih princeza – gornji sloj oko glave je ošišan kraće, dok su ostali slojevi duži. Broj pretraga skočio je 1.185 posto.
Slijedi niz trendova u njezi kože. To su: serum biljke terminalia chebula (haritaki), po ayurvedi najmoćniji antioksidans na svijetu koji, uz to, stimulira proizvodnju kolagena i višestruko ublažava starenje; peptidi u njezi usnica i slugging, tj. zarobljavanje vode u koži pomoću okluzivnog proizvoda, najčešće vazelina. Slugging se "nosi" već neko vrijeme, ali budući da broj pretraga stalno raste, smatra se da će taj južnokorejski trend samo dobiti na snazi.
Popis najtraženijih nastavlja se s dvije frizure – elegantnom spiky bun, tj. visokom punđom sa stršećim pramenovima i pomalo divljim vučjim rezom (wolf cut) koji je vrhunac vjerojatno ipak dosegnuo u 2022. Na posljednjem je mjestu srneći make-up (doe eye make-up) kod kojeg se šminkom stvara iluzija većih i okruglijih očiju. Broj pretraga skočio mu je 122 posto, sto puta manje nego predvodnici na listi.
Ove je pojave najbolje zaboraviti
Pri prihvaćanju trendova ipak treba uključiti antene i promisliti, a ne prigrliti nešto samo zato što se promovira na TikToku. Visoko na crnoj listi stručnjaka za njegu kože upravo je vrlo popularni slugging pomoću vazelina, pa se nadaju da će trend ipak odumrijeti, piše New Beauty.
Zašto je vazelin loš izbor? Zato što u koži može zarobiti ulja, sebum, prljavštinu i bakterije, što može dovesti do začepljivanja pora i izbijanja akni. Ako želite slugging, izaberite ulja za lice – zadržat će vlagu i istodobno dopustiti koži da diše. Posebna su katastrofa među trendovima koji su uzeli maha u godini na izmaku, kažu stručnjaci, kućni pilinzi visokim koncentracijama kiselina, jer mogu izazvati ozbiljne opekline i hiperpigmentacije, kao i konturiranje lica mjestimičnim nanošenjem sredstva sa SPF-om kako bi nezaštićeni dijelovi potamnjeli te licu dali tanji i definiraniji izgled. Što prije padnu u zaborav, to bolje!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....