Pijani slonovi, debeli električari, j**** parfemi, sprej za čišćenje prozora, orgazmično rumenilo i maskara bolja od seksa.
Humor u marketingu nije ništa novo. Naime, danas je svaka druga reklama ili "urnebesno smiješna", ili tradicionalno patetična. Humora dakako ima više u industriji tehnologije, automobila, gaziranih pića i aplikacija za pametne telefone, nego u beauty-industriji. Kao da se "s ljepotom ne može šaliti", velika većina kozmetičkih brendova pristupali su svojim reklamim kampanjama i komunikaciji s kupcima smrtno ozbiljno.
U old-school medijima, reklamne kampanje za novi brend ili novi proizvod su koštale milijune. TV-reklame, jumbo-plakati, oglasi u časopisima na nekoliko stranica, sve je to koštalo puno više nego što koštaju reklame na internetu i društvenim mrežama. Stoga je logično da "niche" brendovi—da bi se razlikovali od tradicionalnih—u svojoj komunikaciji koriste upravo humor. Riskantan potez, u doba kada vas jedan neukusan vic može "otkazati" na društvenim mrežama, ali svaki humor, kada je napravljen s ukusom, može proći i u najkonzervativnijim sredinama kao što je Hrvatska.
Ovo su, dakle, beauty-brendovi sa smislom za humor koji su nas uspjeli nasmijati.
Drunk Elephant
Američki brend se pojavio 2012. na beauty-sceni, a osnovala ga je Tiffany Masterson iz Houstona, koja je kao mlada imala problematičnu kožu i problem što nikako nije mogla naši skincare koji bi joj odgovarao. Slučajno je otkrila da joj marula ulje spašava kožu, pa je zbog toga ime svog brenda odlučila posvetiti upravo tom afričkom ljekovitom ulju. Naime, legenda kaže da slonovi u Africi vole jesti voće koje je palo s marula stabala (što je istina), a kako fermentirano voće zadrži u sebi alkohol, slonovi nakon konzumiranja marulinih plodova šetaju pijani i padaju jedan po drugom (što nije istina). Ali, dovoljno da se svi zapitaju: zašto se ovaj brend zove "pijani slon"? To se isto zapitao i japanski Shiseido koji je 2019. kupio Drunk Elephant, što dokazuje da Japanci imaju smisla za humor.
État Libre d‘Orange
Ovaj francuski brend osnovao je Étienne de Swardt 2006. sa sloganom "Parfem je mrtav, živio parfem!", parafrazirajući slavnu rečenicu iz drame Ćelave pjevačice kazališta apsurda rumunjskog pisca Eugène Ionesca. Ovaj brend se proslavio igrama riječi, šaljivim sloganima, i smislom za humor koji podsjeća na humor Salvadora Dalíja koji je jednom rekao: "važno da se o vama priča, pa makar dobro". Prvi parfem koji ga je proslavio je bio Sécrétions Magnifiques, u prijevodu "veličanstvene izlučevine", parfem koji miriše na krv, znoj, i spermu, i parfem Rien, što na francuskom znači "ništa", parfem koji je ironično jedan od najjačih parfema koje možete naći na tržištu, i Fat Electrician, parfem inspiriran pričom jedne obožavateljice parfema koja je htjela napraviti parfem posvećen svom "debelom električaru" u kojeg je bila zaljubljena.
Benefit
Možda najpoznatiji u kontekstu američkog humora, ovaj brend osnovali su bračni par Jean i Jane Ford, a nastao je iz poznate parfumerije iz 1970-ih u San Franciscu, čiji je slogan tada bio "smijeh je najbolja kozmetika". Poznati su po proizvodima dovitljivih imena, kao što je serum za smanjivanje pora The POREfessional, olovci za obrve Gimme Brow, i naravno maskari They’re Real! Zanimljivo je da je smijeh upravo filozofija brenda koja nije vidljiva samo na njihovim proizvodima, nego i u njihovoj korporativnoj politici. Poznato je da u američkom uredu Benefita u San Francisca uvijek zabavno, zaposlenici se potiču na zabavu, a čak i njihove prostorije se zovu smiješno: Glossip Room je soba za odmor, Nice Package je soba u koju stižu pisma i paketi, a soba za sastanke The Slow Zone.
Lush
Sve je u Lushu smiješno, od, dekora, grafičkog dizajna, kataloga, pa sve do proizvoda razigranih oblika i razigranih imena, od Sex Bomb kugle za kupanje, preko Snow Fairy gela za tuširanje, pa sve do Dirty linije koja uključuje parfem, gel za tuširanje, kremu zab rijanje, tabletice za pranje zuba, sapun, a iako se zove Dirty, miriše na čistoću.
Juliette Has a Gun
Ime ovog parfemskog brenda govori sve: "Julija ima pušku" je istovremeno duhovita i feministička ideja koja odmah postavlja ton kojim se obraća svojim modernim kupcima. Njihova linija Not a Perfume oda je novom trendu "skinscent" parfema, ali i slavnom umjetničkom djelu nadrealista René Magrittea Ceci n‘est pas un chapeau, ili "ovo nije šešir". Not a Perfume je ime parfema, Not a Shower Gel ime gela za tuširanje, a Not a Candle ime mirisne svijeće.
Tom Ford
Svi se sjećaju njegovih reklamnih kampanja za Gucci i Yves Saint Laurent iz doba kada je za te brendove radio kao kreativni direktor, Tom Ford je kralj modne provokacije u svijetu luksuza. Njegov parfem Fucking Fabulous iz 2017. nastao je iz istinite priče, koja ide ovako: Tom Ford i John Demsey, tadašnji direktor kompanije Estée Lauder, sjedili su na sastanku i razmatrali nove opcije za novi parfem s lavandom, kožom i gorkim bademima. Testirali su razne formule parfema, a za jednu je Tom rekao da miriše "fucking fabulous", na što je Demsey rekao: "pa to je sjajno ime za parfem!"
Biobaza
Jajoper se na prvu čini kao smisao za humor na granici sa dobrim ukusom, no kada saznate pozadinu priče, sve će vam biti jasno. Ovaj gel za intimnu njegu kreiran je povodom akcije Movember kampanje posvećene muškom zdravlju. Provokativnog imena, intimni gelovi na zabavan način potiču na edukaciju o samopregledu i ranom otkrivanju karcinoma testisa, od kojeg sve više obolijevaju muškarci mlađe životne dobi.
Moschino
Talijanski dizajner Franco Moschino u svijetu mode je legenda, ne samo zbog svojih inovativnih kreacija, već i po smislu humoru koji se osjetio u svim aspektima njegovog brenda, od modnih dodataka, preko parfema. Njegov parfem Cheap & Chic u bočici koja izgleda kao Popajeva Oliva, kreirao je sam dizajner, a tradiciju humorističnih parfema nastavio je i dizajner Jeremy Scott, dugogodišnji kreativni direktor ove modne kuće. Moschino Fresh je bočica parfema, koja izgleda kao sprej za čišćenje stakla. Nemamo što za dodati, osim LOL.
NARS
Inače ozbiljan brend, make-up kuća slavnog vizažista Françoisa Narsa, 1999. godine je lansirala je rumenilo u boji Orgasm. Tada je izazvala sablažnjavanje, a danas je jedno od najprodavanijih rumenila na svijetu jer se svakih 20 sekundi proda po jedan komad ove obožavane nijanse za koju mnogi svijetski vizažisti dan danas tvrde da je najbolja.
Too Faced
Maskara Better Than Sex još je jedan primjer kako se rizik ponekad isplati, jer ova maskara koja je "bolja od seksa" jedna je od najprodavanijih maskara u Sephorama diljem svijeta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....