MUGLER
COMEBACK

Parfemi iz devedesetih i 2000-ih vraćaju se u velikom stilu

Sve što je staro, sada je opet novo. Istražujemo zašto.

Sve što je staro, sada je opet novo. Istražujemo zašto.

Parfemi su, kao i odjeća, preslika duha vremena u kojem živimo. Sve što nosimo, bilo da je to odjeća, modni dodaci, ili parfemi, preslika su stanja duha, socio-ekonomskih trendova i kulture današnjice. Primjerice, danas su popularni parfemi suvremenih brendova kao što su Escentric Molecules, Le Labo ili Maison Francis Kurkdjian, koji prvenstveno nude uniseks mirise, koji nisu predodređeni niti za ženski niti za muški spol. Može se reći da je to odraz nestajanja rodno usmjerenih normi i sve veće popularnosti nezavisnih brendova. Nije slučajno da su baš ti parfemi danas popularni.

I baš zbog toga je fascinantno da, usporedo s trendom uniseks parfema suvremenih brendova, raste još jedan trend, a to je povratak parfema iz devedesetih i s početka 2000-ih koji odjednom mirišu suvremeno. Ono što je do jučer bilo staro, sada je opet novo, ali s jednom malom razlikom. Naime, prateći trend unifikacije bočica koja već nekoliko godina dominira parfemskom scenom, stari parfemi sada su dobili nove bočice koje izgledaju modernije nego ondašnje.

Možemo reći da je ovaj trend započeo Jean-Paul Gaultier, koji je prošle godine na svojoj web-stranici objavio anketu sa sljedećim pitanjem: koji od ovih diskontinuiranih parfema želite natrag - MaDame, ili Gaultier²? Radi se o diskontinuiranim Gaultierovim parfemima iz 2005. i 2008. godine koje neki još uvijek ne mogu prežaliti. MaDame je bio jednostavan slatki koktel s notama ruže, grenadine, mošusa i cedra, relativno popularan i relativno dobro prodavan. Možda zanimljiviji, Gaultier² (Gaultier na kvadrat) bio je uniseks parfem s notama vanilije, ambre i mošusa čija se kvaliteta onda mogla usporediti s današnjom kvalitetom niche-parfema, pa nije čudo da je rezultat Gaultierove online-ankete bio 60 % u korist Gaultiera na kvadrat.

image

Gaultier² u novom izdanju iz 2022.,, jeanpaulgaultier.com

FREEJECT.NET ADOBE STOCK, PR

Održavši obećanje, Gaultier je prošle godine ponovno lansirao Gaultier², u novoj bočici i identičnoj formuli, no parfem nažalost nikad nije stigao na police hrvatskih parfumerija, jer je lansiran samo na razvijenijim tržištima kao što su Velika Britanija, Francuska i Njemačka.

image

Chanel Cristalle, 100 ml EdP 125€

FREEJECT.NET ADOBE STOCK; CHANEL PR

Chanel Cristalle, parfem koji je lansiran 1993. godine, jedan je od rijetkih Chanelovih parfema čija je bočica bila drukčija od ostalih Chanelovih parfema u bočici s čepom koji svojom formom podsjeća na pariški trg Vendôme, u kakvu je smješten Nº5 i recimo Coco Mademoiselle. Ove godine, Chanel starom parfemu daje novu bočicu kakvu i zaslužuje, i novu mladost, koju također zaslužuje jer radi se o vrlo kreativnoj formuli koju potpisuje Jacques Polge, autor bestsellera Coco Mademoiselle. Kako miriše? Citrusi, dinja, jasmin, breskva, ylang-ylang u gornjim i srednjim notama, i hrastova mahovina i vetiver u donjim notama. Zanimljivo je to da ovaj parfem, iako je tada bio namijenjen ženskoj publici, danas miriše kao uniseks koji mogu nositi i (hrabriji) muškarci.

image

Dolce&Gabbana Eau de Toilette, 100 ml 120€

FREEJECT.NET ADOBE STOCK, PR

Dolce & Gabbana je 1992. kada je lansirana bila prvi parfem koji je ovaj talijanski dvojac lansirao. Budući da je to bio jedini D&G parfem, zvao se jednostavno Dolce & Gabbana, samo s oznakom Eau de Toilette. I iako oznaka EdT obično znači da se radi o laganijoj toaletnoj vodi koncentracije do 10 % mirisnog ulja, ovaj parfem je imao nuklearne performanse. Neki se sjećaju provokativnih TV-reklama iz 1995. u kojoj Monica Bellucci glumi udovicu, no oni koji su ga voljeli i godinama nosili devedesetih, tvrdili su da se početkom 2010-ih "nešto desilo" i da više nije mirisao kao prije. Nova verzija, koja je neprimjetno stigla na police ovog ljeta, miriše isto kao i prije, uz naravno nuklearne performanse po kojima je i devedesetih bio poznat. Kako miriše? Na aldehide, jasmin, cvijet naranče, sandalovinu i malo vanilije. Kao Chanel Nº5 na steroidima.

image

Mugler Angel Eau de Parfum, 50 ml EdP Refillable, 120€

FREEJECT.NET ADOBE STOCK, PR

Muglerov Angel iz 1992. godine je devedesetih bio najprodavaniji parfem. Doslovce nije silazio s top-lista europskih parfumerija, a njegove reklamne kampanje s Jerry Hall snimljene u pustinji White Sands u Meksiku, Estelle Lefébure na vrhu nebodera na Manhattanu, Naomi Watts u moru kristalnih bočica, i Evom Mendes usječeni su u pamćenje cijeloj generaciji parfemoljubaca. Često je karakteriziran kao "prvi gurmanski parfem" koji je pokrenuo cijeli trend orijentalno-jestivih parfema kakvi su i danas popularni, a tajna njegovog uspjeha su nota šećerne vate i čokolade, koja je pokojnog Thierryja Muglera podsjećala na djetinjstvo u Strasbourgu, i nota pačulija koja mu je davala abnormalnu dugotrajnost. Potpisuje ga Olivier Cresp, poznati kreator parfema poznat po bestsellerima kao što su Dolce & Gabbana Light Blue i YSL Black Opium. Nakon smrti modnog diva, Clarins - koji je godinama bio vlasnik Muglerove parfemske kuće - prodao je licencu velikom L‘Oréalu, pa je Angel ovog proljeća dobio novo ruho, novu bočicu i novo zaštitno lice, mladu glumicu Hunter Schafer, koju poznajemo iz HBO serijala "Euphoria".

image

Givenchy Hout Couture u novoj bočici "les Mythiques", givenchybeauty.com

FREEJECT.NET ADOBE STOCK, PR

Givenchy Hot Couture lansiran je 2000. godine pod točnim nazivom Hot Couture Collection No.1, i mirisao je intenzivno na maline, magnoliju te sandalovinu i mošus. Unatoč nespretno nakošenoj bočici koju je bilo lako srušiti, parfem je imao solidan uspjeh, možda baš zato što se njegova bočica često razbijala u parfumerijama (što je lukava taktika, ako je namjerna!). Nakon što ga neko vrijeme nije bilo lako naći, Givenchy je prošle godine počeo nanovo lansirati sve svoje stare klasike pod imenom Les Mythiques, u novim bočicama koje su inspirirane parfemom L‘Interdit kojeg je šezdesetih nosila Audrey Hepburn, a među njima su Ysatis, Givenchy III, Eaudemoiselle i naravno Hot Couture. Parfemi iz kolekcije Les Mythiques se još nisu pojavili u hrvatskim parfumerijama, no nikad se ne zna.

image

Comme des Garçons Comme des Garçons, 50 ml EdP 85€

FREEJECT.NET ADOBE STOCK, PR

Comme des Garçons Parfums je parfemska kuća za koju slobodno možemo reći da su devedesetih pokrenuli novi trend minimalističkih, hrabrih kreacija parfema, koji ne zaziru od sintetičkih nota od kojih je sačinjeno - nećemo si lagati - 98 % parfema danas. Modnu kuću Comme des Garçons osnovala je 1973. godine Rei Kawakubo, koja je postala vodećim imenom avangardne “anti-mode”. Izazvala je i dovela postojeće norme u pitanje svojim uvjerenjem da čudno može biti lijepo. Prvi parfem koji je 1994. nosio ime Comme des Garçons mirisao je na klinčiće, cimet, muškatni oraščić, korijander, cedar i tamjan, a u parfemskom svijetu izazvao je iste reakcije kao i moda Rei Kawakubo: šok i nevjericu. Nakon što ga neko vrijeme nije bilo po niche parfumerijama, što je izazvalo paniku među obožavateljima, ove jeseni se vratio u obnovljenom izdanju.

Linker
05. studeni 2024 00:33