Nećemo li valjda običnu svijetloplavu nijansu laka za nokte sada odjednom zvati “mlijeko od borovnice”? Analiziramo novi Tik-Tok fenomen.
“Ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, i ne!”, ponovila je devet puta zaredom TikTokerica @katiehub.org u viralnom videu koji je pogledalo milijun i 600 tisuća followera. “Neću svijetloplavu zvati blueberry milk”, zavapila je, dodavši “to je glupost!”. Iako je ovakvih reakcija na “glupe” trendove kroz povijest TikToka bilo više nego puno, ovo je prvi put da se beauty zajednica - inače sklona prihvaćanju kojih god trendova - okomila na jednu običnu boju laka za nokte. Koja, usput rečeno, izgleda sjajno uz preplanulu kožu.
Prve objave s hashtagom #blueberrymilknail pojavile su se na TikToku i Instagramu početkom srpnja, kada su osvanule fotografije Nicole Richie, Due Lipe i Sabrine Carpenter s nijansom mliječne borovnice na noktima. Nakon toga su se tijekom srpnja i kolovoza počele pojavljivati objave uobičajenih influencerica-prvoloptašica, koje su trend objeručke prihvatile (s pripadajućim hashtagom), sve do kraja ljeta kada su se buntovnoj TikTokerici @katiehub.org priključili njezini followeri (1.4 milijuna, usput rečeno) i kliknuli na lajk 191.900 puta. Tako je uz hashtag #blueberrymilknail, ova nijansa laka za nokte zaradila i hashtag #cancel.
@katiehub.org i will be wearing this nail polish for the rest of my life regardless LOL SO CUTE #fyp #blueberrymilknails #nails #makeup #trending ♬ original sound - katie
Da, i lakovi nokte mogu biti “otkazani”. Ali što je jadna mliječna borovnica kome skrivila na TikToku da je zaslužila ovakvu pobunu? “Neću valjda baby plavu zvati blueberry milk!”, zatim “to je obična nebesko-plava!”, i “to je boja mojih antidepresiva!”, samo su neke od kritika koje je ova nijansa zaradila među komentarima nakon objave @katehub.org. Jer, iako se radi o vrlo specifičnoj nijansi koju doista dobijete ako u mikseru pomiješate mlijeko i svježe borovnice, razlika između nijanse koju zovemo baby plava, te nijanse na koju se okomio TikTok, je vrlo mala. Pogotovo ako uzmemo u obzir da je na TikToku dovoljan jedan nespretno upotrijebljeni filter za korekciju boje da bi “baby blue” i “blueberry milk” postali još sličniji. A ta premala razlika je očito dovoljna za pobunu na TikToku.
Jasno je da ovog ljeta nitko ne bi kupio lak za nokte koji se zove “Ista stara baby-plava”. No, ako neku boju promijenimo za nijansu, ona ima šanse postati viralna na društvenim mrežama. Boje lakova za nokte - pa i njihova imena - vrlo su ozbiljna stvar. Prošle je godine tržište lakova za nokte u SAD-u procijenjeno na 20 milijardi dolara (po agenciji za istraživanje tržišta Grand View Research), pa nije čudo da brendovi kao što je O.P.I posebnu pažnju pridaju upravo nomenklaturi. Kada je Suzi Weiss-Fischmann, kreativna direktorica brenda O.P.I, prije nekoliko godina posjetila Zagreb, u razgovoru s predstavnicima hrvatske beauty scene rekla je da su kolegiji na kojima se smišljaju imena boja lakova za nokte nadolazećih kolekcija “uvijek bili najpopularniji i najzabavniji sastanci u kompaniji". Dvorana za sastanke uvijek je bila dupkom puna i doslovce su morali raditi listu sudionika, rekla je, jer nije bilo dovoljno mjesta za sve koji su željeli biti prisutni i pridonijeti kreativnoj atmosferi. Nazivi kao što su “Vapmsterdam”, “I’m not really a Waitress” (jer to je bila uobičajena rečenica u holivudskim restoranima, gdje su posluživale djevojke koje su željele postati glumice), ili “One Heckla of a Color!” proslavili su ovaj brend i - još važnije - stvorili nove viralne objave i nove primamljive hashtagove.
Baš kao što je danas #blueberrynails.
Slavna “Cerulean Blue” scena iz filma Vrag nosi Pradu s likom Mirande Priestly, glavne urednice slavnog modnog časopisa i njezine asistentice, kojoj je razlika između različitih nijansi plave - smiješna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....