Londonski frizer Nick Irwin, koji već 20 godina radi kao kreativni direktor vodećih brendova kozmetike za kosu, govori kako originalne trendove primijeniti u svakodnevnom životu te se prisjeća dana kad mu je na stolac sjela Bianca Jagger.
Uvijek sam se pitala za koga frizeri kreiraju one lude frizure što ih pokazuju u stručnim magazinima, koje mi listamo u salonima i pokušavamo se nadahnuti za neku promjenu imidža; tko bi htio, ako nije glazbena zvijezda avangardnog stila, na glavi imati skulpturu od kose kakve viđamo na frizerskim revijama?
Nick Irwin, poznati engleski frizer i sudionik vibrantne londonske scene 80-ih, objasnio mi je o čemu je riječ i kako u svakodnevnom životu, na takozvanim “običnim” ljudima, primijeniti originalne ideje koje on smišlja cijeli život.
Krenuo je, naime, s 14 godina, kad je dobio pr vi posao u frizerskom salonu, a u međuvremenu je postao međunarodno poznat i cijenjen: iako je danas globalni ambasador tvrtke Schwarzkopf Professional, a prije toga je radio kao kreativni direktor za Tony & Guy i korporaciju Unilever, zap - ravo nikad nije odustao od salonskog posla.
Da bi bio profesionalno funkcionalan, kaže, potreban mu je osobni kontakt s klijentima.
Čitajte i: Crvena je statement nijansa proljeća! Što morate znati prije nego obojite kosu u vatrenu nijansu?
Što ili tko je na vas imao najveći utjecaj na početku karijere?
Bilo mi je 14 godina kad sam dobio prvi posao u frizerskom salonu, u jednom gradiću na sjeveru Engleske, gdje sam i rođen. Vlasnik salona, moj šef, prepoznao je talent i vjerovao u mene od prvog dana. A ja sam već tada znao da je frizerstvo moj životni poziv. Sredinom 80-ih stigao sam u London i dobio posao u salonu Tony&Guy i tamošnja je ekipa jako utjecala na mene - ne samo na moj rad nego i na glazbeni i modni ukus. Bilo je to posebno vrijeme, eksperimentirali smo, okupljali se u eklektičnim klubovima koji su promicali subkulture, a to razdoblje i način života nadahnjuju me i danas.
Kakva je 80-ih bila frizerska scena u Londonu?
Bilo je nevjerojatno. Vidal Sassoon i njegov tim bili su kraljevi frizure u smislu preciznosti i stila, no pamtim i ekipu iz salona Antenne, oni su radili lude ekstenzije za kosu brojnim umjetnicima, primjerice Boy Georgeu. No, mene su privukli Toni & Guy jer su bili punk."
Koliko ste vremena tijekom karijere proveli u frizerskom salonu, u direktnom kontaktu s klijentima?
Cijeli život. Krajem 90-ih, kad sam postao kreativni direktor u Tony&Guy, smanjio sam satnicu, ali i dalje sam jednom tjednom odlazio u salon i frizirao meni važne osobe. I danas to radim, jer jedino tako možeš shvatiti što ljudi doista žele i to onda primijeniti u drugim segmentima frizerskog posla.
Kako se vaše umjetničke, avangardne forme koje stvarate za razna snimanja i revije mogu primijeniti u svakodnevnom životu?
Svaka ideja može se pojednostaviti i primijeniti na svakome, sve je stvar pristupa. Moje zlatno pravilo je da prvo radim očima, a tek onda rukama - dakle, najprije procijenim što bi klijentu najviše odgovaralo, potom što ona ili on doista želi, a tek onda osmislim način na koji to izvesti.
Što vam je veći izazov - uljepšati “običnu” ženu koja dođe u salon ili javnu osobu?
Percepcija ljepote i stila danas je potpuno drukčija nego prije deset, dvadeset i više godina, mnogo je demokratičnija nego tada. Zbog toga je i moj posao još uzbudljiviji: nisam opterećen time da slavnu ženu učinim glamuroznijom nego što ona to jest ili to želi biti, a na isti način pristupam “običnoj” ženi. Društvene mreže premostile su jaz između zvijezda i javnosti, koja s lakoćom može rekreirati ono što stalno viđa na Instagramu.
Čitajte i: Kad žele zaigrati na najljepši ženski adut, mnoge domaće zvijezde zovu Roka iz Splita!
Kako osobi koja ima izgrađenu sliku o sebi sugerirate da napravi neku promjenu s kosom?
Svaki profesionalac iz moje branše mora istodobno biti iskren prema klijentu, ukazati na neke nedostatke izgleda, i diplomat - kad mu sugerira promjenu. A isto tako trebamo biti psiholozi kad slušamo želje klijenta: slavne osobe nas plaćaju da napravimo bolju verziju njih samih, pa ako ih pogrešno shvatimo, možemo im uništiti imidž i, posljedično, karijeru. Moj stil rada bazira se na iskrenosti - da jasno i glasno kažem što mislim da treba napraviti kako bi osoba izgledala bolje i modernije.
Je li vam neka poznata osoba ikad pokazala nezadovoljstvo onime što ste joj napravili od kose?
Rijetko sam radio makeover slavnima, većina njih zapravo mrzi radikalne promjene, ali sjećam se dana kad mi je na stolac sjela Bianca Jagger. Bivša žena Micka Jaggera još je krajem 80-ih bila jedna od kraljica društvenog života u Londonu, i kad je došla da joj uredim kosu, počela je iz torbe vaditi svoje viklere, četke, proizvode za styling... Na kraju sam joj ja asistirao dok si je sama radila frizuru i pritom mi objašnjavala što i zašto to radi. I danas kad imam kompliciranog klijenta, koristim taj pristup...
Frizirate li vlastitu ženu?
Moja Stacey ne dopušta ni da joj taknem kosu, osim kad je treba ošišati. Ali ona ima tako kvalitetnu kosu da joj ne treba nikakav styling, bez ikakvog truda uvijek ima odličnu frizuru.
Koji je vaš savjet mladim frizerima?
Slušajte iskusnije od sebe i budite strpljivi! Trebale su mi godine da to shvatim. Budite poput spužve, odbacite ego i ne razmišljajte o novcu - on će doći kad usavršite svoj zanat.
TRENDOVI ZA 2022.
Valovi i kovrče ili glatka kosa?
Oboje, bitno je da izvučete najbolje od svoje prirodne kose.
A pramenovi?
I dalje je popularan balayage, ali i oni fini koji idu od korijena te izgledaju kao da ih je ‘obojalo’ sunce. Bitno je da su napravljeni po pravilima struke.
Šišanje - geometrijski oštro ili suptilno?
Osobno sam otvoren za sve opcije, ali trendovi pokazuju da se vratio oštar rez i snažna frizura.
Šiške - da ili ne?
Danas ih svi nose, ali ne pristaju svakome. Ja sam za šiške ako ih podržava oblik lica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....