Kozmetički biznis u svom je zenitu i tu sve vrvi od inspirativnih poduzetnica čiji su se brendovi u kratkom vremenu uspjeli etablirati kao najpoželjniji i najperspektivniji predvodnici industrije ljepote.
U svijetu ljepote postoji niz utjecajnih imena za koja dosad možda niste čuli, no njihovi kozmetički brendovi su apsolutni hit. U proteklih nekoliko godina izbile su u prvi plan kao superžene koje nadahnjuju svojim poslovnim vizijama i strašću prema najfinijoj njezi.
Emma Lewisham
Vrhunac zelene prakse u industriji ljepote - tim riječima Emma Lewisham opisuje svoju istoimenu liniju prirodne kozmetike. Poduzetnica s Novog Zelanda ističe da je prva u svijetu dobila certifikat za klimatski pozitivan kozmetički brend, a legendarna britanska prirodoslovka i ekološka aktivistica Jane Goodall u svojoj podcast emisiji predstavila ju je kao uzor novih standarda održivosti.
Pojam klimatski pozitivan znači da brend smanjuje svoj utjecaj na planet na sve moguće načine, od pomno provjerenih sastojaka i eko ambalaže do korištenja naprednih tehnologija kojima se minimizira nastanak ugljičnog dioksida u proizvodnji i plasiranju na tržište. Ujedno se utjecaj brenda na okoliš nastoji "kompenzirati" projektima za očuvanje ekosustava i ublažavanje klimatskih promjena, kako bi prirodi pružili svojevrstan povrat i obeštećenje. Emma rado razmjenjuje iskustva s drugima jer njezin je ideal takozvano kružno djelovanje u kojemu se sve međusobno nadovezuje i obnavlja.
"I sama koža zapravo je ekosustav. Osmislili smo posebne metode kombiniranja prirodnih sastojaka što održavaju taj ekosustav u ravnoteži, potičući urođenu "inteligenciju" kože da se štiti i obnavlja", objasnila je Emma, koja je prije radila u velikoj tehnološkoj korporaciji, no u nastojanju da zatrudni, okrenula se zdravom življenju, uključujući prirodnu njegu. Već nedugo nakon lansiranja 2019. kozmetika Emma Lewisham stekla je kultni status. Jedan od najbrže rastućih beauty brendova razglasile su i njegove slavne obožavateljice, počevši od holivudskih zvijezda Margot Robbie i Naomi Watts.
Irene Forte
Zelenom filozofijom ponosi se i Irene Forte, osnivačica istoimenog brenda koji je također u kratkom vremenu postao svjetski hit. Kći britanskog hotelijera Rocca Fortea proširila je obiteljski posao pokrenuvši lanac spa centara, a 2018. lansirala je kozmetičku liniju nadahnutu Sicilijom, odakle obitelj Forte potječe. Njihovo tamošnje imanje Verdura pretvorila je u bajkovitu turističku oazu, u sklopu koje je i organska farma gdje se uzgaja bilje za njegujuće pripravke.
"Radimo prema načelu "s farme na kožu", u potpuno zaokruženom procesu, od dobivanja najčišćih sirovina do finalne proizvodnje", istaknula je Irene Forte, čija je kozmetika nastala u suradnji s talijanskom znanstvenicom dr. Francescom Ferri koja se bavi ljekovitim biljnim esencijama.
Negin Mirsalehi
Blagodati prirode glavna su pokretačka sila i superpopularnog brenda Gisou iza kojega stoji Negin Mirsalehi, nizozemska blogerica i influencerica iranskih korijena. Glavni sastojak kozmetike Gisou je med koji Negin zajedno s obitelji proizvodi na imanju nedaleko od Amsterdama.
"U našoj obitelji pčelarstvo je tradicija koja se prenosi već šest generacija, a moj otac ju je nastavio kad se iz Irana doselio u Nizozemsku. Majka, koja je frizerka, počela je izrađivati pripravke za kosu na bazi meda što ih moja sestra i ja koristimo od malih nogu. Kad sam postala blogerica, dobivala sam sve više pitanja čime njegujem kosu da je tako bujna i sjajna. To me nadahnulo da pokrenem kozmetički brend", istaknula je Negin, koja je 2015. osnovala Gisou.
Već prvi proizvod - ulje za kosu proizašlo iz majčinih pripravaka - ubrzo je postalo bestseler. U međuvremenu je linija Gisou proširena još nizom bestselera za njegu kose i kože. "Gisou se ne svodi samo na preparate. Ujedno je to platforma za promicanje odgovornog i održivog pčelarstva, kao i neprocjenjive važnosti pčela za ekosustav na Zemlji. Moramo poštovati prirodu", kazala je Negin Mirsalehi.
Christine Chang i Sarah Lee
Fascinacija plodovima prirode prožima i hit-kozmetiku Glow Recipe koju su utemeljile Korejke s američkom adresom Christine Chang i Sarah Lee. Nakon što su neko vrijeme radile u podružnici kompanije L‘Oréal u Seulu, preselile su se u njihov njujorški ured. Bilo je to u početku 2000-ih, kada je jačala popularnost korejske kozmetike, što će uskoro prerasti u trend poznat kao K-beauty. Christine i Sarah prepoznale su priliku i pokrenule vlastiti posao. Isprva su dovodile korejske brendove na američko tržište, a 2017. predstavile su svoj brend Glow Recipe sa "slasnim" voćnim teksturama. Posebno im je nadahnuće bila lubenica, koja je u Južnoj Koreji tradicionalno sredstvo za njegu i umirenje kože. Krenule su s maskom na bazi lubenice za blistav ten, ne sluteći da će izazvati pravi bum.
"Započele smo sa skromnim budžetom, pa nismo ni sanjale da ćemo odmah privući pozornost. Maska je bila razgrabljena i morale smo uvesti listu čekanja na kojoj su se redale tisuće ljudi", objasnile su osnivačice brenda Glow Recipe koji je i danas globalna senzacija. Kozmetika stilizirana u živahnim bojama, sa sočnim esencijama šljive, jagode, avokada i raznih drugih voćki, stalno stječe nove obožavatelje.
Shani Darden
Među inspirativnim američkim beauty poduzetnicama je i holivudska kozmetičarka Shani Darden, poznata po istančanom osjećaju za formuliranje proizvoda. Njezini omiljeni sastojci su retinol i kiseline, koji inače mogu biti agresivni za kožu, no osmislila je načine da ih "upakira" u nježne varijante.
Nakon što je 2019. otvorila studio ljepote na Beverly Hillsu, sljedeće je godine Shani Darden lansirala istoimeni kozmetički brend u sklopu kojega su i mini uređaji za učvršćivanje i oblikovanje lica nadahnuti njezinom salonskom aparaturom. Shani slovi kao čudotvorka za blistav ten, što joj je priskrbilo zvjezdanu klijentelu poput glumica Jennifer Aniston i Jessice Albe te supermodela Rosie Huntington-Whiteley i Chrissy Teigen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....