Od manikure do parfema - ljepotom su ove godine prevladavali prirodnost i minimalizam. Puno toga diktirale su društvene mreže, frizure su dobile pomalo divlji touch, kozmetičke brendove pokrenule su mnoge muške zvijezde, u prvi plan izbila je njega kože, šminka je bila jednostavnija, osim, naravno, na crvenim tepisima.
Trendovi u ljepoti konstantno evoluiraju, razvijaju se i recikliraju, ali nikada prije ti ciklusi nisu bili tako ubrzani kao proteklih godina, pa zahvaljujući poplavama novotarija ili oživljenih starih ideja koje nas zapljuskuju s Instagrama i, posebno, TikToka, može se reći da novi trend kreće u osvajanje svijeta gotovo svaki tjedan. Naravno, mnogi među njima su upitni i tek će rijetki izdržati test vremena, ali općenito govoreći, trendovi s TikToka najmoćniji su novi trend.
Povratak minimalističke ljepote
Ono što je tijekom 2022. obilježilo svijet ljepote nedvojbeno je povratak minimalizmu. Što manje pretjerivanja i što više prirodnosti odredilo je sve kategorije, od uređivanja noktiju, preko šminkanja i friziranja, do njege kože, pa i do parfema. Snažno je tome pridonio, naravno, TikTok sa svojom estetikom „clean girl”. Neke od najjačih pojava unutar minimalističkog trenda uključuju, primjerice, zalizane niske punđe, usnice supermodela koje prizivaju glamurozni stil Cindy Crawford, Claudije Schiffer i ostalih supermodela devedesetih ili mliječnobijeli nokti (milk-bath nails), s dodacima i bez njih. Svoj je obol uređivanju noktiju definitivno dala Hailey Bieber koja je ljetos pokrenula pravu viralnu senzaciju zahvaljujući glaziranoj manikuri (glazed-doughnut nails) koju je za nju kreirala Zola Ganzorigt; neutralni, ali efektni sjajni nokti odlično su se slagali s preplanulim tenom. Nije stalo na noktima, glaziranje se proširilo i na kožu i kosu.
Iz divljeg svijeta
Vidjeli smo i raznorodne stilove frizura, većinom inspirirane, zgodno je netko primijetio, životinjskim svijetom. Vučji rez (wolf cut), meduzina (jellyfish haircut) i hobotničina frizura (octopus layers), koja izgleda kao da je nadahnutija "fudbalerkom" negoli krakatim glavonošcem, daju pomalo drzak i cool look, ali ne tako cool kao targaryenski plavo, trend u bojenju kose u ledenobijelu nijansu kakva odlikuje incestuoznu plemenitašku obitelj iz "Zmajeve kuće". Pokleknule su pred trendom redom Kim Kardashian, Gigi Hadid, Megan Fox, Ariana Grande...
Zamjetan je bio i ulazak muških celebrityja na teren industrije ljepote. Nakon što su svoje kozmetičke brendove lansirale tako reći sve ženske zvijezde s A liste, sada su tim putem krenuli i muškarci - Brad Pitt ima liniju Le Domaine, Idris Elba uniseks brend S‘Able Labs, Jared Leto pokrenuo je Twentynine Palms, a uključio se i Travis Barker s linijom Barker Wellness. Nije to bez vraga; predviđa se da će globalno tržište za njegu muške kože do 2029. godine dosegnuti 28,3 milijarde dolara.
Dvije milijarde za jednu frizuru
Kad smo kod brojki, one zorno pokazuju koji su trendovi ljepote kroz godinu bili najtraženiji - istraživanje portala Beauty Pie analiziralo je internetske pretrage i zbrojilo preglede na TikToku, Pinterestu i Instragramu te pretraživanja na Googleu i došlo do zanimljivih rezultata. Čvrsto na prvom mjestu stoji frizura wolf cut s više od 1,9 milijardi pregleda i pretraživanja! Taj pomalo odvažan, ali ne i ekstreman trend prigrlile su, recimo, Miley Cyrus, Nicola Peltz, Billie Eilish, Keke Palmer..., a vidjeli smo ga i u seriji "Stranger Things".
Slijedi pojam "graphic eyeliner" s oko 1,6 milijardi pregleda. Trend grafičkog naglašavanja očiju začela je još Twiggy u šezdesetima, a snažan vjetar u leđa sada mu je dala serija "Euforija" i njena makeup aristica Doniella Davy.
Na trećem mjestu najpopularnijih je mewing s oko 1,5 milijardi pregleda. Neprevediv pojam dolazi od prezimena britanskog ortodonta Johna Mewa koji je osmislio kontroverznu tehniku držanja jezika uz nepce kojom se, prema njemu, mogu proširiti usna šupljina i dišni putovi, pomaknuti donja čeljust prema naprijed i definirati linija čeljusti. Upravo ovo posljednje privuklo je armiju sljedbenica, pogotovo nakon što je supermodel Bella Hadid izjavila kako radi mewing svaki puta kada je snimaju ne bi li izgledala fotogeničnije.
Svi se brinu za kožnu barijeru
Tek nekoliko desetaka tisuća manje pregleda imala je kožna barijera. Ljude očito sve više zanima zbog čega je ona važna, kako se oštećuje i kako se oštećivanje može spriječiti.
Oko 1,3 milijarde pregleda odnosilo se na brow lamination, postupak koji nazivaju i podizanje obrva (brow lift). Taj polutrajni tretman pomoću nježnog sredstva podiže, obnavlja i začešljava prirodne dlačice kako bi se dobio dojam punijeg izgleda. Takvo poljepšavanje obrva izabrale su, primjerice, Dua Lipa i Rosie Huntington-Whiteley.
Na šestom (771 milijun pregleda) i desetom (356 milijuna) mjestu smjestile su se boje kose. Na višoj je poziciji kosa sirene, odnosno eksperimentiranje bojama kose kao što su pastelno ružičasta, zelena i ljubičasta, pa sve do morskih plavih nijansi. Manje pobornica stekla je za sada bakrena nijansa kose, ali među njima je i Kendall Jenner, a to bi moglo biti dobro za trend.
Među sastojcima za njegu kože najviše se plasirao niacinamid sa 655 milijuna pregleda. Taj oblik vitamina B3 blag je i dobro ga podnose svi tipovi kože, pomaže u njezi i anti-agingu, a možda je najvažnije za tiktokerice što jača kožnu barijeru i podržava elastičnost kože. Na popisu slijedi slugging s gotovo 500 milijuna pregleda. To je korak u večernjoj njezi čiji je cilj "zarobiti" vodu u koži, a u tu se svrhu najčešće koristi vazelin. Nanosi se nakon uobičajenih proizvoda za njegu, kako bi se i oni "zaključali" u koži i tako pomogli funkcioniranju kožne barijere i spriječili gubitak vode.
Listu zaključujemo serumima za jačanje trepavica koji su tijekom godine prikupili oko 420 milijuna pregleda. Jedan od njih, Revitalash Advanced, proda se svakih 30 sekundi, a tome je vjerojatno pridonijela i Meghan Markle kad je svojedobno zasluge za dužinu svojih trepavica pripisala upravo tom serumu, piše Glamour.
Make-up izdanja za pamćenje
Danas je sve teže izgledom natjerati gledateljstvo da zaustavi dah i možda "otvori ladicu", ali nekima to i dalje uspijeva. Ove smo godine vidjeli neka upečatljiva make-up izdanja, objavio je US Weekly. Mogu vam se i ne moraju sviđati, ali definitivno su drugačija. Na različitim su zbivanjima sve poglede privukle Rita Ora, Raye, Zaria, Gabrielle Union, Zendaya, Taylor Swift, Lucy Boynton, Naomi Campbell...
Senzualni miris kože
Najveći pomak na parfemskoj sceni sigurno je u ovoj godini napravio trend mirisa kože, odnosno čistih, senzualnih mirisa koji oponašaju mirise ljudskog tijela. Miris ljudske kože opisuje se kao blago drvenast s dozom mošusa, suptilan i jedinstven za svaku osobu. Kozmetički brendovi počeli su eksperimentirati s takvim mirisima (ne brinite, ne kao u "Parfemu"), pa kategorija parfemskih i toaletnih voda nazvana skin scent (mirisi kože) stalno raste.
Predstavnici su, primjerice, parfemske vode Glossier You ili The Makerov Naked, uniseks miris inspiriran, kažu, ljubavnom aferom. Mirisi kože uglavnom su rodno neutralni, opisuju ih kao tople, privlačne i seksi, čiste i prozračne. Smatra se da je za njihov uzlet najvažnije to što djeluju nenametljivo i intimno, a upravo su bliskost i intimnost mnogima nedostajali tijekom mjeseci socijalnog distanciranja.
Ipak, popis najtraženijih parfema koji je objavio prodajni site Hey Discount, analizirajući pretrage na Googleu i društvenim mrežama, odaje klasičniji izbor kupaca. Na prvom je mjestu nadasve luksuzni Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 Eau De Parfum, cvjetno-smolasti miris za žene i muškarce, za koji se tvrdi da odlično pristaje na svakoj koži. Na drugom je mjestu Diorov seksi Sauvage za muškarce, kreiran u šezdesetima, a na trećem bezvremenski Chanel N°5 koji je prvi puta zamirisao prije 101 godinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....