Općenito su najprivlačnijima ocijenjene fotografije mladih žena s prirodnim volumenom usnica, dok su povećane usnice prošle slabo.
Društvene mreže i razni celebrityji neumorno promiču veće, punije i putenije usnice, no i dalje najatraktivnijima smatramo prirodan i harmoničan izgled usnica, pokazala je studija objavljena u kolovoškom izdanju publikacije Plastic and Reconstructive Surgery. Znanstvenici su koristili analizu praćenja očiju kako bi izmjerili na koji su se dio lica promatrači najdulje fokusirali kad su im bile pokazane fotografije mladih žena te digitalno izmijenjene fotografije tih istih žena s nizom različitih proporcija usnica. Rezultati su bili iznenađujući.
Zlatni rez
Sudionicima su najatraktivnije bile usnice s omjerom 1:1,6, što je i proporcija koja se uzima kao zlatni rez za privlačnost usnica (kod bijele rase). Prema zlatnom rezu, donja bi usnica trebala biti 1,6 puta veća od gornje, a gornja 1,6 puta isturenija od donje, gledano iz profila. Također, usnice bi trebale biti 1,6 puta šire od nosa.
Takve su usnice dobile ocjenu 4,21 od mogućih 5. Punija donja usnica (omjer 1:2) pokazala se manje privlačnom i ocijenjena je s niskih 2,16, a to je u suprotnosti s onim što estetski stručnjaci već dugo vjeruju.
Jedva dvojka
Općenito su najprivlačnijima ocijenjene fotografije mladih žena s prirodnim volumenom usnica; od sudionika su zaradile peticu. Preciznije, ocijenjene su sa 4,56.
Punije i povećane usnice, koje su bile 130 posto veće od prirodnih usnica modela, bile su najneprivlačnije i jedva da su dobile "duju". S rezultatom 1,56 bile su najlošije ocijenjene.
Iako rezultati možda iznenađuju, sklonost prirodnom izgledu, naveli su autori studije s Klinike Mayo, u skladu je s nalazima nekih ranijih istraživanja i trenutnim trendovima u estetskoj medicini. Sve se više traži prirodniji rezultat, bez očitih znakova da je osoba bila na estetskom zahvatu.
Rezultate je komentirao plastični kirurg dr. Miguel Mascaro koji nije sudjelovao u istraživanju: „Privlačnost je relativna. Zlatni rez može biti vodilja, ali kod usnica ne postoji ‘jedna veličina za sve‘. To ovisi o etničkoj pripadnosti i dobi osobe te drugim faktorima, no općenito govoreći, istina je da usnice izgledaju najbolje ako je donja malo punija od gornje.”
Privlačnost i pozornost nisu isto
Znanstvenike je iznenadilo i što su sudionici dulje vrijeme promatrali usnice koje su im se manje sviđale. To znači, rekli su, da pažnja koju su fotografije s povećanim usnicama privukle ne znači nužno i njihovu ljepotu, prije je suprotno. „Potrebno je manje truda kako bismo percipirali ono što odgovara općeprihvaćenim standardima ljepote. S druge strane, ono što im ne odgovara, zahtijeva više vremena za obradu. Stoga ovi rezultati dovode u pitanje pretpostavku da će promatrači dulje gledati atraktivnije dijelove slika; prema njima, neprivlačniji sadržaj brže zaokuplja pažnju te traži više vremena za obradu”, smatra znanstveni tim.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....