Kampanja "Brini o nutrini" posvećena je mentalnom zdravlju i donijela je rezultate istraživanja koji pokazuju da Hrvate jako muči stres, a najviše su mu izložene žene - 90% žena je umorno, 50% anksiozno i tjeskobno, a čak svaka peta žena navodi da ima panične napade.
Online modna trgovina Answear pokrenula je društveno odgovornu kampanju "Brini o nutrini" posvećenu mentalnom zdravlju kojom je htjela skrenuti fokus s onog "vanjskog" na ono što je "unutra". U sklopu kampanje, Answear se udružio s agencijom Ipsos kako bi proveli istraživanje koje je za glavni cilj imalo utvrditi osjećaj pretjeranoj izloženosti pojedinim podražajima i percepciju njihova utjecaja na mentalno zdravlje kod Hrvata.
Istraživanje između ostalog pokazuje da gotovo 87% Hrvata smatra da su pretjerano izloženi stresu, a posebno ga osjećaju žene. Simptome stresa, burnouta, depresije i somatske simptome osjećaju značajno više od muškaraca i čini se da su te razlike i statistički značajne jer je 44% žena, u odnosu na 34% muškaraca, potvrdilo da je u velikoj mjeri izloženo stresu i da im to remeti normalno funkcioniranje.
Suvremeni način života sa sobom donosi velik broj podražaja. Na poslu, u školi, vani i kod kuće izloženi smo silnoj količini informacija, ali i buci, svjetlima, interakciji s drugim ljudima. Podražajima smo izloženi po cijele dane pa čak i onda kada mislimo da se odmaramo gledanjem televizije, gledanjem u mobitel, provjeravanjem što je novo na društvenim mrežama. Prevelika izloženost podražajima izaziva senzorno preopterećenje, a to za posljedicu ima narušavanje mentalnog dobrostanja i zdravlja.
„Tema o kojoj se najviše govori u modnom svijetu je bodypositivity i prihvaćanje vlastitog izgleda, dok je problem mentalnog zdravlja stavljen u drugi plan. Prema brojnim globalnim istraživanjima, anketama javnog mnijenja i člancima stručnjaka, mentalno zdravlje danas je najvažnija tema na globalnoj razini. Također se procjenjuje da danas u prosjeku apsorbiramo 34 gigabajta podataka, što je jednako 100 000 riječi ili da vam netko priča 12 sati bez prestanka. Izloženi smo čak dvjesto puta više podražaja nego prije 20 godina. Ovo su samo neke od činjenica koje su nas u Answearu potaknule da pokrenemo kampanju ‘Brini o nutrini‘, kojom želimo podignuti svijest o važnosti brige o mentalnom zdravlju i osvijestiti ljude da povedu više računa o svojem unutarnjem svijetu. Želimo da kampanja potakne ljude da počnu prepoznavati prekomjerne stimulatore, odnosno signale tijela i počnu brinuti o svojem mentalnom zdravlju. Jako smo ponosni što se kampanja ‘Brini o nutrini‘ provodi u 12 europskih zemalja na čijim tržištima poslujemo“, izjavila je Sandra Gašparić, Answear Country Manager za Hrvatsku i Sloveniju.
Od svih ponuđenih podražaja, najveći broj ispitanika istaknuo je „stres“, iako stres sam po sebi nije „podražaj“ nego reakcija na podražaj koji zovemo stresor. Iz istraživanja se može zaključiti da se „stres“ odnosi na sva ona životna „pitanja, moranja, trebanja, brige, obveze, rokove…“ koje život nosi i koje čovjeka pritišću. Prema istraživanju, umor je najzastupljenija posljedica pretjerane stimulacije koju osjeća 79 % ispitanika. Više od polovice ispitanika, njih 54 %, osjeća anksioznost, njih 44 % primjećuje gubitak koncentracije i pažnje, dok probleme sa spavanjem, koje je iznimno važno za ukupno mentalno i fizičko zdravlje, ima gotovo 40 % ispitanika. Jednako velik postotak ispitanika osjeća i bezvoljnost i tupost. "Činjenica je da čovjek mora razviti određenu toleranciju na bol, stres, buku, neugodu, teške emocije da bi ostvario životne ciljeve, a važno je da onda uz to razvije mehanizme brzog oporavka koji mu odgovaraju. Ako nisi zadovoljan opcijom A, onda treba tražiti opciju B, zatim C sve dok se ne nađe nešto što funkcionira. Dnevni je odmor daleko važniji od godišnjeg odmora i u svakom danu nađite vrijeme i način za odmor. Tehnologiju koristite tako da vam donese dobrobit, ne da vas preplavljuje, a slušalice vas mogu čuvati od pretjerane buke", izjavio je psiholog Matej Sakoman koji se priključio kampanji "Brini o nutrini". Pripremio je i prijedloge kako se nositi s problemom pretjerane stimuliranosti, a sve savjete, kao i više informacija o kampanji možete pronaći na službenoj stranici kampanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....