Prije osam, devet godina je slučajno ušla u svijet YouTubea, a definitivno nije bilo lako biti među prvima koji pokreću tako nešto u Hrvatskoj. Na početku su se mnogi smijali njezinim videima, a danas je od svog YouTube kanala razvila pravi posao.
Kako ste odlučili pokrenuti profil s tematikom ljepote?
Sve je počelo prije osam, devet godina kada sam slučajno ušla u svijet YouTubea. Tada sam se po prvi puta upoznala s beauty vlogericama. Promatrala sam te cure na YouTubeu koje su na tako prirodan i lak način pokazivale kako se šminkati. Godinama sam gledala njihove videe i pratila svaki njihov korak. Nakon nekog vremena sam shvatila da bi bilo super kada bi to postojalo i u Hrvatskoj. Trebalo mi je vremena da skupim hrabrosti i uključim kameru. Nije bilo lako biti među prvima koji pokreću tako nešto u Hrvatskoj. Na početku znam da su se mnogi smijali mojim videima jer nisu mogli pojmiti u kojem smjeru se to može razvijati. Nisam ni ja znala da mogu od toga zarađivati ali sam znala da će se takvi videi u budućnosti gledati. Danas moj YouTube kanal MashintheBeauty prati preko 65.000 followera i ne mogu biti ponosnija na tu brojku.
Po čemu se Vaš profil izdvaja od ostalih?
Ja sam krenula kao beauty kanal. Snimala sam uglavnom videe u kojima se šminkam. Sada ih kombiniram s drugim videima u kojima snimam svoj život. U videu pokazujem tko su moji prijatelji, roditelji, gdje izlazim, što volim od kozmetike, dajem beauty savjete. Volim raditi videe raznih tematika u kojima se uvijek nekako spominje kozmetika pošto je to moja velika ljubav. Od srednje škole sam išla po drogerijama, trošila sulude novce samo kako bih isprobala novitete. Tada sam nekako i znala da će mi se život vrtjeti oko videa i kozmetike. Ali nisam ni mogla sanjati da se može razviti u privatan posao. Nakon osam godinama rada u korporacijama odlučila sam se za pokretanje privatnog biznisa. Od 12. mjeseca prošle godine vlasnica sam svog obrta i u potpunosti sam se posvetila svom YouTube kanalu Mashin’theBeauty kao i svim mojim ostalim društvenim medijima.
Kako biste nekome tko ne zna što točno radite opisali i objasnili svoj posao?
I nakon pet godina rada ovog posla influenceri se i danas susreću s kritikama u smislu da mi ništa ne radimo nego se snimamo i naslikavamo. Ne razumijem podcjenjivanje našeg posla. Mi smo i producenti, lica, snimatelji i montažeri u jednom. Kada se snima neka kampanja ti u timu moraš imati vizažista, scenografa, stilista, snimatelja, montažera, čovjeka za osvjetljenje i ponekad tonca. Danas su influenceri sve to sami.
UKLJUČITE SE U GLASOVANJE ZA INFLUENCERA GODINE
Kako izgleda čitav proces nastanka jedne fotografije s Vašeg feeda i tko Vas fotografira?
Dan mi počinje na mailovima u kojima se dogovaram s klijentima oko videa i fotografija. Moj core biznis su više videi nego fotografije. Sama priprema videa traje oko sat vremena. Namještanje osvjetljenja, pripremanje kamere, scenografije i pripremanje mog izgleda. Pred kamerom uvijek moraš lijepo izgledati. Frizura, odjeća, nakit, sve mora biti na svojem mjestu. Ako snimam video u kojem pokazujem kako se šminkam, samo snimanje traje oko sat vremena. Nakon pripreme za video i snimanja, kreće proces montaže koji može trajati od par sati do par dana. Ovisno koliko se detaljno montira i u kojem smjeru želiš ići.
Koliko vremena ulažete u nastanak samog posta i editiranje fotografije/videa?
U prijašnjem pitanju sam odgovorila na proces oko nastanka videa. Što se tiče fotografije, nešto kraći proces je, ali svejedno oduzima vremena. Priprema šminke, frizure, stylinga, odabira lokacije. Samo fotografiranje može biti gotovo u 15 minuta ali potrajati do sat vremena. Ovisno o situaciji. Za sada me još uvijek fotografiraju prijatelji i sama. U skoroj budućnosti ću vjerojatno morati uzeti privatnog fotografa i sve dići na novu razinu.
Koje Vam je do sada najdraže iskustvo koje ste doživjeli ‘’influenciranjem''?
Svakodnevne poruke koje dobivam od svojih pratitelja. Kada ti netko napiše da si mu uzor, inspiracija, razlog za osmijeh u danu, to je neprocjenjivo. Iako je teško ljudima shvatiti da neka obična osoba koja se snima može biti razlog da nekome uljepša dan, ja to shvaćam. Moj dan počinje s YouTubeom i praćenjem meni omiljenih YouTubera. Oni me inspiriraju u poslovnom i privatnom smislu.
Prekrasno je i kada te ljudi prepoznaju na ulici, zagrle i kažu lijepu riječ.
A koje najgore?
Najgora iskustva su mi kada su mi moji pratitelji zvonili na ulazna vrata i portafon. No srećom to se radi o mlađoj populaciji koja me traži da se fotkam s njima. No, to sam odmah sasjekla u korijenu jer ne dopuštam da mi se ulazi u privatnost i zvoni na ulazna vrata.
Ponekad mi dođu i negativne misli i pitanja zbog čega sam toliko otkrila svoj život u javnost. Što je to meni trebalo. Ali nakon toga brzo pročitam neki lijepi komentar i onda se odmah sjetim razloga zašto ovo radim.
Što mislite o učestalim negativnim konotacijama i olakom shvaćanju Vašeg posla?
Sigurna sam da će se to u budućnosti promijeniti. Srećom ja danas nemam više potrebu objašnjavati niti se opravdavati za svoj posao. Kao što sam spomenula u ranijim odgovorima, to je posao kao i svaki drugi. Ja sebe iznimno cijenim, znam koliko radim i zarađujem i to je najbitnije. Dok drugi pričaju, kritiziraju i tračaju ja šutim i radim.
Te negativne konotacije dolaze od ljudi koji su nesretni na svom poslu. To su ljudi koji si ne mogu ni zamisliti da mogu raditi ono što vole i potpuno uživaju u tome. I ja sam bila takva. No srećom sam sve to na vrijeme promijenila. Nije lako gledati ljude koji uživaju u svom životu i poslu dok ti čamiš u nekom uredu dok šef ili kolege izvršavaju bullying na tebi. Upravo zato takvi komentari i nastaju. Nas su učili da šutiš i radiš. I da će ti na svakom poslu biti isto i da trebaš trpjeti. Srećom da sam na vrijeme prestala slušati takve komentare.
Kako ste došli do svojih prvih suradnji i što se promijenilo do danas?
Na početku sam radila za kompenzacije, jer u vrijeme kada sam ja kretala još uvijek nije postojao influencer marketing. Danas je to potpuno drugačija priča i ne može više proći kampanja, a da se ne aktivira barem jedan influencer. Danas ne radim više na kompenzacije, jer imam jako dobre rezultate i brojke.
Na Instagramu imam preko 72.000 followera, na YouTube kanalu preko 65.000 pretplatnika a na Facebooku više od 15.000.
Najdraže iskustvo mi je kada kampanja s klijentom samo teče. Volim kada se brendovi dobro pripreme s briefom i razumiju proces kako influenseri funkcioniraju. Jako je bitno da brend ima potpuno povjerenje u ono što radim, jer tada nastaju najbolje kampanje. Ako klijent gura po svome i ima neke svoje ideje za koje znam da neće dobro proći uvijek im to dam do znanja.
Koji su po Vama najveći problemi s kojima se susrećete u branši i na koji način ih rješavate?
Najveći problem je što još uvijek neki influenseri pristaju raditi na kompenzacije i spuštaju svoje cijene. Svakako smatram da se trebamo držati svi zajedno u ovom poslu i ne podcjenjivati se.
Također veliki problem kod klijenata je taj što se još uvijek boje upuštati u dugoročne suradnje. Što je veliki minus za njih. Svakako bi bili više uvjerljiviji u promociji svog brenda ako uzmu jednog influencera za ambasadora i naprave suradnju od šest do devet mjeseci. Razumijem ih da se boje, ali ne možeš pobjeći od činjenice da većina budžeta danas ide u digitalne medije. Brendovi i agencije bi se trebale više obrazovati u smjeru influenser marketinga jer se samo tako mogu vidjeti pravi rezultati.
Kako vidite ovaj posao u budućnosti? Razmišljate li o razvijanju vlastitog brenda?
Svi kažu da će influenceri nestati za par godina. Ja to nikako ne smatram. Mi smo tek u počecima svega, tek smo zagrebali površinu. Jako se veselim vidjeti u kojem smjeru će se sve razvijati. Ne smatram da može doći do zasićenja, jer već godinama pratim kako to rade u Velikoj Britaniji i Americi koji su barem pet godina ispred nas. Svakim danom je sve više i više influencera i sve je veća konkurencija. Opet, svatko uspije naći mjesto pod svojim suncem. Tako smatram da će biti i kod nas. Bit će nas sve više, ali opet za one kvalitetne će uvijek biti posla. Svakako smatram da će se mijenjati smjer u kojem će se razvijati društvene mreže, a mi ćemo se tome morati prilagođavati.
San mi je imati svoj proizvod. Ne bih otkrivala u kojem smjeru bi išla. Sigurna sam da ću to kroz par godina i ostvariti.
Koji Vam je najdraži post do sada za koji smatrate kako Vas najbolje opisuje?
Ne bih mogla izdvojiti ni post ni video. Svi su mi jednako dragi i kada izvrtim neke stare videe ili fotografije točno se može vidjeti koliko sam napredovala u kvaliteti, produkciji i kreativi. Imam jako puno planova do kraja godine, pa čak i malo mijenjati smjer sadržaja. Okupljam pomalo i ekipu oko sebe koji će mi u tome pomoći i mogu samo reći da se jako veselim budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....