Fotografije: Profimedia

 HAHN LIONEL/ABACA PRESS/PROFIMEDIA HAHN LIONEL/ABACA PRESS/PROFIMEDIA
Novi pogled?

Depp VS Heard: Što (ni)smo naučili iz primjera ovog razvoda?

Serija na Netflixu tematizira jedan od najvećih sudskih procesa koji je, de facto, uništio obje karijere...

Serija na Netflixu tematizira jedan od najvećih sudskih procesa koji je, de facto, uništio obje karijere...

Iako sam u datom trenutku bio ozbiljno prezasićen trakavicom razvoda ovo dvoje glumaca, trenutak premijere dokumentarne serije na Netflixu ipak nisam propustio. Dapače, odmah sam pogledao sve tri epizode. I dalje dvojim što mislim o ovom "fenomenu" (danas je, nakaradno – sve što je iole iskrivljeno u društvenim interakcijama postalo "fenomen"). Možda ću do kraja ovog teksta znati što mislim. Svakako znam da je potreba – voajerska. Valjda želimo svoje rupture gledati kroz tuđu optiku - tuđa nesreća je uvijek dobar štit našoj. Naša tada izgleda, koliko god slična, ipak manjom.

Naime, serija prikazuje i prokazuje stavove koji su se do sada već etablirali kao mogući razlozi ali i ishodi njihova razvoda. Postalo je razvidno jasno argumentirana mogućnost da je Johnny Depp pokrenuo tužbu i suđenje koje će biti javno ne bi li apsolutno očistio svoj “javni obraz” pred očima javnosti, pred očima poslodavaca koji su se prestali javljati nakon teksta bivše supruge Amber Heard u The Washington Postu u kojemu je jasno dala do znanja da je bila žrtva obiteljskog nasilja.

Difamacija je bila okvir tog suđenja – u kojemu je postalo jasno kako sve bjelačke bedastoće u praksi mogu izgledati. Spoj kontrolirane narkomanije, narcističkih falseta u istrošenim javnim likovima, moći, hladnoće, i izostanka - ponajviše ljubavi.

A priča je bila toliko lijepa: mlada glumica i glumac u najvećem stupnju izvođačke zrelosti sreli su se na snimanju filma. On je odabrao nju, pozvao ju u ured, “ljubav” se dogodila na setu – nije ju tek tehnički poljubio. Sjećaju se na suđenju oboje – poljubili su se "zapravo". Emocije su se aktivirale, potom hotelska soba – and the rest is history.

Zanimljiv “moment” ove ljubavne (intimne) inscenacije Deppova je izjava na sudu o tome kako je, kada je prvi put ugledao Amber pomislio da njih dvoje mogu izgledati kao slavni Humphrey Bogart i Lauren Bacall. Sve pretpostavke su bile tu. Karakterne i profesionalne. Ljubav kao film, ljubav kroz filmske likove, osobe, stvarne i fikcionalne. Nismo li to svi željeli, odnosno, budimo iskreni - ne želimo li to i dalje?

Serija prikazuje, iako pomalo navijački za Deppovu stranu priče i osobe, moment duboke i javno ohrabrene mizoginije spram Heard. Najšira javnost, društveni i tradicionalni mediji stali su na stranu glumca, ali i njegovih likova koji su kroz njihovo odrastanje bili uspostavljeni kao heroji u tom simboličkom poretku i imaginaciji naših/njihovih sjećanja. Depp im je bio neodvojiv od filmske slike, a Heard je bila kao idealni uljez za iživljavanje i vaganje svake riječi i izjave (što dakako ne opravdava nelogičnosti i laži koje je u procesu ispostavila kao “dokazni” materijal).

Slika propale ljubavi kao da je toj gladnoj javnosti trebala više od slike zdravog odnosa – tragedija dvoje nesnađenih, pogubljenih duša u globalnoj medijskoj areni idealno je “svježe” meso koje će se, kao što vidimo i “zaleđeno”, arhivirano još dugo moći eksploatirati s idejom da se iz ovog primjera može nešto naučiti. A čini mi se da ne može, osim možda, iznova: da ljubav nije dovoljna za ljubav. Potrebni su i dobronamjerni ljudi.

Linker
23. studeni 2024 11:50