Bend je debitirao 2013. godine, a u monografiji svjedoče o teškim razdobljima i emocionalnim krizama koje su proživljavali u danima slave.
Prva službena monografija "Beyond the Story – Kronika – Deset godina BTS-a", objavljena potkraj protekle godine u izdanju Lumena u povodu obilježavanja desete godišnjice postojanja glazbene skupine BTS, donosi priče o korejskoj tinejdžerskoj senzaciji koja je poharala svjetske top-liste. Uz dosad neobjavljene fotografije, knjiga sadrži pjesme sa svih albuma i više od 330 QR kodova s pomoću kojih čitatelji mogu pristupiti digitalnim sadržajima – objavama, vlogovima i videosnimkama na službenoj stranici banda, YouTubeu, X-u, Facebooku, Instagramu, TikToku, Weverseu i blogu.
Korejska pop senzacija BTS, akronim za "Bangtan Sonyeondan" ili "Beyond the Scene", južnokorejski je boy band koji je debitirao 13. lipnja 2013., a njegovi su članovi RM, Jin, SUGA, j-hope, Jimin, V i Jung Kook. Obožavani širom svijeta, ti su mladići svojom glazbom, strastvenim nastupima i snažnom povezanošću s obožavateljima premostili nacionalne, rasne, jezične, spolne i generacijske razlike.
U uzbudljivoj, raskošno ilustriranoj monografiji o glazbenicima i njihovoj mladosti, nastaloj nakon više od tri godine autorova predanog praćenja njihova rada, članovi BTS-a u razgovoru s Myeongseokom Kangom dijele osobne, javnosti nepoznate priče sa svojega dosadašnjega glazbenog i životnog putovanja. Myeongseok Kang dugogodišnji je kritičar i bivši glavni urednik mnogih medijskih platformi čiji je rad usmjeren na korejsku pop-kulturu uključujući i K-pop. Trenutačno piše za Weverse Magazine.
Stvaranje idol-grupe korejskog popa, u kojoj članovi moraju ovladati pjevanjem i plesom, iznimno je zahtjevan proces koji nalikuje na produkciju hollywoodskih blockbustera. Dečki iz BTS-a u knjizi iskreno opisuju mnogobrojne teškoće i iskušenja koja su morali proći prije nego što su napustili svijet glazbenih autsajdera. Za početak, napustili su svoje rodne gradove, obitelji, prijatelje i običan tinejdžerski život te odradili iznimno zahtjevan vježbenički staž, živeći zajedno u domu, što je uobičajena praksa u glazbenoj industriji u Južnoj Koreji.
Upravo su dani u vježbeničkom domu, u kojemu je hip-hop bio središte u kojemu su se spajali posao, igra i život, odigrali ključnu ulogu u oblikovanju identiteta BTS-a. Sedmorica mladića s različitim životnim vrijednostima i glazbenim ukusima međusobno su se povezali i postali nenadmašan tim. Pripremajući svoje spektakularne scenske nastupe, nisu se štedjeli: vježbali su i po četrnaest sati na dan, išli na poduke i pridržavali se posebnog režima prehrane.
"Članovi BTS-a došli su u Seul iz različitih gradova, debitirali kao idol-grupa tadašnje male tvrtke Big Hit Entertainment i dosegnuli visine koje nitko nije mogao ni zamisliti. Prema priznanju divova američkoga glazbenog novinarstva, ostvarili su jedan od najboljih nastupa na Grammyju u cijeloj povijesti dodjeljivanja te ugledne nagrade. Objavili su antologijski album s četrdeset osam pjesama pod nazivom "Proof" kako bi obilježili desetogodišnjicu svojeg debitiranja. Srušili su mnogobrojne rekorde u glazbenoj industriji. No ispod tih nevjerojatnih postignuća skrivao se uistinu poseban dar, ono najbolje što su članovi dobili od grupe – jedni druge", kazala je urednica knjige Miroslava Vučić te ističe da napredak BTS-a nije bio određen spektakularnim brojkama, nagradama i drugim vanjskim dokazima, nego rastom zajednice njihovih obožavatelja.
Mladići iz BTS-a žudjeli su za uspjehom. U monografiji svjedoče o teškim razdobljima i emocionalnim krizama koje su proživljavali u danima slave. U tim trenutcima nesigurnosti i obeshrabrenosti, koji su bili obilježeni i epizodama internetskog nasilja, njihovi su im obožavatelji pružili neizmjernu ljubav i podršku. Zanimljivo je da su prvi televizijski nastup održali pred dvanaest obožavatelja, a danas iza sebe imaju pravu vojsku, službenu zajednicu pod nazivom ARMY koja okuplja više stotina milijuna fanova i jedan je od najvećih i najstrastvenijih fandoma u industriji K-pop glazbe.
Obožavatelji su im pomogli da postanu najpoznatiji izvozni proizvod Južne Koreje. Korejski K-pop bandovi stjecali su popularnost na zapadnom glazbenom tržištu i prije BTS-a. Međutim, biti pozvan na dodjelu glazbenih nagrada Billboard Music Awards (BBMA) i pobijediti, samostalno nastupiti na dodjeli American Music Awards (AMAs) ili se probiti na vrh Billboardove ljestvice najpopularnijih singlova i albuma u SAD-u, bila su to postignuća na posve novoj razini.
Prvi službeni zapis o glazbenicima i njihovoj mladosti, o njihovu "najljepšem trenutku u životu" popraćen je s obiljem informacija o albumima i glazbi BTS-a. Članovi skupine otkrivaju mnoge detalje iz svakodnevnog života, poput podatka da su već kao vježbenici imali osoblje za pomoć u kuhanju i čišćenju jer su toliko intenzivno vježbali da su bili "previše zauzeti za normalnost". Među ostalim, opisuju kreativne procese u kojima su pisali vlastitu glazbu i tekstove, referirali se na poznate književnike i filozofe poput Hermanna Hessea i Friedricha Nietzschea te eksperimentirali, riskirali i kršili mnoga pravila glazbene industrije.
U detaljnom vodiču kroz karijeru BTS-a (500 stranica) obožavatelji će pronaći i kronologiju sa svim važnim datumima u povijesti tog boy banda uključujući datume objavljivanja albuma, koncerte, nagrade i ostale događaje.
Među njima je, primjerice, i višegodišnji partnerski projekt s UNICEF-om "Love Myself" u kojemu su se Dječaci koji štite tinejdžere od ugnjetavanja i predrasuda (što je izvorno značenje njihova imena) javno založili protiv nasilja. U svojem su govoru u sjedištu UN-a u New Yorku pozvali ljude neka učine korak više u ljubavi prema sebi, povežu se sa svijetom i prepoznaju univerzalne istine u osobnim iskustvima. Upravo je to misija BTS-a: prenošenje autentičnih, iskrenih životnih priča s kojima se njihovi obožavatelji mogu poistovjetiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....