PRIVATNI ALBUM
obiteljska strana priče

Glazbenik Mak Murtić ispričao nam je sjećanja na velikog slikara, svog legendarnog djeda

Zagrebački glazbenik Mak Murtić, obiteljski i profesionalno uključen u umjetnički projekt ‘Murtić 100’, prisjeća se uz glasovitog slikara koji je na njega snažno formativno utjecao.

Zagrebački glazbenik Mak Murtić, obiteljski i profesionalno uključen u umjetnički projekt ‘Murtić 100’, prisjeća se uz glasovitog slikara koji je na njega snažno formativno utjecao.

Radišnost, ljubav prema umjetnosti, hedonizam - to su prve asocijacije Maka Murtića (33) na spomen njegovog djeda, slikara Ede Murtića, čija se velika retrospektivna izložba može pogledati u zagrebačkom Meštrovićevom paviljonu do 18. srpnja.

"U atelier bi otišao u 8 ujutro, napravio pauzu za ručak, pa se ponovno vratio radu. Tijekom ručka bi se zezao, pričao o hrani, o povijesti, a istovremeno skicirao ideje koje bi kasnije razrađivao u svom kreativnom prostoru", govori Mak Murtić, zagrebački saksofonist i skladatelj, koji s pokojnim djedom ima mnogo sličnosti.

Dok je Edo Murtić slikao, s unukom bi razgovarao o pejsažima, što je imalo snažan utjecaj na Maka koji je odmalena volio crtati. Zato je nakon gimnazije i upisao studij arhitekture, koji su završili i njegovi roditelji, otac Marko, Murtićev stariji sin, te majka Minja Maretić-Murtić.

image
NERA SIMIC/CROPIX

Tijekom fakulteta Mak se intenzivno posvetio i glazbi: prvo je učio svirati bas gitaru kod Krune Cvancigera, kasnije saksofon kod Saše Nestorovića, a kratko je bio uključen i u rad Kulturno-umjetničkog društva Markovac. Formirao je i vlastiti bend Kreol, a na trećoj godini odustao je od arhitekture i s tadašnjom djevojkom otišao u London.

Čitajte i: Goranka Vrus Murtić o izložbi kao posveti ljubavi svom suprugu velikanu: ‘Nedostaje mi više nego ikada‘

Ondje je upisao studij jazza i saksofona na London Centre of Contemporary Music pri Middlesex Universityju, a na kraju se prebacio na smjer aranžiranja i vođenja sastava, što je i diplomirao. Glazba je u životu Maka Murtića bila prisutna od djetinjstva: njegov bi djed slikao uz Bacha, jazz, kubansku muziku... A kopajući po starim obiteljskim fotografijama, koje je pregledavao pripremajući se za niz aktivnosti u sklopu projekta “Murtić 100”, Mak se prisjetio i trenutaka koje je s djedom proveo na moru.

image
NERA SIMIC/CROPIX

"Boravili smo u Vrsaru, gdje baka Goranka još ima divnu kuću. To je nekoć bila konjušnica, a 50-ih i 60-ih transformirana je u hibridnu modernističku staru kuću s arboretumom o kojem se i dalje brine baka", nastavlja Mak Murtić, koji se i sam iz hobija bavi hortikulturom i krajobraznom arhitekturom. Inspiraciju za to pronalazi pak u djedovim radovima i vrtu u Vrsaru čiju ljepotu, kaže, želi replicirati u Krku gdje mu je kuća s majčine strane obitelji.

"Obilazili smo Jadran na obiteljskoj drvenoj jedrilici kojoj je djed nadjenuo ime “Drugo Sunce”. Gradila se tijekom 70-ih i 80-ih u Veloj Luci, bila je bazirana u Puntu na otoku Krku i na Murteru, a trenutačno se nalazi u Splitu. Za nju nas vežu neke od najnježnijih uspomena", otkriva Mak Murtić, čija se bliskost s obitelji ogleda i u organizaciji aktualne izložbe u povodu 100. obljetnice rođenja njegovog djeda.

image
NERA SIMIC/CROPIX

Mak se osobito angažirao u postavu “Nove apstrakcije”, dijela izložbe postavljene u zagrebačkoj Laubi, a ondje je tijekom lipnja nastupao s ansamblom Živa voda, uz goste Darka Rundeka i Damira Urbana te uz udaraljkaški ansambl Nenada Kovačića. A unatoč tome što se radilo o javnim događajima, sviranje među djedovim radovima bilo je, kaže Mak Murtić, jedno krajnje intimno iskustvo koje mu je oživjelo brojna sjećanja iz djetinjstva.

Linker
22. studeni 2024 21:09