PRESS
NOVA KNJIGA O HRANI

Je li moguće da kava ima drugačiji okus ako se konzumira uz glazbu visokih tonova?

Odogovor na to pitanje možete naći u novoj knjizi dr. sc. Daniele Angeline Jelinčić, u izdanju kuće Jesenski i Turk.

Odogovor na to pitanje možete naći u novoj knjizi dr. sc. Daniele Angeline Jelinčić, u izdanju kuće Jesenski i Turk.

Objavljena je nova knjiga dr. sc. Daniele Angeline Jelinčić naslova „Znanost i umjetnost doživljaja hrane“ u izdanju kuće Jesenski i Turk. Autorica knjige znanstvena je savjetnica u trajnom zvanju pri Institutu za razvoj i međunarodne odnose, a na više od 200 stranica knjige, opisala je tehnike ekonomije doživljaja kao suvremenog pristupa izgradnji publike u gastronomiji, kulturi i turizmu te postizanje psihološkog zadovoljstva konzumenata. Načela stvaranja doživljaja, predstavljaju se na primjeru hrane, a „alati“ koji se pri tom koriste često su svojstveni umjetnosti i kulturi. Tako će, primjerice, snažan utjecaj na doživljaj imati boja, oblik, simetrija, melodija, ritam, tonalitet, ljestvica, harmonija i ostalo. Znanstvena saznanja o stvaranju doživljaja i reakcijama mozga na te kulturno-umjetničke „alate“, putokaz su za primjenu nekih trikova u praksi.

image
PRESS

Kroz 5 glavnih poglavlja knjiga, tako opisuje pravila stvaranja doživljaja u gastronomiji - Hrana u ekonomiji doživljaja, zatim iznosi činjenice o vezi mozga i hrane - Veza mozak – hrana, pruža konkretne naputke za stvaranje višeosjetilnih gastro doživljaja uz poneke recepte - Kreiranje gastronomskog doživljaja, nadalje objašnjava važnost hrane kroz brendiranje, gastrodiplomaciju i turizam - Hrana i identitet te istražuje ulogu hrane u raznim vrstama umjetnosti odnosno predstavlja primjere stvaranja umjetnosti pomoću hrane u poglavlju Hrana i umjetnost. Knjiga je znanstveno-popularnog karaktera i u njoj se mogu naći odgovori na pitanja poput: Koja je veza između vašeg mozga i hrane? Zašto neki ljudi uživaju jesti ljuto? Osjećamo li svi isto pri konzumaciji pojedine hrane? Zašto djeca uglavnom ne vole povrće? Može li boja i oblik tanjura utjecati na okus hrane? Koliko je alkohola dopušteno kako bi doživljaj bio optimalno ocijenjen? Je li moguće da kava ima drugačiji okus ako se konzumira uz glazbu visokih tonova? I je li moguće kreirati gastro doživljaj koji bi bio jednak za sve?

Uključivanje svih pet osjetila ključ je stvaranja uspješnog gastro doživljaja, stoga je i sama knjiga koncipirana kao doživljajni proizvod, što se iskazuje kroz višeosjetilni dizajn u kreaciji Minus Minus agencije. Osim osjeta vida, koji se očituje kroz tekst odnosno vizualne ilustracije, naslovnica knjige čitatelja angažira osjetom dodira kroz taktilni dizajn, a QR kodovi i video isječci omogućuju preuzimanje glazbenih brojeva koji predstavljaju doživljaje. Miris i okus predstavljeni su kroz nekoliko autoričinih recepata koje čitatelj može sam spremiti i kreirati vlastiti gastro doživljaj. Predgovor za knjigu napisao je proslavljeni chef David Skoko, a može se nabaviti ovdje. Prvenstveno je namijenjena onima koji rade u ugostiteljsko-hotelijerskom sektoru, kulturi i turizmu, ali i za umjetnike, gurmane i ljubitelje hrane. Bit će od koristi i studentima kulturno-umjetničkih i turističkih usmjerenja i marketinga, a kroz neke teme i studentima psihologije, etnologije, političkih znanosti i umjetničkih usmjerenja. Konačno, primjenjiva je i u svakodnevnom životu za svakog tko želi otkriti o znanosti i umjetnosti doživljaja hrane.

Linker
23. studeni 2024 00:48