”Le Moulin de la Galette”, Pariz, jesen 1900, Pablo Picasso/Profimedia

 "Le Moulin de la Galette", Pariz, jesen 1900, Pablo Picasso/Profimedia
Nove interpretacije

Nakon više od sto godina otkriven ‘skriveni‘ pas na Picassovoj slici

Nova metoda analize pomaže razotkriti i ono što je do tada bilo nevidljivo ili skriveno na slici.

Nova metoda analize pomaže razotkriti i ono što je do tada bilo nevidljivo ili skriveno na slici.

Istraživači, povjesničari umjetnosti su otkrili malog psa koji je "namjerno" bio skriven u jednoj od ranih slika Pabla Picassa uvrštenu u izložbu "Mladi Picasso u Parizu" u muzeju Guggenheim na Manhattanu. U prvom planu umjetnikovog “Le Moulin de la Galette" iz 1900. godine, tamnosmeđa forma koja se čini da je ili naslon stolca ili kaput prebačen preko njega bio je Picassov pokušaj da prikrije svijetlo na obojenom psiću kao i crvenu mašnu zavezanu mu oko vrata, saznajemo preko rendgenske fluorescencije, skeniranja provedenog u muzeju Metropolitan Museum of Art.

Slika o kojoj je riječ prikazuje boemsku zabavu koja se održala u slabo osvijetljenoj plesnoj dvorani u Moulin de la Galette na Montmartreu, vjetrenjači koja je otvorena kao kabaret za francuski noćni život u 18. arondismanu sjevernog Pariza. Šareno odjeveni muškarci i žene s najfinijim šeširima plešu, piju i tračaju po Picassovoj kompoziciji osvijetljenoj svijećama. Slika možda, po nekim interpretatorima, ukazuje na njegovo uzbuđenje što se uključio u parišku umjetničku i kulturnu scenu nakon što se tamo preselio u dobi od 19 godina. Psić je sjedio za stolom pokraj žene koja se smiješi u lijevom kutu slike, koja gleda izravno u promatrača s prilično neopisivim licem koje odgovara opuštenim, lelujavim oblicima prisutnima u ostatku slike. Ali pseto nije napravilo "rez" za finaliziranu kompoziciju i Picasso ju je "slučajno" prekrio tamnosmeđom masom.

U ranijoj, ne – prefarbanoj verziji slike "Le Moulin de la Galette", kučić u prvom planu igrao bi važnu ulogu i bio primamljiva točka povezivanja", rekla je kuratorica Megan Fontanella za magazin Hyperallergic. "Eliminirajući psa, Picasso više pažnje usmjerava na figure i prostor. Sada se može vidjeti koliko se nijansirano odvija čin gledanja u slici, s posjetiteljima plesne dvorane koji bacaju poglede u raznim smjerovima.”

Linker
06. studeni 2024 01:17