NIKSA STIPANICEV/CROPIX
One Dread

Tri pjevačice u bendu su rijetkost: ‘Kolege bi osporili naš talent i uspjeh pripisali izgledu‘

U svom autorskom materijalu djevojke iz One Dreada progovaraju o angažiranim tematikama s naglaskom na žensku jednakost i snagu.

U svom autorskom materijalu djevojke iz One Dreada progovaraju o angažiranim tematikama s naglaskom na žensku jednakost i snagu.

Tri pjevačice u bendu u današnje su vrijeme rijetkost i u Hrvatskoj i u svijetu, kažu nam Tea, Nika i Tena, lead vokali One Dreada.

TNT, odnosno Tea Anzulović i sestre Nika i Tena Starčević, konačnu formaciju kao glavne pjevačice postigle su postepeno, ali već su godinama u njoj i reakcije publike su odlične. U početku su uglavnom svirale obrade, no odvažile su se i napravile zaokret te počele snimati vlastite pjesme.

U tome je veliku ulogu odigrala i borba za žensku emancipaciju. Naime, u svijetu glazbe, pogotovo u nekim supkulturama izražena je muška dominacija, no ističu, ona nije svojstvena samo i isključivo reggae i dub žanru.

"Činjenica jest da u našem lokalnom i regionalnom kontekstu nema puno žena aktivnih na reggae i dub sceni. Možda s tim ima i veze sama priroda žanra u kojem je izuzetno važno da se sam znaš izboriti za mikrofon kako bi se jasno i glasno iznijelo vlastite stavove. Mi smo s druge strane odrasle u sredini koja njeguje određene norme ponašanja kod žena. Poželjno je da ne prkosimo te da smo tihe i povučene, a ako smo glasne i direktne vrlo brzo ćemo dobiti etiketu nepristojnih prostakuša. Ne mogu govoriti u ime svih žena, ali mogu reći da je nama trebalo puno hrabrosti i samopouzdanja da se pozicioniramo na sceni, a nerijetko se znalo dogoditi da muški pojedinci, ne bi li osporili naš trud i talent, uspjeh pripisuju isključivo fizičkom izgledu pjevačica benda, što je izuzetno demotivirajuće za mlade i sposobne žene. Ipak, vrijeme je učinilo svoje pa je bend s vremenom priznat i prepoznat na sceni, a i nama je danas u manjoj mjeri važno što drugi misle, a više se fokusiramo da radimo kvalitetnu glazbu i da stojimo iza glazbe koju isporučimo", kazala je Tena Starčević.

Ova 29-godišnja povjesničarka umjetnosti zaposlena je kao koordinatorica programa organizacije Ured za fotografiju.

image

Tena, Nika i Tea pjevačice benda One Dread

POZITIVAN RITAM

Njena sestra Nika Starčević priča kako je za nju reggae glazba nepresušno vrelo za upoznavanje s opusima umjetnika iz cijelog svijeta, a dublje je u njega uronila zahvaljujući njihovom prvom bubnjaru Miroslavu Uremoviću. Posebno je istaknula i sami sentiment te glazbe.

"Borba za prava i jednakost, opjevana nježnim riječima i snažnim i bogatim melodijama, to je ono što mi je dalo osjećaj ‘doma‘ u tom žanru. I naravno, autentičan reggae zvuk kojega je danas teško pronaći na našem podneblju", kazala je Nika, 30-godišnja diplomirana komunikologinja.

Dva od tri autorska singla One Dreada angažirane su tematike s naglaskom na žensku jednakost i snagu, a pogotovo posljednji "Mr. Nicey nice", čiji su spot One Dread promovirale uz koncert u zagrebačkom klubu Dva Osam.

"Znam točan dan, vrijeme i sekundu kada sam napisala i uglazbila pjesmu Mr. Nicey Nice. Cijeli život se susrećem s muškim figurama koje iskorištavaju pozicije moći u najgorem mogućem smislu. Mr Nicey Nice je stoga metafora za takve nesretne ljude koji vlastite frustracije liječe na drugima, koji se hrane izazivanjem neugodnih emocija kod drugih i koji se nikada ne odvaže zaviriti u sebe i promijeniti obrasce ponašanja koji ih dovode u začarani krug toksičnih odnosa. Prvotno je pjesma nastala kao kritika patrijarhata u kojem živimo, ali s vremenom sam shvatila da Mr. Nicey Nice nije rodno obojena figura, stoga je vrijeme da se zapitate, tko je Mr. Nicey Nice u vašem životu", opisala je Tena Starčević.

image

Kroz autorske pjesme progovaraju o ženskim pitanjima

POZITIVAN RITAM

Do sada su objavile tri autorska singla, a ove godine objavljuju i prvi album. Do sad su vidjele da publika odlično reagira na njihove autorske stvari, što im daje poseban vjetar u leđa.

"Jedan od razloga zašto se nismo ranije posvetile stvaranju autorskog materijala zasigurno je bio nedostatak dosljedne tematike o kojoj želimo progovoriti", tumači Tena, dodavši kako su svjesne da su mali bend iz malene Hrvatske, koji nema direktnu poveznicu s Jamajkom. No to što su u kontekst reggae glazbe stavile svakodnevne muke domaćih žena pokazalo se kao pun pogodak.

"S vremenom su se puzzle posložile jer nije poanta niti oponašati Jamajkance niti progovarati o tuđim borbama već osvijestiti i osjetiti što to nas žulja u našim cipelama. Nije mi namjera generalizirati, ali poznajem mnogo žena koja rade genijalne stvari, ali se ne usude izložiti svoj rad drugima. Upravo je to misao koja djeluje kao vjetar u leđa kada nastupe trenuci nesigurnosti jer nemaju sve žene privilegiju jasno i glasno istupiti i reći što ih muči, a mi smo blagoslovljene da živimo u vremenskom kontekstu u kojem je uopće moguće da tri žene stoje na prvoj fronti obrane i ‘napadaju‘ glazbom i tekstovima", pojasnila je Tena Starčević.

Ovu postavu spontano su formirale, sve tri su pjevale u bendu kao prateće pjevačice, ali ne u isto vrijeme, no kada su ostali bez muškog glavnog pjevača, odlučile su udružiti snage te nastupiti kao moćni girl trio, a to je smjer koji su si zacrtale i za budućnost.

image

Najavljuju izlazak prvog albuma ove godine

POZITIVAN RITAM

"Planovi za bližu budućnost su definitivno dovršiti album, a onda to trebamo pošteno proslaviti i svirati dalje! Velika nam je želja jednog dana zasvirati i na velikom reggae festivalu Rototom Sunsplash u Španjolskoj, pa nam držite fige da se to i ostvari", zaključila je treća karika Tea Anzulović, 33-godišnjakinja koa inače radi kao odgajateljica u vrtiću.

Sve tri spaja ljubav prema glazbi, kroz koju progovaraju o situacijama koje su poznate mnogim ženama. Njihova formacija s tri ženske pjevačice u ‘frontu‘ zaista je moćna i rijetka ne samo u regiji, nego i u svijetu, što je prepoznato i na brojnim nastupima u zemlji i Europi. Djevojke žele napomenuti da im je itekako važno što publika misli o njihovom stvaralaštvu.

"Glazbu ne radimo samo zbog nas samih, već i zbog drugih, ali su prošli dani kada su mišljenja samoprozvanih glazbenih autoriteta bila presudna za naše bavljenje glazbom”, zaključila je Tena.

Linker
31. listopad 2024 11:30