Kao stvorene za brzu preobrazbu interijera, tapete su sve popularnije u unutrašnjem uređenju. Čime su ih privukle te kako ih izabrati i održavati otkrivaju kreativke koje stoje iza četiri hrvatska brenda.
Zaintrigirana izražajnim potencijalom zidova, arhitektica i dizajnerica Tamara Musulin 2010. pokrenula je brend Affirmation Wall počevši izrađivati zidne naljepnice s porukama i citatima na hrvatskom jeziku. "Želja mi je bila da osim estetske komponente, one prostoru udahnu i pozitivnu vibraciju, motiviraju i inspiriraju.
Dotad u Hrvatskoj nešto takvo nije postojalo, a i ponuda sličnih inozemnih proizvoda bila je tek u začetku”, otkriva Tamara, koja je u međuvremenu proširila ponudu na naljepnice s cvjetnim i drugim uzorcima, a potom i na tapete.
„Naljepnice s uzorcima izrezane su po konturama i ne prekrivaju cijelu površinu, a korisniku omogućuju da složi zidni mural u kojem i boja zida ima važnu ulogu. Količina se bira prema veličini zida i ovisno o tome želimo li da bude gušće ili rjeđe oslikan, a dodatna prednost takvog uređenja zidova je jednostavno postavljanje i održavanje za koje je dovoljna vlažna krpa. Isto je i s tapetama, koje se izrađuju po mjeri zida te u skladu s ostatkom interijera i ostalim željama klijenata. Cilj je dizajnirati unikatni mural koji će oplemeniti prostor”, zaključuje Tamara, čije su tapete dostupne u samoljepljivoj i papirnatoj varijanti.
Čitajte i: Ulični triptih ponovo unosi malo radosti na ulice Zagreba: Umjetnička djela dostupna svima
Tapeta je medij
Iza tapeta dizajnerskog sudija Wallart stoji Josipa Maras, grafička dizajnerica koja se godinama bavila slikarstvom, a onda pokrenula i liniju ilustracija koje je plasirala kao gotov proizvod.
„Tada sam ušla u svijet digitalnog slikarstva te su okviri postali preuski i raspojasali smo se preko cijelih zidova”, duhovita je Josipa, koja svoje upuštanje u svijet tapeta uspoređuje s vezom sa svojim suprugom - od starta znaš da je to - to.
A da je to uistinu to, pokazuje i nedavna nominacija njenih tapeta za prestižni German Design Awards 2022, čime je Studijo Wallart (da, piše se sa slovom j!) stao uz bok glasovitim svjetskim brendovima. Možda i zato što njihove tapete imaju i umjetničku vrijednost.
„Kupnjom Studijo tapeta ne kupuju se tapeta i materijal, kupuje se umjetnost. Tapeta je samo medij koji nam daje mogućnost da umjetnost što efikasnije implementiramo u svoj svakodnevni život. Danas istu ruku kojom sam nekada slikala slike koristim za stvaranje tapeta. Razlika je jedino u tome što mi je kist povezan s računalom, a papir je digitalni”, smatra Josipa, čije su tapete dostupne u tri materijala - lanenom i metaliziranom koji se održavaju vlažnom krpom te vodootpornom, pogodnom za kupaonice.
Tapete s 3D efektom
Zašto odabrati tapetu za ukrašavanje zida? Zato što ćete tako na najbezbolniji način svoj prostor učiniti posebnim, podići neki dosadan zid i jednim potezom transformirati cijeli interijer, smatra Monica Trzun, koja se tapetama počela baviti sasvim slučajno, uređujući sobu za svoje djevojčice.
Na hrvatskom tržištu tad nije bilo tapeta kakve je zamislila, one iz inozemstva su zbog poštarine bile vrlo skupe te je došla na zamisao da nešto sama napravi i našem tržištu ponudi nov proizvod.
„Prvo sam krenula s dječjim tapetama i muralima koji su odmah ostvarili poprilično dobar odaziv kod kupaca. Imala sam maštu, znanje u digitalnim alatima potrebnim za stvaranje takvog proizvoda te dobar broj pratitelja na Instagramu putem kojih sam u početku širila glas o svojim tapetama. Jedno je vuklo drugo i rodio se Dreamhood Wallpapers”, pripovijeda Monica, iza čijeg brenda stoji geslo „jedinstvenost, kvaliteta, održivost”.
U skladu s potonjim, Dreamhood tapete izrađuju se isključivo od ekoloških i PVC free materijala, ne sadrže štetne boje i perive su. Novost koju je Monica donijela na domaće tržište su i vrlo efektne stropne tapete koje zasad krase motivi cvijeća, listova i neba.
Čitajte i: Pine Pottery drugo je ime za Mediteran u malom: Splićanka iz hobija pokrenula šarmantni brend
Živi umjetnost svaki dan
Odaberi posao koji voliš i nećeš morati raditi nijedan dan u životu, moto je u skladu s kojim živi i radi Mirna Sišul, akademska slikarica iz Rijeke koja ove godine obilježava 22 godine umjetničkog stvaralaštva i za sebe kaže da živi umjetnost svaki dan, gledajući na svijet oko sebe pozitivno. Osnovan 2013., njen brend Mirna Sišul originals & prints nudi i tapete u čiji se svijet Mirna otisnula iz slikarstva.
„Baveći se slikarstvom, počela sam više primjećivati interijere u kojima slike žive. Tako je krenulo zanimanje za uređenje interijera. Prvo intervencijama slikarstvom u interijeru, zatim se kroz taj segment rodila ideja o produkciji art printeva, a potom i tapeta. Imala sam potrebu prenijeti svoju sliku na cijeli zid, dobiti veći dojam, veći efekt, a to može samo tapeta”, otkriva Mirna, koja osnovnom prednošću tapete kao elementa uređenja vidi upravo „wow“ efekt koji čini promjenu.
Za postizanje željenog efekta tapetu je dobro staviti na čitavi zid, ona može funkcionirati i na više zidova, sve ovisi o prostoriji. Važno je postići sklad, paziti da svi elementi ne budu jednako dominantni i ne otići u kič. Za uske prostore bolji je odabir klasična slika ili art print”, savjetuje Mirna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....