Svestrani modni dizajner od nedavno se bavi dizajniranjem stakla u koja implementira vlastite tekstilne uzorke, a neke od njih izrađuje i njegov program umjetne inteligencije.
Teško je ukratko opisati čime se sve bavi svestrani zagrebački umjetnik Silvio Vujičić. Iako ga javnost najčešće percipira kao modnog dizajnera, njegovi interesi i zanimanja su puno širi. Ovaj izuzetno zanimljiv i svestrani 43- godišnjak ima čak tri diplome: onu modnog dizajnera Tehnološko tekstilnog fakulteta, grafike i slikarstva s Akademije likovne umjetnosti te povijesti umjetnosti s Filozofskog fakulteta. Sva tri studija odradio je paralelno, u isto vrijeme, pa ne čudi da je svoju sposobnost ''multitaskinga'' nastavio i u svom daljnjem životu i radu: istražuje materijale, dizajnira nekoliko modnih kolekcija, slika, bavi se video umjetnošću, a od nedavno mu je fokus na dizajniranju stakla. I to ne bilo kakvog već uporabnih staklenih površina koje se mogu koristiti kao fasade za zgrade, pregradni paneli za sobe ili ormare, zidne obloge…
A o čemu se točno radi može se vidjeti u njegovom novom uredu u centru Zagreba koji je pravo malo umjetničko djelo samo za sebe. Radi se naime o staklenom boxu smještenom i projektiranom unutar zapuštenog industrijskog kompleksa, bivše tvornice octa s početka prošlog stoljeća.
''Sve je počelo kada sam posljednjih 2-3 godine razmišljao što da učinim sa svojom ogromnom arhivom tekstila koje sam izrađivao dvadesetak godina. Ti materijali nisu bili namijenjeni komercijalnoj upotrebi jer su bili ili krhki, osjetljivi ili previše komplicirani za masovnu proizvodnju. U isto vrijeme sam ostvario kontakte s više arhitektonskih ureda te s njima našao način kako te novonastale materijale implementirati u prostor. Napravio sam malu seriju ekskluzivnih zavjesa, no u međuvremenu se u Hrvatskoj počela razvijati zanimljiva staklarska scena spremna na suradnju s umjetnicima. Tako sam došao u kontakt s tvornicom Bokart iz Dugog sela i s njima sam započeo suradnju'' govori nam Silvio Vujičić i objašnjava kako su njegove materijale implementirali između dva sloja stakla, laminirali ih na 100 stupnjeva u vakuumu i tako dobili staklene površine sa zanimljivim uzorcima i strukturama.
Tako je njegov rad u staklu dobio veću vidljivost unutar Bokartove kolekcije umjetničkih stakala, a unutar toga ima i proširenu kolekciju stakala čiji se uzorci mogu pogledati u njegovom jedinstvenom staklenom uredu.
Njegov ''staklarski'' i umjetnički rad sve je više prisutan u privatnim, a uskoro i u javnim prostorima. Naime, prošle godine zagrebački arhitektonski STUDIO UP dobio je uglednu nagradu ''Bernardo Bernardi'' za "White Loft", stan u centru grada u kojem je korišten dizajn, odnosno umjetničke intervencije Silvia Vujičića- od staklenih stijena do tekstilnih struktura u službi pregradnih panela i zidnih obloga.
A u suradnji s istim arhitektonskim studijom njegova ''staklena umjetnost'' naći će se i u lobiju zagrebačkog hotela Panorama koji se preuređuje i u novom, modernom ruhu, uskoro otvara svoja vrata.
No najbolje se njegov rad može vidjeti u njegovom čudesnom staklenom uredu u Jurišićevoj ulici. Projektirala ga je mlada arhitektica Ana Lisonek po njegovim željama, a one su bile da je prostor odraz njegove osobnosti i onog što radi te da iako se nalazi u centru grada, bude skriven od očiju javnosti.
Kako je pojasnio, arhitektica je osmislila strukturu bez tipologije, samostalnu konstrukciju veličine 13 četvornih metara koja je umetnuta u postojeću građevinu, pa se kao takva može izmjestiti. Izrađena je od pomičnih staklenih stijena u kojima se nalazi oko 1600 različitih ogledalnih crteža koje je izradio njegov virtualni dizajner SOLL, program umjetne inteligencije.
''Arhitekt Miro Roman sa mnom je konceptualizirao te zatim programirao tog A.I. dizajnera (umjetno inteligentnog dizajnera) koji koristi arhivske fotografije mojih radova nastalih u posljednjih dvadeset godina i na temelju njih predviđa nove siluete u modi i nova lica. Rezultat toga nalazi se u staklenim stijenama mog ureda, neki su crteži translucentni kako bih imao pogled na vrt unutar industrijskog kompleksa, a neki rađeni s ogledalima kako bi davali refleksiju istog. To je jedan od produkcijski najkompliciraniji projekata koji je Bokart napravio'' kaže Silvio Vujičić koji nije zapostavio ni modni dizajn.
Priprema nove kolekcije za svoje četiri modne linije, a u sklopu izložbe Device Art u zagrebačkom MSU bio je izložen jedinstveni kaput, jedini odjevni predmet na svijetu koji je dizajnirao njegov program umjetne inteligencije, a realizirao ga pomoću digitalnog veza.
Vrijeme pandemije posvetio je svojoj inovativnoj i opširnoj web stranici gdje se mogu vidjeti modeli njegove četiri modne kolekcije, ali i bogata foto i video arhiva, sve ono što je stvarao posljednjih petnaestak godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....