Od BDSM proizvoda do aplikacija s kojima parovi upravljaju na daljinu, pa do vodootpornih igračaka i vibratora koji se pune na USB punjače. Teško je izdvojiti jedan proizvod, a mi smo zavrili u kutak najposjećenijeg seks shopa u centru Zagreba.
Veliko Glorijino istraživanje o seksualnim fantazijama, potaknulo nas je da istražimo i drugu stranu priče u jednom od seks shopova u centru Zagreba. U jednom od prolaza Vlaške ulice, smjestio se seks shop ‘Positive Vibrations‘, u vlasništvu gospođe Sanja Surać, a nas je zanimalo kakve su navike njihovih kupaca te kako su se s vremenom mijenjale.
Ispričali su nam koji su proizvodi najtraženiji, kakve vrste kostima su najprimamljiviji ženama, ali i usporedili omjer muške i ženske publike.
Zanimljivo je kako su devedesetih, kada je seks shop i otvoren dolazili samo muškarci, dok žene vrlo rijetko. Otkrivaju nam kako su muškarci kupovali seksualne igračke namijenjene ženama kako bi zadovoljili svoje fantazije. Početkom 2000-ih primijetili su promjene u pogledu seksualne osviještenosti žena. Osnažile su se. Prihvatile su svoju seksualnost, istraživale su je. S neskrivenim su ponosom počele otkrivati da uživaju u seksu. Nakon preseljenja na drugu lokaciju otvoren je novi seks shop. Uređen je poput modnog butika, gadget shopa, prvobitno kako bi ženama bila ugodnija kupovina.
Najprodavaniji proizvodi su vibratori, a na naš upit koliko su se modeli seksualnih igračaka s godinama mijenjali otkrili smo pikantnu informaciju.
‘‘Tijekom godina se poboljšavala kvaliteta materijala, iako se gotovo uvijek koristi medicinski silikon koji ne može naštetiti sluznici. Razlika je u tome što su motori jači, a skoro svi vibratori su punjivi na USB punjače iako se još uvijek mogu kupiti i oni na baterije. Većina igračaka je vodootporno i dizajn je sve moderniji‘‘, poručuju iz seks shopa.
‘‘Trenutno su traženi modeli vibratora kojima se upravlja putem aplikacija koje pružaju mnogo više mogućnosti. Aplikacija omogućuje mnogo više vibracija i ritmova, a možete ih kreirati i sami. Također omogućuje usklađivanje vibracija s glazbom. Najbitnije je što se partner može također spojiti putem iste aplikacije i upravljati igračkom s neograničene udaljenosti. Neki od velikih brendova su kanadski We-Vibe (vibratori za parove s aplikacijom), njemački Womanizer i švedski Lelo (popularni klitoralni masažeri na zračne i sonične valove), američki Svakom (igračke s inteligentnim programom i aplikacijom) i još mnogo njih‘‘, dodaju. Najviše se prodaju proizvodi čija se maloprodajna cijena kreće između 300,00 kn i 600,00 kn. Tu je, u pogledu, seksualnih igračaka najveći korak u zadnje vrijeme napravio nizozemski brand Satisfyer ponudivši tržištu najbolji omjer cijene i kvalitete‘‘, dodaju.
‘‘U ponudi imamo fetiš, odnosno blagi BDSM koji se sastoji većinom od lisica, poveza za oči, kuglica za usta, užadi, štipaljki za bradavice i bičeva. Za muškarce je izdvojena ponuda masažera za prostatu, masturbatora i penis prstenova. Najprodavaniji su lubrikanti i prezervativi, ali u ponudi imamo i razne afrodizijake, stimulanse, masažna ulja i svijeće te feromonske parfeme koji su trenutno jako popularni‘‘, ispričali su nam te otkrili da se većina žena odlučuje začiniti djevojačke tako da dolaze kupiti razne zezalice i rekvizite, a za prvu bračnu noć najviše traže bijelo donje rublje.
‘‘Uz klasično čipkasto rublje, kostimi su definitivno najtraženiji. Osobito bismo istaknuli kostime francuske sobarice, zečice i medicinske sestre. Uz navedene, popularni su i bondage kompleti koji su izrađeni od wetlook materijala (materijal nalik lateksu) te kostimi žene-mačke, policajke, zečice kao i dodatke poput perika, rukavica i maski‘‘, ispričali su nam.
Na upit o omjeru muške i ženske potražnje proizvoda, iznenadio nas je odgovor.
‘‘Omjer kupaca u smislu spola je teško odrediti, jer je prilično izjednačen. Možda malo više ide u korist muškaraca, no oni ionako najčešće kupuju za žene, pa se tako može slobodno reći da proizvode iz seks shopa najviše koriste žene‘‘, ističu u Positive Vibrations te se osvrnuli na porast prodaje.
‘‘Svake godine bilježimo porast prodaje za 20% do 25%‘‘, a na samom kraju otkrili su nam i koliko su kupci skloni direktnoj kupovini.
Zbog diskrecije mnogi se odlučuju za kupnju putem web shopa.
‘‘Deset godina nakon otvorenja bilježimo jednak broj posjeta žena i muškaraca, koji opušteno kupuju i ne ustručavaju se razgovarati i informirati o korištenju seksualnih artikala u svom privatnom životu. Tako je s onima koji dolaze u našu trgovinu, ali to je samo mali postotak ljudi u našem društvu. Neki od njih se ipak odlučuju na kupovinu u web shopu jer svi proizvodi dolaze u diskretnom pakiranju. Još je uvijek za veliku većinu korištenje seksualnih igračaka tabu‘‘, zaključuju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....