SMUK LUKA/PRESS
Naslov koji se čekao

Učimo se diplomaciji: Božo Skoko predstavio knjigu koja bi mogla pomoći da izgradimo nacionalni identitet

Hrvatska je dobila prvi sveučilišni udžbenik posvećen javnoj diplomaciji i strateškom komuniciranju država, novoj disciplini koja povezuje međunarodne odnose i komunikacijski menadžment.

Hrvatska je dobila prvi sveučilišni udžbenik posvećen javnoj diplomaciji i strateškom komuniciranju država, novoj disciplini koja povezuje međunarodne odnose i komunikacijski menadžment.

Tim povodom u zagrebačkom Kaptol centru okupili su se vodeći hrvatski stručnjaci za diplomaciju, marketing, odnose s javnošću i srodne discipline, na prigodnoj promociji i popratnoj konferenciji posvećenoj javnoj diplomaciji i imidžu Hrvatske, koju su organizirali njemačka zaklada Hanns Seidel i Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment.

Autor tog monumentalnog djela je redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te gostujući profesor na Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment prof. dr. sc. Božo Skoko.

"Strateško komuniciranje država" je knjiga koja u dva dijela analizira države kao komunikacijske subjekte, odnosno fenomen javne diplomacije, nacionalnog brendiranja i međunarodnih odnosa s javnošću te donosi primjere dobre prakse iz cijelog svijeta. Dok je u prvom dijelu naglasak na teoriji i praksi ovog interdisciplinarnog područja, drugi (urednički) donosi radove dvadesetak gostujućih autora vodećih hrvatskih stručnjaka koji pišu o područjima primjene te hrvatskim iskustvima.

image

Božo Skoko

SMUK LUKA/PRESS

Knjiga na 850 stranica zapravo govori o ulozi identiteta i imidža te upravljanja ugledom države u ostvarenju političkih i gospodarskih ciljeva na međunarodnoj pozornici.

"Državama kao komunikatorima u međunarodnom odnosu nikada nije bilo lakše komunicirati nego danas, ali i konkurencija nikada nije bila veća. Države koje svoj imidž prepuštaju slučajnosti, dovode se u opasnosti da drugi ispričaju priču o njima umjesto njih samih. Naš identitet je temelj brenda države, pa ga moramo definirati nacionalnim koncensusom o vlastitim vrijednostima, a zatim ih kroz javnu diplomaciju, strateški pristup brendiranju, ali i kreativne industrije predstaviti domaćoj i međunarodnoj zajednici", naglasio je prof. dr. sc. Božo Skoko, jedan od vodećih stručnjaka za strateško komuniciranje država u Hrvatskoj.

O autoru i knjizi su govorili prof. dr. Igor Vidačak i dr. sc. Hrvoje Jakopović, s Fakulteta političkih znanosti, prof. dr. sc. Doris Peručić s Edward Bernays visoke škole, komunikacijski stručnjak Davor Bruketa, te bivši ministri vanjskih poslova dr. sc. Vesna Pusić i Davor Ivo Stier.

Ministar vanjskih i europskih poslova RH i autor jednog od poglavlja knjige dr. sc. Gordan Grlić Radman je istaknuo: "Ponosan sam što sam pridonio nastajanju ove knjige koja je suvremeni putokaz prema strateškom upravljanju identitetom i imidžom za svaku modernu državu. Hrvatska diplomacija u ovoj je knjizi posebno istaknuta, a iako mlada disciplina, predstavlja čitavu našu zemlju. Diplomati su glasnici svoje države po kojima međunarodna zajednica percipira Hrvatsku, a u izazovnim vremenima globalizacije trebamo iskoristiti sve alate javne diplomacije koje autor u ovom kapitalnom djelu razlaže te ih upotrijebiti za unaprjeđenje svog međunarodnog ugleda".

image

Predstavljanje knjige Bože Skoke u Kaptol centru

SMUK LUKA/PRESS

Dekan Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment doc. dr. sc. Damir Jugo ovom je prilikom istaknuo: "Knjiga Strateško komuniciranje država bez sumnje će ostaviti dubok trag u akademskoj zajednici i široj javnosti jer je autor uspješno povezao teoriju i praksu, najbolja svjetska iskustva te 30 gostujućih autora, koji svi zajedno daju idealan recept za upravljanje ugledom država u suvremenim međunarodnim odnosima".

"Skoko je povezao i okupio vrhunske hrvatske stručnjake, znanstvenike, teoretičare i praktičare, ali i diplomate koji su godinama predano radili na kreiranju ugleda Hrvatske, a autor nije mogao odabrati bolju godinu za objavljivanje ove knjige nego godinu u kojoj obilježavamo 30 godina od međunarodnog priznanja Republike Hrvatske", mr. sc. Aleksandra Markić Boban, ravnateljica ureda Hans Seidel Stiftung u Zagrebu.

U sklopu predstavljanja knjige održana je i konferencija Kako unaprijediti hrvatsku javnu diplomaciju i imidž Hrvatske na kojoj su sudjelovali ugledni stručnjaci s područja međunarodnih odnosa i diplomacije, turizma, kulture, odnosa s javnošću i drugih srodnih područja, koji su predstavili aktualnosti i trendove u upravljanju međunarodnim ugledom i nacionalnim identitetom.

Na konferenciji su sudjelovali prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić, profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i voditeljica Radne skupine Predsjednice RH za razvoj identiteta i brenda RH (2018. - 2019.); dr. sc. Mladen Andrlić, veleposlanik Republike Hrvatske u Mađarskoj i bivši ravnatelj Diplomatske akademije MVEP RH; dr. sc. Daniela Angelina Jelinčić, znanstvena savjetnica u Institutu za razvoj i međunarodne odnose; doc. dr. sc. Katarina Miličević, pročelnica Odjela za turizma Edward Bernays visoke škole u Zagrebu i profesorica na Sveučilištu u Ljubljani; Tomislav Gugo, voditelj Odjela za javnu diplomaciju i kulturne odnose pri veleposlanstvu Kraljevine Danske u Hrvatskoj; dr. sc. Dejan Gluvačević, pročelnik odjela za komunikacije Edward Bernays visoke škole u Zagrebu i dr. sc. Miro Kovač, bivši ministar vanjskih i europskih poslova RH, povjesničar i diplomat.

Linker
05. studeni 2024 10:22