Pri izboru nekog odredišta tražit će se autentična iskustva, povezanost s prirodom i samim sobom, a moderni globtroteri su za vrhunske doživljaje spremni mnogo i platiti.
S jedne strane povratak prirodi i sebi, a s druge luksuz i korištenje umjetne inteligencije - ovo su neki od putničkih trendova u 2025. koji će nas preobraziti i obogatiti nakon povratka kući.
ISTRAŽIVANJE NEISTRAŽENOG
Putnici žele vrhunska iskustva na nerazvikanim i netaknutim mjestima u prirodi. Među njima je spavanje u jurtama u Kirgistanu ili u šatorima u alžirskom Nacionalnom parku Tasili n’Adžer.
SILENT TRAVEL
Kao odgovor na ubrzani životni tempo raste potražnja za “tihim putovanjima”. Uključuje boravak u prirodi bez tehnologije, tihe meditativne šetnje i “retreat” programe za postizanje unutarnjeg mira.
EKOLOŠKA SVIJEST
Održivost (p)ostaje ključni faktor u odlučivanju o destinacijama. Putnici sve češće biraju ekološki prihvatljive opcije smještaja i prijevoza, pokazujući povećanu svijest o utjecaju turizma na okoliš.
VRHUNSKI HOTELSKI RESTORANI
Hoteli sve više ulažu u vrhunske restorane koji postaju destinacije same po sebi. Tako Four Seasons Hotel George V u Parizu ima čak tri Michelinova restorana: Le Cinq, Le George i L’Orangerie. The Ritz-Carlton Hong Kong ima dva (Tin Lung Heen i Tosca di Angelo), a Grand Park Hotel Rovinj jedan - Agli Amici. Još jedan hrvatski hotel ima restoran ovjenčan Michelinovom zvjezdicom - Alfred Keller u Boutique Hotel Alhambra na Lošinju.
“DETOUR” DESTINACIJE
Svaka čast europskim metropolama, no putnici žele istražiti i manje razvikana mjesta u njihovoj blizini. Tako će, primjerice, uz Pariz obići grad Reims, uz Milano Bresciu, a uz Amsterdam - Hag. Ovaj fenomen, poznat kao “JOMO” (Joy of Missing Out/Radost propuštanja), označava svjesno izbjegavanje prenapučenih turističkih destinacija u korist jedinstvenih doživljaja.
ASTROTURIZAM/NOKTURIZAM
Sve su popularnija putovanja motivirana prirodnim fenomenima. Među takvim odredištima su Nacionalni park Arches u Utahu (promatranje zvijezda), Nacionalni park Vadensko more u Danskoj (migracija čvoraka) te finska pokrajina Laponija (polarna svjetlost). Hit su i specijalizirane noćne ture te smještaj bez umjetnog osvjetljenja - što omogućuje potpuni doživljaj noćnog neba.
DIGITALNA TRANSFORMACIJA
Umjetna inteligencija i dalje će imati veliku ulogu u planiranju i realizaciji putovanja. UI alati pružaju personalizirane preporuke i podršku u realnom vremenu, čineći putovanja pristupačnijima i ugodnijima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....