Kako svaki trend ima rok trajanja, tako je i lažnoj savršenosti na Instagramu došao kraj. Mlađi influenceri, odnosno generacija Z, odlučili su se odmaknuti od izrežiranih fotografija na kojima su milenijalci godinama skupljali lajkove
Jedan od istaknutih trendova na Instagramu koji su godinama vladali ovom društvenom mrežom su fotografije savršenih tijela, trenutaka, objeda i prostora. Estetski privlačne fotografije postale su zaštitni znak Instagrama u tolikoj mjeri da čak i oni koji ga ne koriste znaju što znači 'Instagram zid' i kako on izgleda.
Ovakvu estetiku popularizirali su razni influenceri, zarađujući tisuće dolara na takozvanim 'presetima', odnosno predlošcima za brzo uređivanje fotografija kako bi se uklopile u Instagram kalup. Kako svaki trend ima rok trajanja, tako se i Instagram počeo odupirati lažnoj savršenosti. Neki novi influenceri, čija popularnost ubrzano raste, poput Emme Chamberlain, Jazzy Anne i Joanne Ceddie odbacile su nametnuti trend savršenog feeda u korist onog spontanijeg i takoreći neurednijeg.
Dok su mnogi milenijalci nabavili digitalne fotoaparate i ovladali profesionalnom fotografijom samo zbog Instagrama, mlađe generacije, poznate pod nazivom 'generacija Z', fotke uploadaju direktno s mobilnih telefona. "Stariji influenceri znali su reći da fotke mogu izgledati dobro samo ako su napravljene na određenom svjetlu ili pod određenim kutem. Za mlađu generaciju pravila su se promijenila", rekla je Lynsey Eaton, suosnivačica agencije za oglašavanje Estate Five.
Mnogi od njih se čak posebno trude da bi njihove fotke izgledale što lošije i kao da su slikane starim fotoaparatima pa dodaju grain efekt, odnosno 'prašinu'. Također, generaciju Z nije briga hoće li staviti sličnu fotografiju zaredom na svoj feed, što milenijalci ne bi ni u ludilu napravili.
"Moji vršnjaci su spremniji biti ono što jesu i ne treba im lažni identitet. Ono što pokušavamo jest prikazati stvarnu osobu koja radi cool stvari i ne pokušava napraviti osobu koja zapravo ne postoji", rekla je 22-godišnja influencerica Reese Blutstein, koju prati više od 240.000 fanova upravo zbog neopterećenog dojma koje ostavlja pogled na njezine fotografije.
Matt Klein, kulturni strateg u konzultantskoj tvrtki Sparks & Honey kaže da je nekadašnjem Instagramu odzvonilo. "Svi znamo i vidimo da se promjena događa. Kultura je klatno, a klatno se upravo njiše. To ne znači da će svi prestati objavljivati 'savršene' fotografije. No, energija se mijenja", objasnio je.
Osim influencera, stručnjaci kažu da je i sam Instagram djelomično 'kriv' za ovu revoluciju. Iako je počeo kao čisto vizualna društvena mreža prepuna filtriranih fotografija, pretvorio se u neuredan, zamršen kaos gdje se fotke bore sa storyjima, IGTV-om, gifovima i video isječcima za pažnju. Fotografije koje su nekada izazivale reakcije postale su potpuno uobičajene i nitko se više na njih ne obazire. Zašto je to tako?
"U početku su svi objavljivali normalne fotografije, koje bi profesionalci čak nazvali lošima, pa su se one kvalitetnije i 'ljepše' isticale. No, kako je mnogo ljudi počelo prihvaćati tu estetiku, ona je postala prolazna i dosadna. Živimo u svijetu preopterećenom influencerima", objasnio je Klein.
Kako se Instagram ideali nezaustavljivo mijenjaju, brendovi, kao i uvijek, pokušavaju biti u toku. Jedan od najboljih primjera brenda koji se snašao u novom valu promjena je beauty brend Glossier, za kojeg James Nord, direktor tvrtke Fohr za influencer marketing, kaže da odlično kombinira zabavne memese, prirodne fotografije s vidljivim nesavršenostima i videa slatkih životinja. "Ljudi žele nešto s čim se mogu poistovjetiti. Tost s avokadom i ružičasti zidovi ispred definitivno više nije to", zaključio je Nord.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....