Lu Jakelić
 PRIVATNA ARHIVA
MALI KORACI

Njega iz reciklaže: Pjevačica Lu Jakelić otkrila nam je što svakodnevno radi kako bi ‘spasila‘ planet

Odgovorno ponašanje prema okolišu počinje s kozmetikom, koja danas nudi razne varijante održivog razvoja - od proizvoda s recikliranim sastojcima do onih u više puta prerađenoj ambalaži - a pjevačica i radijska voditeljica otkriva kakav je njezin doprinos spasu planeta.

Odgovorno ponašanje prema okolišu počinje s kozmetikom, koja danas nudi razne varijante održivog razvoja - od proizvoda s recikliranim sastojcima do onih u više puta prerađenoj ambalaži - a pjevačica i radijska voditeljica otkriva kakav je njezin doprinos spasu planeta.

Za Luciju Jakelić (27) zvanu Lu mnogi govore da zrači nečim osebujnim, da je jednostavno svoja - prirodna i autentična. Nagrađivana kantautorica i pjevačica, voditeljica na radiju Laganini FM i magistrica komunikologije kaže da joj je u životu najvažnija uzemljenost, odnosno povezanost s prirodom i samom sobom.

- Nastojim živjeti što održivije i uravnoteženije. Opuštam se u tišini, meditirajući i vježbajući jogu i duboko disanje. Trudim se smanjiti svoj utjecaj na okoliš: srezala sam količinu plastike u domu, nosim second hand odjeću, već godinama pijem vodu iz višekratne bočice, recikliram... Prehrana mi se temelji na biljnim namirnicama, a u njezi koristim isključivo prirodnu kozmetiku u održivom pakiranju - otkriva svestrana Đurđevčanka sa zagrebačkom adresom, koja je nedavno postala ambasadorica kozmetičkog brenda čija je filozofija identična njezinoj.

image
Lu Jakelić
PRIVATNA ARHIVA

Hrvatska Sapunoteka, naime, poznata je po tome da - osim najfinijih prirodnih sastojaka dobivenih bez okrutnosti prema životinjama i okolišu - koristi i ekološki održivu ambalažu, poput recikliranoga kartona i aluminijskih tubi što se mogu neprestano iznova reciklirati.

Održiva ambalaža postala je jednako važna kao sastav proizvoda. Prema podacima međunarodnog portala Premium Beauty News, koji prati zbivanja na tržištu ljepote, kozmetička industrija u samo godinu dana proizvede više od 120 bilijuna komada ambalaže (bilijun je milijun milijuna, što se brojčano zapisuje kao 1012 odnosno kao jedan s dvanaest nula), a većina toga završi u smeću.

Čitajte i: Domaća pjevačica obožava stvari koje su dvostruko starije od nje: Najdraži komadi su mi bakina suknja i djedova traper jakna

image
SAPUNOTEKA kreme za lice Smilje i divlja ruža, Kamilica i crni kim, Lješnjak i bergamot (svaka 100 kn) u tubama od aluminija koji se može ‘beskonačno’ reciklirati.
BUVINIC

Stoga je itekako bitno birati ambalažu koja se može u potpunosti reciklirati ili, štoviše, da je već reciklirana i ujedno pogodna za daljnju oporabu. Često se kozmetika nudi i prema načelu “recikliraj i profitiraj”. Mnogi brendovi imaju cjenovno povoljnija “refill” izdanja za ponovno punjenje, a neki potiču i na povrat ambalaže. Primjerice, u prodavaonicama Lush, Kiehl’s ili The Body Shop za određeni broj vraćenih praznih posudica kupac biva nagrađen besplatnim proizvodom.

image
Među najnaprednijim rješenjima su proizvodi koji su biorazgradivi u samom svom sastavu i k tome su u biorazgradivom pakiranju. Primjerice, omot te ono što ostane nakon uporabe LUSH Cucumber obloga za oči od krastavaca i algi (30 kn) može se kompostirati.
LUSH
image
Za deset praznih posudica KIEHL’S daruje svoj hit proizvod Ultra Facial Cream (koji inače košta 225 kn), a već povratom tri prazne posudice kupac može birati besplatne darove među Kiehl’s mini pakiranjima.
KIEHL’S

Stigla je i nova generacija takozvane by-product (nusproizvod) njege u kojoj su i sami sastojci dobiveni reciklažom. Naime, u prehrambenoj i poljoprivrednoj industriji ostaju goleme količine biomaterijala što se odbacuje premda bi se mogao korisno upotrijebiti.

image
Ponovnim eko punjenjima, poput L’OCCITANE bademova ulja za tuširanje u vrećici s manjim
udjelom plastike (228,90 kn), nastoji se smanjiti
količina kozmetičke ambalaže.
L’OCCITANE

Čitajte i: Imamo recept! Jedna od najljepših Hrvatica s nama je podijelila tajnu svoje duge, guste i kovrčave kose o kakvoj mnogi sanjaju

Sličnu sudbinu doživi voće i povrće koje ne izgleda dovoljno “lijepo” ili je prezrelo za prodaju. No odbačene sirovine pokazale su se zlatnim rudnikom u proizvodnji kozmetike. Među najglasovitijim je primjerima francuski brend Kadalys, koji je 2012. osnovala Shirley Billot iskoristivši odbačene banane s karipskog otoka Martinika, odakle je podrijetlom. Prema njezinim riječima, samo na Martiniku godišnje se baci 40.000 tona, a ukupno u svijetu više od 22 milijuna tona banana. Shirley, čiji su roditelji bili ekološki aktivisti te su i nju odgajali u tom duhu, patentirala je poseban sastojak iz banana koji “ugrađuje” u svoju organsku kozmetiku za koju je osvojila niz prestižnih svjetskih nagrada za kvalitetu i održivost.

image
Cirkularna ambalaža
WILLI PALM
Linker
03. studeni 2024 00:30