Odgovorno ponašanje prema okolišu počinje s kozmetikom, koja danas nudi razne varijante održivog razvoja - od proizvoda s recikliranim sastojcima do onih u više puta prerađenoj ambalaži - a pjevačica i radijska voditeljica otkriva kakav je njezin doprinos spasu planeta.
Za Luciju Jakelić (27) zvanu Lu mnogi govore da zrači nečim osebujnim, da je jednostavno svoja - prirodna i autentična. Nagrađivana kantautorica i pjevačica, voditeljica na radiju Laganini FM i magistrica komunikologije kaže da joj je u životu najvažnija uzemljenost, odnosno povezanost s prirodom i samom sobom.
- Nastojim živjeti što održivije i uravnoteženije. Opuštam se u tišini, meditirajući i vježbajući jogu i duboko disanje. Trudim se smanjiti svoj utjecaj na okoliš: srezala sam količinu plastike u domu, nosim second hand odjeću, već godinama pijem vodu iz višekratne bočice, recikliram... Prehrana mi se temelji na biljnim namirnicama, a u njezi koristim isključivo prirodnu kozmetiku u održivom pakiranju - otkriva svestrana Đurđevčanka sa zagrebačkom adresom, koja je nedavno postala ambasadorica kozmetičkog brenda čija je filozofija identična njezinoj.
Hrvatska Sapunoteka, naime, poznata je po tome da - osim najfinijih prirodnih sastojaka dobivenih bez okrutnosti prema životinjama i okolišu - koristi i ekološki održivu ambalažu, poput recikliranoga kartona i aluminijskih tubi što se mogu neprestano iznova reciklirati.
Održiva ambalaža postala je jednako važna kao sastav proizvoda. Prema podacima međunarodnog portala Premium Beauty News, koji prati zbivanja na tržištu ljepote, kozmetička industrija u samo godinu dana proizvede više od 120 bilijuna komada ambalaže (bilijun je milijun milijuna, što se brojčano zapisuje kao 1012 odnosno kao jedan s dvanaest nula), a većina toga završi u smeću.
Stoga je itekako bitno birati ambalažu koja se može u potpunosti reciklirati ili, štoviše, da je već reciklirana i ujedno pogodna za daljnju oporabu. Često se kozmetika nudi i prema načelu “recikliraj i profitiraj”. Mnogi brendovi imaju cjenovno povoljnija “refill” izdanja za ponovno punjenje, a neki potiču i na povrat ambalaže. Primjerice, u prodavaonicama Lush, Kiehl’s ili The Body Shop za određeni broj vraćenih praznih posudica kupac biva nagrađen besplatnim proizvodom.
Stigla je i nova generacija takozvane by-product (nusproizvod) njege u kojoj su i sami sastojci dobiveni reciklažom. Naime, u prehrambenoj i poljoprivrednoj industriji ostaju goleme količine biomaterijala što se odbacuje premda bi se mogao korisno upotrijebiti.
Sličnu sudbinu doživi voće i povrće koje ne izgleda dovoljno “lijepo” ili je prezrelo za prodaju. No odbačene sirovine pokazale su se zlatnim rudnikom u proizvodnji kozmetike. Među najglasovitijim je primjerima francuski brend Kadalys, koji je 2012. osnovala Shirley Billot iskoristivši odbačene banane s karipskog otoka Martinika, odakle je podrijetlom. Prema njezinim riječima, samo na Martiniku godišnje se baci 40.000 tona, a ukupno u svijetu više od 22 milijuna tona banana. Shirley, čiji su roditelji bili ekološki aktivisti te su i nju odgajali u tom duhu, patentirala je poseban sastojak iz banana koji “ugrađuje” u svoju organsku kozmetiku za koju je osvojila niz prestižnih svjetskih nagrada za kvalitetu i održivost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....