Studentica ekonomije iz Zagreba posao u jednoj marketinškoj firmi zamijenila je za ono u čemu najviše uživa, a samo za Gloria IN magazin otkrila je kako je pokrenula karijeru na omiljenoj mreži generacije Z.
Nikada nisam jurila za lajkovima, samo mi je bilo stalo da što više ljudi vidi ono što radim, skromno govori Mirta Miler, neslužbena hrvatska kraljica TikToka, koja na najpropulzivnijoj društvenoj mreži ima više od dva milijuna pratitelja, od kojih je oko 200 tisuća iz Hrvatske. Na aplikaciji za kratke videe pokrenuti su brojni svjetski trendovi, od glazbenih do modnih, a 23-godišnja zagrebačka studentica ekonomije svoje je sljedbenike osvojila - šminkanjem.
- Još od ranih tinejdžerskih dana željela sam na društvenim mrežama otvoriti svoj kanal na kojem bih postavljala kratke filmove o šminkanju. No, nisam imala hrabrosti. Bilo me sram jer sam mislila da će to biti bezveze. Prije dvije godine napokon sam prelomila. “Mirta, ako sada ne kreneš, iduće si godine već prestara”, rekla sam si i otvorila profil na Instagramu - otkriva Mirta, koja se na društvenim mrežama “skriva” iza umjetničkog imena mimiermakeup.
U šest mjeseci na Instagramu je uspjela skupiti solidnih, ali ne pretjerano impresivnih 1200 pratitelja. Važnije od broja bila je činjenica da su se među njima nalazili ljudi iz cijelog svijeta, pa tako i niz Amerikanaca koji su sve više govorili o novoj hit-aplikaciji TikTok. Iz puke znatiželje Mirta je odlučila isprobati o čemu je riječ pa je kao jedna od prvih ljudi iz Hrvatske otvorila svoj profil i postavila video koji je već ranije objavila na Instagramu. Rezultat je bio sjajan. Dok je na Instagramu bila presretna kada bi neku njezinu fotografiju vidjelo 300 ljudi, prvi video na TikToku u samo sat vremena dosegnuo je više od tisuću pregleda.
- Brzo sam shvatila koliko je to veliki potencijal za ono što želim raditi - kaže mlada tiktokerica. U prvih šest mjeseci došla je do sto tisuća pratitelja, ali tek s dolaskom pandemije krenuo je njezin zvjezdani uzlet. Prije nešto manje od dva mjeseca dosegnula je milijun, a krajem studenog već je prešla granicu od dva milijuna pratitelja.
Iza zabavnih i naizgled vrlo ležernih videa s kojima je postigla uspjeh skriva se naporan rad.
Mirta svoje uratke snima svakodnevno, a za desetak sekundi TikTok videa potroši prosječno dva sata, s time da joj je za neke potrebno i više od sedam sati rada. Kad se na to nadoveže još i obavezno svakodnevno praćenje trendova i komunikacija s obožavateljima, ono što se čini kao neobavezna zabava zapravo je posao s punim radnim vremenom. Zato i ne čudi što je dala otkaz u odjelu marketinga jedne tvrtke, a sve kako bi se potpuno mogla posvetiti onome u čemu uživa.
- Make-up je moja velika strast. Kao klinka sam uzimala maminu šminku i nanosila je na lice, a već sam u šestom razredu u školu dolazila našminkana. Srećom, i roditelji i škola su u vezi s tim bili dosta opušteni pa mi nisu stvarali probleme - govori Mirta Miler.
Na svojim kanalima ne nudi upute za klasični make-up i sitne trikove jer, kaže, tko želi znati kako staviti smokey eyes može pogledati hrpu videa iz 2012. Umjesto toga, Mirta privlači pažnju takozvanim face artom, vještinom umjetničkog oslikavanja lica.
Potencijalni prihodi koji dolaze sa slavom zasad joj nisu na prvome mjestu, ali nisu ni zanemarivi.
Uz sponzorstva i suradnje s make-up brendovima, jedan od načina za zaradu je i program TikTok for Creator, koji je društvena mreža pokrenula kako bi nagradila najuspješnije stvaratelje sadržaja. - Prema nekim procjenama, svaki moj post bi mi mogao donijeti nekoliko tisuća kuna. No, nisu u TikToku tako naivni. Ako uđete u Creator program, automatski vam smanje vidljivost i teže dolazite do novih pratitelja - opisuje Mirta kako je i na društvenim mrežama teško imati i ovce i novce. Zato joj je plan još više se proširiti na druge mreže, među ostalima i na YouTube, ali prije svega završiti studij ekonomije, gdje je trenutačno na petoj godini.
- Svijet društvenih mreža je okrutan. Taman kada pomislite da ste pronašli idealnu formulu za uspjeh, oni promijene algoritam i opet se nađete na početku. O tome da se svaki dan prijavi na tisuće novih korisnika, koji jednako sanjaju o brojnim pratiteljima, neću ni pričati - svjesna je svih zamki koje se skrivaju iza blještavog uspjeha na društvenim mrežama, ali i opasnosti koju donosi otvorena komunikacija s publikom. - Već sam se naviknula na poruke mržnje i čak mi je smiješno kada me počnu napadati tuđi pratitelji samo zato što sam postala popularnija od njihovog miljenika. Nije mi problem kada netko kaže da mu se ne sviđa ono što radim, ali crtu povlačim kod uvreda i psovki. Takve komentare brišem, ne samo zbog sebe već i zbog svojih pratitelja, među kojima je dosta maloljetnika - ističe Mirta Miler, svjesna da sa sve većom popularnošću dolazi i velika odgovornost
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....