Zagrebačke dizajnerice, sestre Martina Čičko Karapetrić i Morana Saračević, dvadeseti rođendan svog brenda Boudoir dočekuju s optimizmom - zbog porasta internetske prodaje i nove kolekcije ležerne odjeće.
Dvije dizajnerice, dvadeset godina i dvije tisuće kreacija - najkraći je rezime dva desetljeća duge karijere blizanki Martine Čičko Karapetrić i Morane Saračević, vlasnica marke Boudoir. Proslavu kakvu jubilej zaslužuje teško da će biti moguće organizirati zbog neizvjesne epidemiološke situacije pa 44-godišnje Zagrepčanke, umjesto slavljeničke revije uživo, planiraju snimiti kampanju s novim kreacijama.
Retrospektiva im ne pada na pamet jer, kako same ističu za Gloriju, nisu sentimentalne, već uvijek gledaju naprijed.
Stoga gotovo da i nisu osjetile krizu koju je na modnoj sceni izazvala pandemija koronavirusa. Još su prije pet godina, naime, pokrenule liniju ležerne dnevne odjeće od udobnih materijala s vlastitim printevima te otvorile web trgovinu - a oboje se pokazalo presudnim za opstanak u poslu u doba globalnog lockdowna.
- Naše najveće postignuće u karijeri je zapravo naše intuitivno poslovanje kojim smo se uspjele prilagoditi tržištu i tako dogurati do respektabilne obljetnice. Nekako smo uvijek znale što u kojem trenutku treba, reagiramo na vrijeme, imamo uvijek širu sliku pred očima te pratimo trendove u modnoj industriji i marketingu - kaže Martina koja je sa sestrom diplomirala modni dizajn na zagrebačkom Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Iako im se prodaja putem interneta u posljednjih godinu dana znatno povećala, nedostaje im osobni kontakt s klijenticama. Atmosferu ekskluzivnosti kojom odiše njihov salon u zagrebačkoj Radićevoj ulici nastoje dočarati tako što svaki naručeni artikl pakiraju u ukrasnu kutiju, uz poklon kao znak pažnje i zahvale na vjernosti.
Čitajte i: Novi modni hit Lidije Lešić rasprodan u rekordnom roku: ‘Ako bude potrebno, proizvest ću ih još‘
15 minuta razlike
Otvorile su ga 2001. godine bez velike pompe, no ubrzo se pročuo po originalnim kreacijama, a sestre su ga uredile u modernom rokoko stilu. Zidova obojenih u zlatno i s antiknim sofama presvučenima zlatnom kožom, pun kreacija od čipke i tila nježnih boja, podsjeća na ženske salone iz povijesnih romana u kojima su gošće odjevene u raskošne toalete izmjenjivale tajne i prepričavale skandale. Epitet romantičarki koje rade izuzetno ženstvenu modu dobile su nakon kolekcije raskošnih i eteričnih haljina od ručno bojanog organdija i tila sa svilenim ružama, predstavljenu u Muzeju grada Zagreba u proljeće 2003., na prvom Cro Á Porteru.
- Na samom početku karijere radile smo nosive komade, suknje, hlače, sakoe, bluze... No, kako je vladao veliki interes za posebnim komadima odjeće, ubrzo smo počele kreirati unikatne haljine - kaže Morana, koja sebe smatra više sportskim tipom, a petnaest minuta mlađu sestru romantičnim.
Osim što osmisle kreacije, obje sudjeluju u kompletnom procesu izrade svake od njih.
Zajedno sa svojim timom kroje, šiju i konstruiraju krojeve, posebno kad razvijaju novi model. Aplikacije kojima ukrašavaju kreacije slažu na krojačkoj lutki i ručno prišivaju. Među sestrama ne vlada zakon jače; ako jedna od njih smatra da je kreacija dobra, sašije se pa makar druga nije u potpunosti oduševljena dizajnom. Smatraju, naime, da konačni sud ionako daje publika; uspješan dizajn mjeri se brojem prodanih komada - složne su sestre.
Čitajte i: Teddy ne izlazi iz mode: Na ulicama Londona, Izabel Kovačić predstavila svoje najmekše kreacije
Zbog svih vještina koje su stekle kroz rad i poslovanje, Europska komisija ih je 2016. imenovala europskim ambasadoricama strukovnih zanimanja i cjeloživotnog učenja. Tri godine zaredom prisustvovale su konferencijama u Bruxellesu i Beču, na kojima su imale priliku predstaviti svoj brend i razmijeniti iskustva.
- Treba raditi na svom neformalnom obrazovanju cijeli život i učiti nove vještine. Danas je znanje zbog interneta dostupnije nego ikad i to treba maksimalno iskoristiti. Mi smo tijekom karijere naučile razne stvari, 3D modeliranje, grafički dizajn, internet marketing, fotografiramo modele za društvene mreže i vodimo svoj web shop - sumirala je Martina sestrin i svoj uspjeh na zahtjevnoj modnoj sceni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....