Grad koji nikad ne spava, kako zovu jednu od najživljih i najkreativnijih svjetskih metropola, mogao bi zauvijek usnuti zbog pandemije koronavirusa, a s njim i njegova globalno utjecajna modna scena koja je već sad na rubu propasti.
Mondeni život prijateljica iz kultnog TV serijala "Seks i grad", koji je osvojio žene diljem svijeta, mogao bi postati prošlost. Zbog pandemije koronavirusa, što je posebno teško pogodila Sjedinjene Države, New York postaje grad duhova. Nema javnih događanja ni noćnih izlazaka, uredi su iseljeni, restorani zatvoreni, trgovine jedna za drugom objavljuju bankrot... Mnogi su već otišli jer ne mogu plaćati visoke najamnine u gradu u koji su došli upravo zbog njegove živosti i bezbrojnih mogućnosti. U takvoj je atmosferi upitno hoće li se održati Tjedan mode - zasad najavljen kao trodnevno događanje od 14. do 16. rujna - na kojem bi američki dizajneri predstavili kolekcije za proljeće/ljeto 2021.
Njezini protagonisti su pokazali da funkcionalnost - kategorija nekoć tako mrska kreatorima europske visoke mode - itekako može biti privlačna i stilski inovativna. Jedan od slavnih primjera je haljina s preklopom, takozvana wrap dress, koju je 70-ih godina prošlog stoljeća lansirala Diane von Fürstenberg, rođena Belgijka, a udajom njemačka princeza. Praktičan i elegantan model te kreatorice, koja se u New York doselila nakon rastave od supruga Egona von Fürstenberga, osvojio je svijet i postao klasik. Zbog toga je, kao primjer uspješnog dizajna, uvrštena u postav Modnog instituta u sklopu njujorškog muzeja Metropolitan.
Njujorčanka Donna Karan svijet je pak osvojila jednostavnim i ultraženstvenim kreacijama koje su oduševile poslovne žene. U njima se, naime, moglo iz ureda otići na koktel-zabavu ili s poslovnog sastanka u večernji izlazak. Njezina linija "DKNY", pokrenuta 1988., među prvim je dizajnerskim kolekcijama mladenačke odjeće. Ime njezinog sugrađanina Calvina Kleina postalo je sinonim za dizajnerski jeans i donje rublje, a poslovne su imperije izgradili i Njujorčani Tommy Hilfiger te Ralph Lauren, kraljevi ležerne elegancije koji se nadahnjuju američkom kulturom i načinom života.
Poduzetničkog duha nije nedostajalo ni Michaelu Korsu, još jednom rođenom Njujorčaninu koji je dizajnerske komade približio širokoj publici prodajući modne dodatke po prihvatljivim cijenama. Neki od kreatora s njujorške modne scene bitno su pak utjecali na onu parišku i milansku.
Teksašanin Tom Ford, aktualni predsjednik Američke udruge modnih dizajnera (CFDA), je tijekom deset godina na mjestu kreativnog direktora (od 1994. do 2004.) transformirao kuću Gucci iz otmjene i uštogljene u seksepilnu i luksuznu. U samo godinu dana od imenovanja povećao je prodaju za nevjerojatnih devedeset posto, dok se njegov rad u kući Saint Laurent, na čijem je čelu paralelno bio od 1999. do 2004, pamti po provokativnim reklamnim kampanjama koje su zbog golotinje i seksualnih aluzija izazivale prijepore.
Njujorčanin Marc Jacobs je šesnaest godina (od 1997. do 2014.) stvarao vizualni identitet kuće Louis Vuitton, osmislivši na stotine maštovitih i ženstvenih kreacija, dok Jeremy Scott od 2013. ima isti zadatak u brendu Moschino. Sada je, međutim, pred tim dizajnerskim velikanima najveći i najteži izazov - da u novim, dramatičnim, okolnostima spase svjetsku modnu scenu, ali i grad iz kojeg su potekli.
Još originalnih i inspirativnih priča pronađite u novom broju magazina Gloria!
Čitajte i:
Stiže modna revolucija: Prvi put u povijesti revije će biti dostupne i 'običnim smrtnicima'
Anna Wintour prognozira: Modna industrija nakon koronavirusa više nikada neće biti ista
Francuski dizajneri osmislili tutorial: 'Izradite sami svoju masku, upute su tu korak po korak'
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....