Slavne modne i urarske kuće limitiranim su kolekcijama odale počast kineskoj novoj godini koja počinje 10. veljače i u znaku je imaginarnog bića koje simbolizira moć i čast.
Cijeli niz slavnih modnih brendova predstavio je limitirane, capsule kolekcije ili barem jedan model posvećen kineskoj godini Zmaja, koja počinje 10. veljače i za koju se vjeruje da donosi uspjeh, bogatstvo i rast, te se smatra izuzetno sretnom. U njihovoj kulturi zmaj je simbol autoriteta, časti i dostojanstva, a dugo je predstavljao imperijalnu moć. Naime, bio je simbol božanske moći cara te se nalazio na prvoj kineskoj nacionalnoj zastavi za vrijeme dinastije Qing. Za razliku od zapadnjačkih kultura, u kineskoj kulturi zmajevi su predstavljeni kao dobronamjerna stvorenja povezana s inteligencijom, snagom i srećom. U povodu godine Zmaja brojne modne i urarske kuće lansirale su odjeću, modne dodatke, nakit i obuću posvećenu njegovom liku.
Bottega Veneta tako je predstavila šarenu kolekciju Year of the Dragon prepunu upečatljive obuće. Nova linija ove talijanske marke sadrži niz prepoznatljivih mrežastih tenisica Orbit u nijansama crvene, žute i ljubičaste, kao i Adam sandale - upotpunjene zlatnim detaljima zmaja. Unutar kolekcije lansirana je i linija zlatnog i emajliranog nakita koji oponaša zmajevu kožu, odnosno ljuskice, kao i atraktivne Andiamo, Sardine i Jodie torbice. Ralph Lauren svoju je "zmajastu" kolekciju obojio u nijanse crvene, crne i tamnoplave s naglašenim zlatnim i crvenim zmajevim vezom, dok je Fendi lansirao razigranu capsule kolekciju Fendi x Frgmt x Pokémon upotpunjenu zmajevima iz prve generacije Pokémona - Dragonite, Dragonair i Dratini. Simpatični likovi ukrašavaju torbe s monogramom FF, kožnu galanteriju i nakit, kao dio projekta "Friends of Fendi", u kojem je Fendi surađivao s dizajnerom i kreativnim direktorom Hiroshijem Fujiwarom, odnosno brendovima Fragment i Pokémon za proslavu godine Zmaja.
Capsule kolekcija brenda Levi‘s sastoji se od traper jakni i hlača ukrašenih posebnim crvenim jezičkom na džepovima te prepoznatljivom kožnom zakrpom koja sada sadrži simbol zmaja uz zlatna slova, dok je u čast godine Zmaja Adidas ostvario suradnju s brendom Samuel Gui Yang. Kolekcija je suptilna interpretacija kineske estetike, dok pojedini modeli sadrže ručno tkane detalje koji oponašaju zmajevu kralježnicu, kao zanimljiva posveta nadolazećoj godini.
Capsule kolekcija Year of the Dragon Alexandera Wanga inspirirana je apstraktnim linijama i geometrijskim oblicima plemenskih tetovaža iz 90-ih te personificirana zmajevima načinjenim od blještavih kristala. Na kolekciji s temom zmaja, koja crpi inspiraciju iz tradicionalne kineske kaligrafije, za proslavu nadolazeće lunarne Nove godine Hugo Boss je surađivao s romanopiscem i kaligrafom Fengom Tangom. Tang je tako preuzeo motive kineskih znakova i tradicionalnih uzoraka, stvarajući moderan stil kaligrafije koji prikazuje lik zmaja kao glavni motiv kolekcije.
Kako bi proslavio godinu Zmaja, Jimmy Choo je dizajnirao sedam torbica, svaku s ručno izrađenim, trodimenzionalnim zmajem upletenim između monograma brenda. Burberry se pak fokusirao na britanske arhetipe, karirani uzorak i motiv ruže, sada u vatrenim, crvenim nijansama, koji prožimaju njegovu capsule kolekciju kao novi pogled na klasiku, i to u formi torbica, cipela, šalova i atraktivnih sunčanih naočala, naravno, sve kao poveznicu sa srećom i blagostanjem za uspješnu novu godinu. Svoju capsule kolekciju ograničenog izdanja kreirao je i Calvin Klein, koji je bazične modele pamučnog donjeg rublja obojio u crveno te ih upotpunio motivima zmaja. I kao modni šećer na kraju tu je Valentino, kao sinonim za crvenu boju i najljepše haljine. Ambasadori brenda, kineski glumci Yang Yang i Yang Zi, u novoj kampanji predstavljaju kolekciju u legendarnoj nijansi brenda Rosso Valentino, tako prigodnoj za lunarnu Novu godinu.
I urarske kuće obilno se kroz dizajn satova referiraju na godinu Zmaja. Tako je brend Corum predstavio dva limitirana izdanja satova, od kojih je svaki izrađen u 88 komada. Iako je ovom brendu dizajniranje satova s motivom zmaja od zlata i dragog kamenja već dugogodišnja praksa, sada je pak lansirao dvije varijante svog kultnog Bubble Watcha. Brojčanik sata Bubble 47 Dragon Eye tako prikazuje krupan plan zmajevog oka, čiji su kapci i efektna tekstura ručno izrađeni graviranjem metalnog odljeva, dok je samo oko oslikano nijansama crvene i narančaste boje, stvarajući snažan efekt užarenog Sunca. Na drugom satu Bubble Dragon podloga brojčanika je crna te ukrašena ručno izrezbarenim zlatnim zmajem koji u svojim kandžama drži Mjesec. Kućišta satova od 47 milimetara izrađena su od PVD crnog nehrđajućeg čelika, dok je druga strana kućišta prozirna i prikazuje mehanizam. Cijena ovih vodootpornih satova je 6992 eura.
Luksuzni model sata Perpetual Moon Year of the Dragon ukrašen zmajem predstavio je i brend Arnold & Son po cijeni od 60.429 eura, na čijem brojčaniku zmaj od ružičastog zlata na noćnom nebu vreba Mjesec od sedefa. Vacheron Constantin uvijek obilježava kinesku Novu godinu svojom kolekcijom Metiers d‘Art. Za 2024. njihov jedinstven komad Les Cabinotiers Grisaille High Jewellery - Dragon prikazuje kineskog carskog zmaja u grisaille emajlu. Naime, zmaj koji ukrašava sat načinjen je od više slojeva bijelog emajla na tamnoj pozadini, a odstupajući od tradicije sada su majstori brenda Vacheron Constantin upotrijebili prozirni zeleni završni sloj.
Još jedan zanimljiv sat, neobičnog trokutastog oblika s potpisom Hamilton, prikazuje glavu zmaja ispod čijih se izrezbarenih dijelova nazire sam mehanizam sata. Model Ventura Elvis80 Skeleton Dragon po cijeni od 2011 eura dolazi u varijanti crnog čelika ili pak pozlate ružičastim zlatom. Remen je također zanimljiv jer njegova gumena tekstura imitira reptilske ljuskice.
Jedan od najskupljih i najluksuznijih satova, Reverso Tribute Enamel Dragon, dolazi iz radionice Jaeger - LeCoultre, a njegova je cijena vrtoglavih 100 tisuća eura. Piagetova lunarna novogodišnja kolekcija odaje počast ne samo zmaju već i feniksu. Njihovi satovi ograničeni su na 38 komada svaki, a razlikuje ih brojčanik u bijeloj ili sivoj boji sedefa. Osim satova, Piagetova kolekcija sadrži i nakit, poput broša, naušnica i prstenja s već spomenutim likovima.
Za proslavu lunarne Nove godine, i kultni Tag Heuer izdao je dva nova sata ograničenog izdanja. Satovi su izrađeni od zlata i čelika, pri čemu čelična verzija ima brojčanik od brušenog srebra, a zlatna od brušenog 18-karatnog zlata. Čelični sat ograničen je na 300 komada po cijeni od 5792 eura, dok je onaj u zlatu izrađen u samo 50 komada i stoji 20.732 eura. Osim ovih skupocjenih varijanti, postoje i mnogo pristupačniji modeli, kakve je, primjerice, predstavio Swatch. Živopisna kolekcija Year of the Dragon sastoji se od pet različitih vodootpornih modela satova - zmaj u pokretu, zmaj u oblaku, zmaj u vjetru, zmaj u valovima i zmaj u zlatu. Svaki sat predstavljen je u posebnom pakiranju u istim bojama i dezenima kao i satovi, čije se cijene kreću od 74 do 202 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....