Gruzijski dizajner posljednjih je deset godina proveo u Balenciagi čiji je imdiž u potpunosti transformirao, a sada svi jedva čekaju vidjeti koji će biti njegov prvi potez u talijanskoj luksuznoj modnoj kući.
Nakon vijesti o povlačenju Donatelle Versace s mjesta kreativne direktorice Versacea, iz svijeta mode dolazi još jedna novost i to ona o prelasku Demne Gvasalije (43) iz Balenciage u Gucci. Talijanska modna kuća odlučila je angažirati gruzijskog dizajnera koji je zaslužan za transformiranje Balenciage iz niche luksuzne kuće u jedan od najprovokativnijih brendova prošlog desetljeća koji ruši granice i postaviti za svog novog umjetničkog direktora koji će biti zadužen za žensku i mušku odjeću te modne dodatke.
I Gucci i Balenciaga u vlasništvu su francuskog konglomerata Keringa u čijem su vlasništvu i Saint Laurent, McQueen, Brioni te Bottega Veneta, a zamjena za Gvasaliju zasad nije najavljena. "Gucci predstavlja modni autoritet i to je ono što želimo vratiti. Tražili smo snažnog i samouvjerenog dizajnera i Demna je jedan od rijetkih. On sa sobom ne donosi samo dizajnerske vještine već i razumijevanje suvremene kulture, definiciju luksuza današnjice i razumije nove generacije", poručio je izvršni direktor Guccija Stefano Cantino. Gucci se tijekom posljednje dvije godine pokušao transformirati u bezvremenski luksuzni brend i prolazi kroz krizu. Prihodi su im pali za 23 posto u 2024. godini, a cijena dionice se više nego prepolovila u usporedbi s 2023. godinom.
Demna je na mjesto kreativnog direktora Balenciage došao 2015. godine, nakon što je stekao slavu kao osnivač Vetementsa, brenda poznatog po postmodernoj uličnoj modi i anti-establišmentskom stavu. U Balenciagi se istaknuo transformacijom luksuza u streetwear, popularizirao je oversized siluete, hoodice i tenisice poput Triple S modela. Uveo je i hiperrealizam te neke distopijske vizije čiji su najbolji primjer "iznošene" torbe i prljave tenisice koje i danas izazivaju raspravu o vrijednosti luksuza. Svojim je reklamnim kampanjama s političkim i društvenim konotacijama izazivao kontroverze, kao i s modnim porukama kojima je zapravo komentirao kapitalizam i digitalno doba u kojem živimo.
Ovaj rođeni Gruzijac može se pohvaliti završenim magisterijem na Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti u belgijskom Antwerpenu u Belgiji, usavršavao se u modnim studijima Martina Margiele i Louisa Vuittona, a njegov Vetements je gotovo preko noći postao modna senzacija zbog svoje antimodne estetike koja je upadala svima u oči. Balenciagine prihode je tijekom posljednjih deset godina uvećao s 400 milijuna eura na gotovo 2 milijarde, dovodeći u pitanje značenje luksuza, vrijednosti i autentičnosti u modnom procesu.
Inspiraciju je pronalazio u svakodnevici i stvarima poput Crocsica, IKEA torbe za kupovinu i crnim vrećama za smeće, te je započeo trend odašiljanja kritički nastrojenih poruka o klimatskoj krizi, ratu u Ukrajini, slavnim osobama i vladavini kapitalizma, istovremeno šokirajući i oduševljavajući modni svijet.
Što će i kako će u Gucciju, tek ćemo vidjeti, ne zna se kada će predstaviti svoju prvu kolekciju, no s radom će početi početkom srpnja nakon posljednje Balenciaga couture revije. Živjet će na relaciji Švicarske, gdje se nalazi njegov dom i Italije gdje se nalazi sjedište njegova novog modnog doma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....