Iako su Tina Cavalleri i Mark Glinoga pod svaku cijenu željeli postati vlasnicima basnoslovno skupe ‘it‘ torbe koja predstavlja statusni simbol, to im nije pošlo za rukom pa su pravdu potražili na sudu.
Hermèsove brutalno skupe torbice modela Birkin i Kelly, malo tko si može priuštiti, a čak i oni koji mogu, teško dolaze do njih. Proces kupnje Birkin torbe daleko je od jednostavnog, čak toliko da postoji beskonačno mnogo TikTokova i Instagram Reelsa posvećenih demistifikaciji istog. I upravo tu je došlo do problema, jer su kako tvrde u svojoj tužbi, Tina Cavalleri i Mark Glinoga, bili "prisiljeni" na kupnju drugih modnih proizvoda popularnog brenda, kako bi uopće mogli doći do željene torbice, čije se cijene kreću od između 10 i 460 tisuća eura. No ni po tim cijenama ne može ih kupiti svatko.
Naime, kako tvrde tužitelji, prodavači su upućeni da koriste torbe kao taktiku za "prisiljavanje potrošača" na kupnju ostalih skupih proizvoda brenda kako bi ostvarili "povijest kupovine" potrebnu za ponudu Birkin torbe. Također, kako kažu, ovaj proces se potiče na način da prodavači primaju mjesečnu plaću i usto dobivaju proviziju za prodaju svih proizvoda, ali ne i skupocjenih torbica. Naime, prodavači dobivaju od jedan i pol do tri posto provizije za prodaju proizvoda poput odjeće, šalova, cipela, remena, nakita, no baš ništa na prodaji Birkin torbi.
Jedan korisnik Reddita napisao je: "Prodavači u Hermèsu ne dobivaju proviziju na torbama. Tvrtka vjeruje da se torbe same prodaju, pa za torbe ne daju proviziju. Proviziju na torbama nisu dali vjerojatno desetljećima."
"Tipično, samo onim klijentima koji se smatraju dostojnim kupnje Birkin torbe, ona će biti prikazana u privatnoj sobi", navodi se u tužbi. "Odabrani potrošač će dobiti priliku za kupnju određene Birkin torbe koja im je prikazana."
Razočarana Tina Cavalleri, pak kaže, da je u Hermèsovoj trgovini potrošila na desetke tisuća eura kako bi dobila pristup torbama. Tvrtku je kontaktirala i 2022. kako bi kupila još jednu torbu, no tada joj je rečeno da su spomenute torbe rezervirane za klijente koji su "dosljedni u podršci njihovom poslovanju", tvrdi se u tužbi.
Drugi imenovani tužitelj, Mark Glinoga, otkriva da nikada nije ni dobio priliku za kupnju torbe. On tvrdi da je pokušao kupiti birkinicu, ali mu je svaki put rečeno da mora kupiti druge predmete i dodatke, tako da naposljetku nije uspio kupiti luksuznu torbu, koja se najčešće izrađuje od teleće kože, te po puno višim cijenama u egzotičnim varijantama od krokodilske, nojeve i kože guštera.
Stoga, Cavalleri i Glinoga u Sjevernoj Kaliforniji, optužuju Hermès za kršenje Shermanovog antitrustovskog zakona koji prodavačima zabranjuje uvjetovanje prodaje jednog proizvoda kako bi kupio drugi, te Cartwrightovog zakona koji zabranjuje "kombinaciju" resursa od strane dvije ili više osoba kako bi ograničile trgovinu ili komercijalizam, odnosno kako bi spriječile tržišnu konkurenciju, izvještava The Fashion Law. Time Hermès krši američke propise i vrši zlouporabu tržišne moći, navodi savjetnik tužitelja.
Tako se sada luksuzna pariška marka suočava s tužbom za nepravedne poslovne prakse oko čuvenog modnog dodatka, a tužitelji traže novčane naknade i zabranu, odnosno sudski nalog, koji od brenda zahtijeva, da prestane s dosadašnjom praksom.
Modna kuća, pak, poriče praksu: "Hermès strogo zabranjuje prodaju određenih proizvoda kao uvjet za kupnju drugih", rekli su čelnici brenda za Business of Fashion prošle godine. Izvršni predsjednik Hermèsa, Axel Dumas međutim priznaje da se u trgovinama potiče provjera kupaca i dostupnost rasprodanih torbi samo "pravim" klijentima, dok tvrtka pokušava spriječiti eksploziju preprodaje svojih proizvoda.
Hermès nije jedina marka koja je povezana sa spomenutim praksama. Prodavači Rolex satova optuženi su da od kupaca zahtijevaju kupnju proizvoda sestrinske marke Tudor prije nego što im se dopusti kupnja Rolex proizvoda.
Razgovor o apsurdnim koracima koje, kupci moraju poduzeti kako bi dobili šansu za kupnju Birkin ili Kelly torbice, pokrenula je i TikTok zvijezda Audrey Peters 2022. Pritom je tvrdila da kupci moraju učiniti puno toga, od dodvoravanja odabranom prodavaču do kupnje više drugih predmeta brenda. Tek tada, naglasila je, kupac će dobiti priliku nabaviti jedan od Hermèsovih najpopularnijih i teško dostupnih proizvoda, odnosno jedne od njegovih najpoznatijih torbi. Pa zamislite sada koliko stavki morate zadovoljiti da biste uopće mogli dati više desetaka ili čak stotina tisuća eura za željenu torbicu ili pak onu koju vam odobre kupiti.
Naravno, slavne osobe nemaju problema s kupnjom, pa je tako pjevačica Jennifer Lopez ponosna vlasnica i jedne od najrjeđih, te najskupljih Hermèsovih torbi na svijetu, Himalaya Birkin torbe, načinjene od kože himalajskog krokodila. Velika obožavateljica ovih torbica je i Kim Kardashian koja ih u svojoj kolekciji također ima nekoliko. Brojne holivudske glumice redovito su fotografirane s Birkin torbom u ruci, koja je postala statusni simbol uglavnom vođen kvalitetom i rijetkošću.
Zanimljivo je spomenuti kako Hermesova birkinica i na tržištu rabljenih proizvoda postiže vrtoglavo visoke cijene, pa se tako, primjerice, ručno obojena torba, izrađena od albino krokodilske kože, prodaje po cijeni od 90 do 460 tisuća eura. Stoga, ljubitelji luksuza bez problema mogu kupiti Birkin torbice na tržištu rabljenih proizvoda, a dostupne su na stranicama poput The Real Real ili aukcijskim kućama.
Brend Hermès osnovao je Thierry Hermès u Parizu 1837., i prva namjena mu je bila prodaja konjskih uzda i sedla, točnije opreme za jahanje. Trgovinu otvara 1880. šireći poslovanje na proizvode od kože 1922, te odjeću 1925. Prepoznatljivi svileni šalovi, koji su omiljeni predmet brojnih modnih kolekcionara, u prodaju su uvršteni 1937. Muza najpoznatije i najskuplje svjetske torbice je glumica Jane Birkin, a ostalo je povijest.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....