U nedostatku revija, promocija i drugih društvenih događanja o kojima su donedavno pisale, urednice i novinarke modnih magazina napravile su zaokret u karijerama i postale vlasnice nišnih brandova odjeće i dodataka.
Modna industrija u posljednje vrijeme trpi posljedice globalne pandemije koronavirusa i dok globalni brandovi pokušavaju zadržati prodaju na prihvatljivoj razini, iznenađuje podatak o ogromnom rastu novih modnih brandova. U posljednje dvije godine u Europi i SAD-u pokrenuto je stotinjak novih brandova, pokazuju podaci internetske platforme Lyst, no, posebno je zanimljivo kako više od polovice vlasnika novih brandova nisu školovani modni dizajneri već modne urednice i novinarke. Riječ je o nišnim brendovima sa specifičnom odjećom i modnim dodacima jer one, kao insajderice u svijetu modnog biznisa, jako dobro znaju što na tržištu nedostaje.
Čitajte i: Kako kombinirati čizme na platformu? Imamo pet pobjedničkih lookova za svaki dan
“Kad ste modni urednik ili novinar, konstantno ste u fazi istraživanja tržišta kako bi identificirali duh vremena i svoje čitatelje i čitateljice upoznali s novim trendovima. Posao uključuje i osluškivanje potreba potrošača u skladu s društvenim kretanjima pa nije čudo da se mnogi odvaže ispuniti rupu na tržištu”, rekla je Kristen Bateman, modna novinarka i, odnedavno, vlasnica brenda Dollchunk, koji je ubrzo nakon osnivanja u jesen prošle godine postao jedan od pet najtraženijih brandova nakita na platformi Lyst.
Za njegovu promociju Kristen je iskoristila poslovne veze s influencericama i manekenkama Bellom Hadid, Kendall Jenner i Emily Ratajkowski, o kojima je redovito pisala u svojim člancima. One su zauzvrat na svojim Instagram profilima pozirale s komadima nakita iz njene debitantske kolekcije, a u promociju su se uključili i časopisi za koje Kristen radi, američki Vogue i New York Times.
Čitajte i: Boje i uzorci preplavili modnu metropolu: Donosimo najbolje outfite pariškog street stylea
No, olakšani pristup medijima i poznatim osobama nisu jedini razlozi zbog kojih mnoge profesionalke iz svijeta modnog novinarstva odlučuju okačiti pero o klin i krenuti u poduzetničke vode.
Nekad glamuroznom zanimanju sjaj pomalo blijedi, što zbog pojave tiktokerica i youtuberica koje su odvukle pažnju javnosti od standardnih medija, a što zbog pandemije koja je utjecala na broj revija uživo i promocija novih kolekcija o kojima su novinarke uobičajeno izvještavale. Prema istraživanju Eurostata, u Europi su se plaće u toj profesiji od početka pandemije smanjile za trećinu, a više od polovice vanjskih suradnika dobilo je otkaz, pa je zaokret u karijeri vrlo logičan.
Čitajte i: Kompletići su ‘in‘: Izdvojili smo najbolje od komada kojeg ove sezone morate imati!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....