Polako ali sigurno sami su sebi izgradili ime i, kako ističu, vrlo su ponosni na to. Obojica su radili druge poslove kako bi ulagali u brend i utemeljili sada već svima poznatu modnu marku eNVy room. Njihov sjaj u očima i strast dok govore o modi i najnovijoj kolekciji ista je kao i prije dvadeset godina, kada su puni entuzijazma i ljubavi prema kreacijama započeli svoju umjetničku priču.
Iako u velikoj gužvi, zbog priprema oko jubilarne, slavljeničke kolekcije koju će predstaviti idući tjedan u Rimac Campusu, Vjeko Franetović i Nikica Ivančević, s nama su se rado prisjetili svog modnog puta.
Upoznali su se u talijanskoj školi mode Callegari. Vjeko je ljubav prema modi otkrio na zadnjoj godini Ekonomskog fakulteta, koji je završio paralelno sa školom mode. Kako kaže uvijek je težio nečem kreativnom, što je naposljetku pronašao u modnom dizajnu. Sada je dizajner i magistar znanosti iz područja marketinga, što mu je itekako dobro došlo u poslu kojim se bavi. Nikica je pak od malena crtao, te ističe kako mu je crtanje prva ljubav. Prijelomni trenutak u njegovom životu bio je kada je vidio skice legendarnog Jeana Paula Gaultiera za Madonninu turneju "Blond Ambition World Tour" i nezaboravni korzet sa šiljastim grudnjakom. Tada je, kako kaže, i sam počeo crtati modne skice, a najveća podrška oduvijek mu je bila majka, krojačica po struci, koja je godinama radila u Kamenskom.
Nakon završene škole mode Nikica i Vjeko su dogovorili suradnju, a u svibnju 2004. godine imali su prvu samostalnu reviju. "Naša prva revija održala se u Kulturnom centru Kaptol i budžetom je bila jako skromna. Imali smo preko pedeset modela. Naime, kako smo se vodili revijama svjetskih brendova, činilo nam se da je potrebno minimalno pedeset modela. Ispostavilo se da je i trideset izlaza za hrvatske pojmove mnogo. Nikada više nismo napravili toliku kolekciju“, ističu dizajneri i otkrivaju što još nisu ponovili. "Backstage je bio izuzetno mali, otprilike dvadesetak metara kvadratnih. Mi smo tamo pospremili pedeset modela kolekcije, šminkere, frizere i petnaest manekenki. Više nikada nismo imali tako mali backstage!"
No, jeste li znali da naziv njihovog brenda zapravo čine inicijali, odnosno prva slova imena N i V, Nikica - eN i Vjeko - Vy, dok room simbolizira njihov prvi atelje koji se nalazio u malom stanu blizu Petrove crkve? Naime, za ime eNVy room su se odlučili nakon brojnih verzija. A zanimljivo je da se njihov novi, prekrasan showroom, u koji su se zaljubili na prvi pogled prije osam godina, nalazi u neposrednoj blizini prvog, u Vlaškoj ulici i prostire se na čak 250 metara kvadratnih.
"Ovaj posao je puno lakši u dvoje. Ritam diktiraju nove kolekcije, narudžbe, revije, a najmanje mi. Bilo je dana kad smo jeli samu rižu jer smo sav novac potrošili na tkanine“, otkrivaju Nikica i Vjeko.
Kao najveći zaokret u poslovanju smatraju pojavu društvenih mreža. Kako kažu, bila je to ogromna promjena, jer su do tada koristili moć izloga, modnih revija, kampanja, suradnji s utjecajnim osobama. Iako je konkurencija sada puno veća, neizmjerno je veći i doseg do najrazličitijih profila ljudi. Njihova tajna je i u tome što itekako razumiju tržište i zahtjeve svojih klijenata. Vjeko ima taj snažan poslovni duh, dok je Nikica u potpunosti usmjeren na kreativu i proizvodnju. I kada je 2020. godine sve stalo, oni nisu. Prilagodili su se situaciji i održali virtualnu reviju koja je tada bila zanimljiva novost među zaljubljenicima u modu.
"Sve je to bio izazov", kaže Vjeko, pa čak i kada se prisjeća najgore kritike u životu. "Možda najgoru kritiku ikad, dobili smo za našu treću kolekciju. Revija je prikupila tada izuzetno velik broj poznatih osoba pa je jedna kritičarka iz uglednih dnevnih novina napisala članak na duplerici s ogromnim naslovom ‘Društveni događaj bez modnog pokrića‘. Paradoksalno, tada smo privukli pažnju. Svaka iduća revija imala je sve bolje kritike i sve bolji odaziv medija i poznatih osoba“, otkriva Vjeko.
Ovi modni virtuozi, čije su vjenčanice visoko na listi prioriteta brojnih mladenki, vole izdužene forme kao i igru skrivanja i otkrivanja, pa primjerice haljinu zakopčanu do grla nerijetko upotpune dubokim prorezima ili pak dramatično otvorenim leđima. Njihova moda predstavlja ženstvenu eleganciju koja suptilno zavodi, te koja vješto objedinjuje glamurozno i ležerno, strogo i lepršavo.
"Naše su kreacije za posebne trenutke u ženinom životu. Inspirira nas baš sve, knjige, fotografije, povijesna razdoblja, filmovi, muzika, događaji, strip junaci, borbe s bikovima, slavne osobe, no ideja za svaku kolekciju počinje od klijentica i osluškivanja tržišta."
Ono što posebno vole u svom poslu su revije, jer kako kažu, tada sve ono s papira oživi. "Što je revija bliže, to je situacija napetija, no sama izrada kolekcije, kao i revija najdivniji su dio našeg posla." Iako nisu imali reviju od 2019. godine, kada su velikom modnom revijom i retrospektivnom izložbom u Muzeju za umjetnost i obrt, proslavili petnaest godina, iza njih je devetnaest samostalnih revija, te tri izložbe, a trenutno pripremaju onu jubilarnu kojom će idući tjedan okruniti dvadeset godina uspješne karijere.
Slavljenici naglašavaju kako ne vole ponavljanja, odnosno istu inspiraciju protezati iz kolekcije u kolekciju, jer smatraju da ako vječno ostaneš u istoj ideji, padaš u zaborav. Njihov puls su klijentice, a od svojih kreacija ne vole raditi veliku filozofiju. Oni se nikada ne osvrću, ne ponavljaju, uvijek su novi i promišljeni. "Moda uvijek treba iznenaditi", kažu dizajneri, pa su tako reviju u Tvornici, nadahnutu samurajima, organizirali na način da su manekenke hodale po tribinama, a gledatelji sjedili na pisti, dok su na reviji u Hrvatskom državnom arhivu manekenke, koje su hodale između stolova, obasjavale tek stolne lampe.
"Ne volimo se uspoređivati s drugima, već samo sa sobom. Kaže se da učimo dok smo živi, to je slučaj i kod nas. Tehnologija se mijenja iz dana u dan, marketinške aktivnosti, te društvene mreže traže sve više i više angažmana kako u kreativnom tako i u financijskom smislu. Tako da se svake godine usporedimo sa sobom, te se nastojimo unaprijediti."
Sve kreacije, koje se mogu naručiti i kupiti u njihovom showroomu, rade isključivo po mjeri, a umijećem smatraju kako "nesavršenom tijelu" napraviti savršenu odjeću. Iako je čipka njihov DNK, najdraža tkanina im je svileni saten. Od redovne kolekcije se odmaraju onom bridal i obrnuto. Vole igru asimetrije, naglašenih ramena i raskošnih detalja, poput volana i visokih ovratnika. Njihov prepoznatljiv potpis je sofisticirani, suvremeni glamur, a cijene kreacija im se kreću od 900 do 2300 eura.
"Redovne kolekcije izrađujemo već 20 godina i to konstantno. Nikada nismo preskočili sezonu, dapače nekada smo gostovali na Fashion.hr-u i organizirali samostalne revije, pa se znalo dogoditi da izradimo i četiri kolekcije na godinu. Bridal radimo posljednjih dvanaest godina i to kolekciju godišnje. Volimo vjenčanice, ali uživamo u kolekcijama. One ti daju mnogo više kreativne širine, a ono što baš volimo su boje", otkrivaju Nikica i Vjeko, čija poruka glasi: "Kupujte hrvatsko."
No kada je riječ o omiljenoj kreaciji, nisu se mogli odlučiti za samo jednu. "Imamo više modela koji su nam ljubimci. Pamtimo neke prve modele na zvijezdama domaće scene, haljinu koju smo radili Franki Batelić Ćorluki za Eurosong u Portugalu 2018. godine, kao i naš prvi bridal bestseller. Pamtimo više njih, ali trenutno nam je posebno draga suradnja s Jelenom Rozgom kojoj smo radili kostimografiju za regionalnu turneju. Prvi put smo sve to radili od početka do kraja, te je pratili na svim koncertima. To je jedno friško iskustvo koje nam je bilo veliki izazov, ali i veliki gušt“, ističu dizajneri.
Karijeru su im obilježile i brojne ambasadorice poput voditeljica Mije Kovačić, Tatjane Jurić, glumica Bojane Gregorić Vejzović, Vande Winter, Jelene Veljače, te već spomenutih pjevačica Jelene Rozge i Franke Batelić Ćorluke.
Naime, još nam je tako svježe u sjećanju prekrasna bijela haljina u kojoj se diva Bojana Gregorić Vejzović nedugo pojavila kao prezenterica u Hrvatskom narodnom kazalištu. No, ono ipak najupečatljivije u njihovoj dugogodišnjoj karijeri, svakako su nezaboravne kampanje, koje su nas, baš kao i njihove kreacije, uvijek ostavljale bez daha. Snimali su ih zaista posvuda, a s jednog su se čak vratili prepuni krpelja!
Stoga nije ni čudo, što kao jednu od najdražih suradnji ističu onu koja im je omogućila da objedine svoje dvije najveće ljubavi. „Jako smo voljeli suradnju s jednom našom uglednom turističkom agencijom. Organizirali smo putovanja za modna snimanja u različite zemlje. Kako su putovanja i moda naše najveće strasti jasno je zašto gotovo nostalgično razmišljamo o toj suradnji.“ Ta je izrazito uspješna kolaboracija rezultirala čarobnim fotografijama, primjerice poput one snimane u Dubaiju s Mijom Kovačić u glavnoj ulozi. Od svih kampanja, zapravo je vrlo teško odlučiti koja je ljepša, no svako ćemo izdvojiti one s potpisom Šime Eškinje u Podstrani te na Malti ili pak one u Lisinskom Marka Grubišića.
Ovi beskompromisni estete, sada pripremaju nešto sasvim novo, a njihov superženstveni izričaj podvučen moćnom elegancijom iz dubina vlastite arhive, bit će predstavljen 14. svibnja. "Ova revija će se održati u Rimac Campusu i to u dijelu koji je sada u betonu te nam daje odličnu scenografiju za novu kolekciju", kažu dizajneri, koji su nam za sam kraj otkrili i što bi poručili sebi od prije dvadeset godina: „Sanjaj, budi uporan, radišan i strpljiv. Kada padneš ustani i nastavi dalje.“
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....