Revije su obilježile vrhunske kreacije luksuznih modnih kuća, satkane od najskupljih tkanina, besprijekornih vezova i bezbroj blještavih kamenčića, a sve kao rezultat višemjesečnog ručnog rada. Donosimo najupečatljivije.
Tjedan visoke mode za jesen 2024. u Parizu, obilježile su nadrealne kreacije na koje su utrošeni sati i sati ručnog rada, te metri i metri najluksuznijih tkanina redom pretvorenih u fantastične "couture skulpture”. Ovaj najiščekivaniji modni događaj otvorio je Schiaparelli i to modelima koji nadilaze maštu, a koji su vrijedan kolekcionarski predmet. Naime i sam kreativni direktor ove kultne modne kuće potvrdio je tu činjenicu. "Ljudi ne kupuju Schiaparelli, oni ga skupljaju. Ta predanost nadahnuta je odnosom između klijenta i kreacije”, rekao je Daniel Roseberry. Za svoju reviju odabrao je podzemnu, mračnu prostoriju hotela Salomon de Rothschild, gdje je predstavio svoja vrhunska modna djela, koja su se sada bazirala na formi i to izrazito ženstvenoj. Anđeoska krila metalik sjaja i izduljene, otmjene siluete obilježile su kolekciju, kojom se provlačio i neizostavan simbol kuće – ključanica. Svaki komad, poput primjerice troslojnih šiljaka od organdija, baršunastih krila, drapiranih transparentnih tkanina ili pak prekrasnih voluminoznih oblika, ovdje su kako bi privukli pažnju, ali je i zadržali, jer svaki od njih ima svoj jedinstveni i duboko promišljeni modni predznak.
Jedna od najočekivanijih revija bila je ona luksuzne kuće Chanel. Naime, nakon naprasnog odlaska kreativne direktorice Virginie Viard početkom lipnja, postavljalo se pitanje tko će preuzeti vodstvo, ne samo tog najpoželjnijeg radnog mjesta, već i couture kolekcije. I kako su obećali iz Chanela, sve je bilo gotovo na vrijeme, a kao autor najnovije skupocjene linije potpisan je Chanelov kreativni studio, što su nam i potvrdili iz Chanela. Tako da se nakon revije koja se održala u grandioznoj pariškoj Operi – Palais Garnier, nitko nije naklonio. I moramo priznati da nas je ova sofisticirana, teatralna kolekcija oduševila. Ne znamo jesu li nam bile bolje glomazne baršunaste i svilene mašne, kao ultimativni ukras za kosu, tvid upotpunjen vrhunskim rukotvorinama ili pak neočekivani elementi od lakiranog žerseja pretvoreni u prekrasne dizajne. Tako je spoj opere, baleta i visoke mode rezultirao vrhunskim, majstorskim komadima, poput dugačkih kaputa i pelerina, svjetlucavih kostima i veličanstvenih ovratnika.
Pravi virtuoz, prelijepe i nosive visoke mode svakako je Giorgio Armani, koji je u svojoj 89-godini i dalje na čelu istoimenog brenda, a sada nam je simbolično prikazao 89 lookova. Njegova suptilna elegancija u formi savršeno krojenih odijela, besprijekornih baršunastih kaputa i izrazito ženstvenih haljina osvaja na prvu. U najnovijoj viziji bio je nadahnut vječnom klasikom i ljepotom bisera, čije je perlice svih veličina "provukao” cijelom Armani Privé kolekcijom. Pa smo mogli vidjeti mini pelerinu od niski bisera, tradicionalne francuske kape s tim detaljem u predimenzioniranoj formi, te brojne teksture i obrube s nanizanim "sedefastim perlama”. Njegove vizije u savršenom spoju suvremenog i retro predznaka prava su nosiva umjetnost.
Maria Grazia Chiuri za svoj je modni pothvat u Dioru, inspiraciju pronašla u Olimpijskim igrama kroz vrijeme. Njene reference na antičku Grčku te zanimljivi drapirani oblici i tunike zavladale su pistom, koja je svjedočila kreacijama za Christian Dior, koje pružaju minimalističku ljepotu, ali i slobodu pokreta. Kolekcijom su dominirale lelujave i lame tkanine, efektne resice te prozirne i blještave teksture. "Želim raditi odjeću u kojoj tijelo dobro izgleda i u kojem se može slobodno kretati”, rekla je dizajnerica.
Svoju specifičnu couture priču opet je ispričao Demna Gvasalia za Balenciagu, koji je umjesto luksuznih tkanina posegnuo za traperom, kožom, trikotažom i pamukom, koje je interpretirao u vlastitu i sasvim drugačiju viziju visoke mode, s pokrivalima za glavu, koji su ukrašeni majicom, te haljine načinjene od različitih krojnih dijelova traperica i majica. "Mislim da je važno unijeti i ove teksture u couture. Tako da ne budu prisutni samo saten i til, već i drugi materijali koji trebaju postati dio vokabulara visoke mode, barem u mom radu. Želio sam stvoriti fuziju, odnosno odati počast svom osobnom dizajnerskom potpisu, što su skulpture. No, morao sam unijeti i neku vrstu ravnoteže s Cristóbalom, jer ipak je ovo couture”, rekao je Demna Gvasalia.
"Bajkoviti vrt” libanonskog dizajnera Elie Saaba i dalje cvijeta i to najljepšim buketom ženskih haljina koje naglašavaju figuru i čine je besprijekornom. Zavodljive crne haljine upotpunjene dugačkim rukavicama ili čak spojene u svojevrstan bolero, prožele su kolekciju te bile pravo osvježenje, kao spoj elegancije i zavodljive ženstvenosti. Rapsodija raskošnih tkanina pretočena je u luksuzne kreacije visoke mode, a mogli smo vidjeti i nekoliko muških modela koji su u svojim izvezenim ogrtačima itekako iskočili iz ovog "ženskog buketa”.
Najnoviju couture liniju za brend Jean Paul Gaultier, dizajnirao je Nicolas Di Felice, kreativni direktor brenda Courrèges. Tako se nakon Simone Rocha, Hidera Ackermanna, Chitose Abe, Juliena Dossene, nastavio niz gostujućih dizajnera visoke mode. Naime, nakon umirovljenja Jean Paul Gaultiera, poznata modna kuća svojim kreativnim gostima daje slobodne ruke, kako bi izrazili vlastitu viziju kultnog brenda za kolekcije visoke mode. Tako je moderni majstor seksi minimalizma, kako mu tepaju fanovi, predstavio pročišćene kreacije od kojih svaka na svojstven način nosi prepoznatljiv kod poznate modne kuće. "Sviđa mi se ideja pokazivanja nečega što je skriveno”, komentirao je Di Felice, misleći na kultni Gaultierov korzet, kojem je odao posvetu svojim kreacijama od kojih je pojedine ukrasio s čak 42 tisuće kukica za kopčanje, kao referencu na brend čiji je bio gost.
Moramo priznati da smo uživali u ovim modnom poslasticama i jedva čekamo nove, koje će iznova obilježiti nepredvidivi modni svijet.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....