New York, London, Milano, Pariz - završili su ovogodišnji tjedni mode na kojima su predstavljene modne kolekcije luksuznih brendova za proljeće/ljeto 2020. godine. Sve je prošlo u znaku ekološke osviještenosti i modne održivosti, oko čega su se složili i naši dizajneri koje smo zamolili za komentar novih kolekcija. Ivan Alduk, Zoran Aragović, Sara Lončarić, Andrijana Subotić Pjajčik te modni duo Damir Begović i Domagoj Štimac "pretresli" su revije i donijeli svoje sudove, a slažu se i oko jedne stvari - Versace je napravio najbolji posao angažiravši Jennifer Lopez koja je uskočila u još oskudniju verziju kultne haljine iz 2000.
Zoran Aragović (Bite my Style)
"Najdetaljnije pratim tjedan mode u Londonu i Parizu, ali ovog puta bih izdvojio onaj u francuskoj prijestolnici gdje su mi se posebno svidjele kolekcije kuće Dries Van Noten u kreativnoj suradnji s Cristianom Lacroixom jer su na zanimljiv i moderan način spojili svoje estetike u eklektičan, pomalo maksimalistički, ali pročišćen i moderan stil. Dojmila me se i kolekcija brenda Balenciaga koja izgleda vrlo moćno, posebno u detaljima naglašenih ramena, krzna te balonera izrađenih od zanimljivih vinil tkanina. Također treba spomenuti i dizajnera Johna Galliana za kuću Maison Margiela koji vrlo vješto koketira ratnom tematikom, interpretacijama uniforma vojnika i mornara", rekao nam je dizajner, vlasnik brenda BiteMyStyle.
Od prvog do posljednjeg izlaska oduševila ga je revija dizajnera Thoma Brownea čiji rad prati već nekoliko sezona "Vrlo zanimljivo i inteligentno koristi povijesne kostime kao svoju inspiraciju", istaknuo je, a atraktivna je bila, smatra i revija Versacea u kojoj je povodom 20. godišnjice svima poznate "jungle" haljine ponovno zasjala Jennifer Lopez, koja ju je i proslavila na Grammyjima 2000. godine.
Kada su u pitanju trendovi koji će nas pratiti u sljedećoj godini, Zoran Aragović smatra da će i dalje će biti prisutan utjecaj 90-ih godina što se posebno vidi u kolekcijama prikazanim na londonskom tjednu mode gdje su se mogli vidjeti modeli kakve su proslavile djevojke iz grupe Spice Girls, puno jarkih boja, glitter elemenata i mini suknji.
"Dominiraju vrlo ležerni krojevi poput širokih hlača, košulja naglašenih rukava, nabora i volana na suknjama i haljinama a od printeva i dalje su prisutni floralni i animal uzorci u svim kombinacija kao i oni grafički, posebno na košuljama i lepršavim maksi haljinama", rekao nam je dizajner.
"Nitko od dizajnera me nije posebno razočarao, no nekako kolekcije prikazane na New York Fashion Weeku nisu ostavile neki dojam poput one Tommyja Hilfigera ili Toma Forda koji su kreativno mogli pokazati puno kvalitetnije modne priče. Volim pratiti što se događa u svijetu na pistama najvećih modnih metropola, kako bih se informirao o budućim trendovima tako da nikako ne propuštam najnovije kolekcije Chanela i Diora ili onih modne kuće Delpozo i Jeremy Scott", zaključio je vlasnik brenda BiteMyStyle.
Ivan Alduk
"Modni mjesec započinje New Yorkom i preko Londona i Milana stiže i završava u Parizu. Upravo ovako kronološki raste i moj interes za brendove koji se predstavljaju jer ovim redoslijedom raste i kvaliteta ideja te jakost modnih kuća koje izlažu. New York je uvijek bio najslabiji jer američka moda doista ne producira jake ideje i brendove stoga ove godinu s tog modnog tjedna mogu izdvojiti samo Proenzu Schouler s modernom, jakom vizijom žene, sličnu estetici koju i sam njegujem"
"London je uvijek, pa i ove godine, kreativan i inspiriran ulicom, a svakako je vrijedno istaknuti Burberry u svježem izdanju pod palicom Riccarda Tiscija te Christophera Kanea profane estetike koja nije za svakog, ali je iznimna. Milano je pokazao svoju jačinu preko Prade i SportMaxa koji su me se najviše dojmili, a Pariz je ponudio raskoš na svim poljima no svakako izdvajam reviju Dries van Notena u suradnji s legendarnim Lacroixom koji već deset godina ne radi, ali ova dva genijalca su ponudila poeziju uzoraka, silueta i utjecaja. To je posebna kolekcija kojoj uz bok mogu stati one od Givenchyja i standardno dobrog Valentina", komentirao je Ivan Alduk.
Smatra kako je bilo mnogo kvalitetnih ideja, no ona Dries van Notena u čiju "estetiku i energiju stvaranja i življenja treba proniknuti da biste ju znali cijeniti" je na njega ostavila najveći dojam, pa ju je kratko opisao epitetom - maestralno. "Pritom treba naglasiti da nije riječ o IT brendu novih generacija koji su najčešće samo trendovi, a ne brendovi što je dokazao i slučaj već pomalo zaboravljenog Vetementsa" - dodaje Alduk prisjećajući se brenda koji je, čini se, doživio konačan poraz nakon što ga je napustio i jedan od osnivača, Demna Gvasalia.
--> Instant uspjeh nije potrajao: Dežurni provokator u modnoj industriji napušta brend koji je osnovao prije pet godina
Koji će komadi postati hit, smatra da ovisi o snazi brenda i suradnji sa stilistima, zvijezdama i influencerima. Što je veći marketinški budžet, to ćemo ih više viđati na crvenim tepisima, smatra dizajner i predviđa kako će kao i svake sezone, Dior "iskakati iz paštete", kao i revitalizirani interes za Versace kojemu je Jennifer Lopez zatvarajući reviju napravila neopisivu promidžbu.
"Na velika vrata se vraća traper u svim kombinacijama, print džungle, grudnjak koji se nosi kao poseban odjevni komad, dakle više nije ispod topa ili majice već je dobio glavnu ulogu. I dalje je mnogo cvijeća u priči, puf rukava koji su očito svim dizajnerima hit detalj trenutno te izuzetno jake boje koje se nose od glave do pete", rezimirao je.
Nisu ga svi oduševili pa je tako najveće razočaranje za Alduka bio Olivier Rousteing za Balmain koji je po mišljenju dizajnera prikazao neograničen kič izvan svakog trenda i potrebe modernih kupaca. "Kolekcija samo prati niz njegovih zadnjih projekata koji su sve lošiji i lošiji. Ako nastavi ovako, prodaja će padati, a otkaz mu ne gine. Zasad ga izvlači celebrity pozicija koju je izgradio na društvenim mrežama", nadodao je.
Sara Lončarić (Blackpearl)
"Sezona proljeće/ljeto 2020. me nije impresionirala već šokirala. Prikazano je više od 434 kolekcija, a svaki dizajner je imao samo tri do četiri modela koji su formom, korištenjem materijala i kvalitetnom konstrukcijom pokazali njihovo stvarno znanje, talent i srž brenda", smatra dizajnerica Sara Lončarić.
"Kolekcije kao da su izgubile "glavu i rep" i jako je naglašen neki novi "trend" - prikazivanje nepovezanih komada odjeće, kako bi se kod nas reklo "za svakog po nešto", svaka stvar za drugu vrstu prilike. Svaki komad odjeće postaje priča sama za sebe" njezino je mišljenje.
Kako nam je kazala, ovogodišnje Tjedne mode obilježili su različiti performansi na pistama, ali i kampanja za spas naše planete koja je ujedinila cijeli svijet. Tu se najviše uključio Dior, smatra vlasnica brenda Blackpearl.
"Dior je upravo tu krhkost prirode najvještije iskoristio za izradu svoje kolekcije. Modna pista se pretvorila u rascvjetanu šumu, a još ljepše je što će ta scena nastaviti svoj život nakon što završi revija. Sve te sadnice drveća će biti posađene u Parizu! Maria Grazia Chiuri, ovu je kolekciju posvetila sestri Christian Diora – Catherine, koju su zvali i Miss Dior, a po kojoj danas imamo parfem. Kako je Catherine bila velika zaljubljenica u svijet cvijeća, kreativna direktorica brenda odlučila je obratiti pozornost na ekološku svijest", rekla je, a slična priča se nastavila i kod brenda Etro.
"Etro kolekcija slavi IT djevojke 60-ih i 70-ih - Anitu Pallenberg i Jane Birkin, a koje godinama inspiriraju mnoge naraštaje. Danas se teško priznaje činjenica da mnoge djevojke posežu upravo za takvim stvarima iz maminih ormara. Naglasak je vraćanju komadima odjeće koji se nose godinama i koji nikad gube svoj šarm. Upravo je to Etro napravio u novoj kolekciji. Nose se kaputi s kimono rukavima, mini i maksi lepršave haljine, velvet jakne duboko plave boje, bijele pamučne košulje s ukrasnim ovratnicima, piratske čizme i gladijatorske sandale na vezanje", izdvojila nam je Sara neke od trendova.
"Vrlo sličnu temu možemo primijetiti i kod Isabel Marant, koja je krhku i nježnu ženu pretvorila u iznimno south-western borbenu ženu naglašavajući ramena, koristeći volane ili kroj mutton rukava, posuđuje baggy hlače od jače polovice. Na kratke hlače nosi kožnate čizme do koljena, dok gornji dio tijela ostavlja neotkriven. Oblači je u nekoliko slojeva jakni i prsluka ispod kojih je glavna dolčevita, pa time privlači maštu promatrača".
Valentino je dizajnericu ugodno iznenadio svježom kolekcijom bijelih košulja na couture način, koje su inače obavezni basic komad svake žene, a kod Valentina dolaze u obliku voluminoznih bishop rukava, ukrasnih ovratnika, volana, i perja.
"Tom nezaobilaznom odjevnom komadu, dizajner Piccioli se odlučio posvetiti jer jako dobro poznaje moć bijele košulje. U njoj svaka žena može izgledati besprijekorno i sofisticirano bez obzira kojoj dobnoj skupini pripada. Tako možemo vidjeti odlične primjere kako se bijela košulja savršeno kombinira s crnom pelerinom, ili jednostavnim širim hlačama na falde bile one mini, maksi ili midi dužine", kazala je.
Kada su trendovi za sljedeću godinu u pitanju, Sara ima svoje viđenje: "Možemo reći da će 2020. biti u prožeta bojama, uzorcima, cvijećem, prugicama, rombovima i pepita uzorcima. Nosit će se haljine do gležnja i tomboy traperice. Koristit će se look "zakopčanost do grla", šalovima, dolčevitama, bijelim ovratnicima pamučnih bluza. Bit će to povratak u 60-e, 70-e i 80-e. Must have će biti nezaobilazne bijele pamučne košulje i duge tunike (Erdem) te pelerine nedefiniranog struka u kombinaciji s bluzama na sve moguće načine. Kao detalji koristit će se vezane mašne oko vrata koje padaju sve do koljena, rukavi će biti jako naglašeni, kao i ovratnici.
TWINS
"Iako pratimo cijeli Tjedan mode, najviše se veselimo onome u Parizu jer ga smatramo najbitnijim, najviše ga vežemo uz estetiku našeg brenda te je, naposljetku, najluksuzniji i najzanimljiviji. Ipak, na naše iznenađenje, show je ove godine ukrao Milano. Najzaslužniji za to je brend Versace čiju je kolekciju zatvorila Jennifer Lopez u verziji kultne zelene haljine s tropskim printom koju je prvi put u originalnu nosila 2000. na dodjeli Grammyja. Sada, gotovo 20 godina kasnije, haljina je oskudnija nego ikad, a Jennifer Lopez, u svojim pedesetima, je ponovno udružena s Donatellom Versace srušila internet" - kažu nam dizajneri Damir Begović i Domagoj Štimac, koji stoje iza domaćeg brenda Twins.
Njih dvojica izdvojili su revije Christophera Kanea i Dries Van Notena kao dizajnere čiji bi se talent, originalnost i način rada trebali više cijeniti u modnoj industriji danas.
Dizajnerski duo smatra kako će pravi hitovi biti kolekcija Anthonyja Vaccarella za brend Saint Laurent koju će obožavati zvijezde, modne influencerice nosit će Balenciagu, a sljedeće ljeto svi će nositi Dior.
Kada su u pitanju trendovi, njihov zaključak je da je "sve u trendu i zapravo ništa nije u trendu".
"U većini kolekcija Tjedna mode u Milanu prevladavao je safari look i print tropske šume, New York je ove sezone poprilično retro i najsmireniji, Pariz je zasjao u paleti neonskih boja i crno-bijelih kombinacija, a London je uživao u varijantama cvjetnog printa i pastelnim toplim tonovima, dok ih sve povezuju ekološki osviještene kolekcije. Strogi trendovi su stvar prošlosti. Tržište je postalo toliko razmaženo da se svake sezone sve nudi na pistama" -zaključak je Twinsa koje svake sezone razočara modna kuća Dior i prva kreativna direktorica Maria Grazia Chiuri.
"Dior više nije ni sjena prestižne pariške modne kuće visoke mode koja je predstavljala kolekcije o kojim se tjednima pričalo dok je na čelu bio ekscentrični John Galliano ili čak i Raf Simons koji je bio naklonjen minimalizmu. Danas Dior više nije Dior! Komadi u dućanima nisu više mala umjetnička djela, ali je cijena ostala ista samo je Zari sada lakše iskopirati ih. Danas se sve svodi na PR i marketing, a ne na kvalitetu finalnog proizvoda, ali takvo je i društvo pa je suludo očekivati originalnost i kreativnost kada nema potrebe za njom. Jer moda je biznis kao i svaki drugi, a tu su novac i vrijeme najbitniji. To je grob koji si je modna industrija sama iskopala" - kažu Begović i Štimac i dodaju pohvale Kimu Jonesu koji kreira mušku liniju Dior te je uspio uskladiti kreativu i komercijalu.
"Osim Diora, sa suzom u oku svjedočimo i propasti modne kuće Chanel koja je ove godine izgubila svoje najveće i neprocjenjivo blago - glavnog dizajnera Karla Lagerfelda, a to se drastično vidi u novoj ljetnoj kolekciji" - kažu Twinsi i dodaju kako uzora među luksuznim kućama nemaju, ali izdvajaju Piera Paola Picciolija, kreativnog direktora modne kuće Valentino, čiji je rad najbliži estetici njihovog brenda i čije kolekcije im uvijek izmame osmijeh na lice.
Andrijana Subotić Pjajčik (Etna Maar)
Dizajnerica Andrijana Subotić Pjajčik u proteklih je tjedana popratila sve tjedne mode jer na svakom od njih novu kolekciju predstavlja neki od dizajnera čiji rad voli. Ipak, od svih bi izdvojila dvije revije.
Na Tjednu mode u Parizu super su mi bile revija Yohjia Yamamota koji savršeno dočarava umjetnost i poeziju kroz modu, odnosno odijevanje, i to u mojim kombinacijama: crnoj i bijeloj s povremenim izletom u boje i dezene. Druga je kolekcija Issey Miyake zbog zanimljivog i razigranog koncepta, a zanimljivi su mi bili i modeli i boje.
Od predstavljenih komada, Andrijana smatra da će pravi hit biti bijele košulje i duge lepršave haljine u koraljno crvenoj boji.
"Jako sam zadovoljna tim trendom jer je i moja ljetna kolekcija proljeće/ljeto 2020. predstavljena na njujorškom sajmu baš u tim bojama, uz, naravno crnu i ljubičastu" - govori nam vlasnica brenda Etna Maar o dodaje kako će uz glavni trend - bijelu košulju, pravi hit biti i sandale s remenčićima u raznim varijantama i bojama, a na cijeni je i održiva moda. Ipak, i nju su mnogi razočarali, dok s druge strane, ona voli novi Dior.
"Volim novi Christian Dior na čelu s kreativnom direktoricom Mariom Graziom Chiuri, njezin način razvijanja kolekcija i koncept predstavljanja, a najviše me razočarala Victoria Beckham koja je prije radila inovativnije haljine i krojeve. Ne volim to vraćanje u vintage, povratak u sedamdesete jer živimo u 21. stoljeću. U redu je tražiti inspiraciju, ali doslovno ponavljanje nekog stila iz prošlosti nije u mom stvaralačkom kodu" - zaključuje vlasnica brenda Etna Maar.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....