BORIS SCITAR/HRT
IVAN ALDUK

Oštri sud dizajnera o kostimima s Dore: "Najbolje odjevene bile su Maja i Anja, Baby Lasagna mora promijeniti styling"

Nakon što se razriješilo pitanje tko će nas predstavljati na Eurosongu, pozabavili smo se i stylinzima koje smo imali prilike vidjeti na Dori, a za komentar smo zamolili našeg dizajnera Ivana Alduka koji viđenim nije bio oduševljen.

Nakon što se razriješilo pitanje tko će nas predstavljati na Eurosongu, pozabavili smo se i stylinzima koje smo imali prilike vidjeti na Dori, a za komentar smo zamolili našeg dizajnera Ivana Alduka koji viđenim nije bio oduševljen.

Htio bih odmah na početku istaknuti da je iluzorno komentirati scenske kostime i modni izričaj, a ne osvrnuti se na cijeli fenomen Dore koja je uvijek nekako "rubna" a svi ju gledamo. Da se ne lažemo! Tu i tamo izrode se neki hitovi koji ostanu u uhu i radijskom eteru, a mlađa generacija izvođača dobije priliku predstaviti se široj javnosti. Upravo u tom duhu moram istaknuti da su ove godine puno više truda i samokritičnosti trebali uložiti u izbor pjesme i njezinu interpretaciju, a manje u osmišljavanje trominutnih igrokaza. Bitan je vizualni dio, ali ako je kuća na lošim temeljima - ruši se.

Znate, biti samokritičan, pa ponekad i preko granice, je ključna osobina kreativne industrije koja čini razliku. Da je Severina za svaku ponuđenu skladbu "padala u afane" ne bi njenih 10 sekundi pojavljivanja na sceni ovogodišnje Dore bio najefektniji trenutak cijelog događanja. Stoga smo od 24 izvođača na kraju mogli birati između Baby Lasagne, Let 3, Marcele i Damira Kedže.

image

Baby Lasagna

RENATO BRANđOLICA I BORIS ŠčITAR/HRT

Dojma sam da veliki glazbenici, poznati koji imaju svoju publiku izbjegavaju ovo natjecanje, a slično je i s hrvatskih dizajnerima jer smo ih vidjeli samo nekolicinu. U drugom svemiru ili samo pet sati vožnje od Zagreba je jedan Sanremo koji je izvrstan primjer spoja talijanske mode i glazbe u svom najboljem izdanju. Mislim da se treba više gledati zapadno, a manje preko Dunava pa nam plastični cirkoni i fejk koža neće biti vizualni vrhunac.

Pohvalno je što su se doista svi izvođači potrudili složiti kostime i scenski nastup. Bilo je tu uspješnijih izdanja kao Baby Lasagna koji je nosio čušpajz svega koji uopće nema smisla i zato ima smisla te Let 3 koji je priča za sebe koja uključuje njih same posebne, dizajnera Zigmana i zvijezdu Severinu. Iako Natalie nije moj favorit jer se vidi očigledan utjecaj susjeda, njezin styling odgovara uz pjesmu. eugen se također istaknuo lijepim, minimalističkim nastupom i prikladnim modnim izričajem, ali nažalost s baladom koja traži iskusniji glas. Istaknuo bih i napokon modernog Damira Kedžu koji je vokalno uvijek rang iznad drugih te Marcelu s modernim vibeom pjesme i kostima. Naravno, bilo je i onih manje uspješnih koji su ostavljali upitnike iznad glave i koje ne bih izdvajao kako bi osvrt zadržao konstruktivan, a ne kritizirajući ton.

image

Let 3

RENATO BRANđOLICA I BORIS ŠčITAR/HRT
image

Natalie

RENATO BRANđOLICA I BORIS ŠčITAR/HRT
image

eugen

RENATO BRANĐOLICA
image

Marcela

RENATO BRANĐOLICA

Najbolje odjevene bile su mi voditeljice - Maja Ciglenečki i Anja Cerar. Decenetno, efektno i usklađeno pa treba reći bravo stilistima HRT-a uz packu da i hrvatski dizajneri imaju izvrsnu ponudu.

image

Maja Ciglenečki i Anja Cerar

BORIS SCITAR/HRT

Što se pobjednika tiče, ne bih mu bio u koži. Toliko bodova od publike, toliko podrške, automatski znači i toliko očekivanja. Težak je to zadatak za neiskusnog izvođača, ali ja mu od srca čestitam i želim puno dobrih priprema za eurovizijski nastup uz preporuku da obavezno promjeni vizualni identitet za nastup.

Linker
22. studeni 2024 18:14