Riječ je o japanskom brendu osnovanom 1949., koji je zapravo proslavila tiktokerica Caitlin Phillimore-Price objavivši viralni video koji prikazuje koliko toga može stati u njezinu Uniqlo torbu.
Gotovo sve što japanski kultni brend Uniqlo predstavi na tržištu, rasproda se u rekordnom roku zbog čega nas nimalo ne čudi što su ga u posljednje vrijeme počeli uspoređivati s jednim od najtraženijih high street brendova, a ozbiljno je "zaprijetio" i imenima poput Zare ili Manga. Riječ je o brendu osnovanom u japanskom gradu Yamaguchiju 1949. godine s prepoznatljivim crveno-bijelim logotipom, širokom lepezom klasičnih komada i visokoprofilnim suradnjama koji je svojom inovativnošću, pristupačnim cijenama i trendi komadima doslovno oduševio svijet.
Globalno prepoznatljivo ime
Naime, za razliku od većine modnih brendova, Uniqlo se ne fokusira isključivo na trendove i popularne stilske ideologije, već dizajnira korisne i svima potrebne odjevne komade, baš kao i modne dodatke. Od iznimno skromnih početaka, brend se s vremenom profilirao kao jedan od najtraženijih na području Azije, a ubrzo nakon toga i u ostatku svijeta. Poznat je po mnogim uspješnim suradnjama s velikim svjetskim imenima kao što su Jil Sander, Billie Eilish i Troye Sivan, a svakom novom kolekcijom uvijek iznova oduševi.
Danas je globalno prepoznatljivo ime prvenstveno zahvaljujući filozofiji LifeWear koja u fokus stavlja udobne, funkcionalne i kvalitetne odjevne komade prilagođene svakodnevnim potrebama. Trenutačno postoji preko dvije tisuće Uniqlo trgovina diljem svijeta, a brend nudi široku paletu osnovnih komada odjeće, poput prijelaznih jakni, kvalitetnih basic majica i stylish pulovera.
Veliki skok popularnosti Uniqlo je posebno doživio 2022. kada je predstavio Round Mini Shoulder torbicu, modni dodatak u obliku polumjeseca kojem su rijetki predviđali veliki uspjeh. No budući da je ista bila prvenstveno vrlo kvalitetna, a pritom ju je bilo moguće nabaviti po pristupačnoj cijeni, nije trebalo dugo da ova torba postane globalni modni fenomen.
Njezinoj popularnost dodatno je doprinijela tiktokerica Caitlin Phillimore-Price objavivši jednom prilikom video u kojem iz naizgled male torbice vadi impresivnu količinu stvari. Isti je u kratkom vremenu postao viralan s preko 800 tisuća pregleda, a hashtag #uniqlobag danas ima više od sto milijuna pregleda. Torba je i dan danas toliko obožavana da je mnogi čak nazivaju "milenijalskom Birkinicom", što uistinu nije mala stvar.
I dok originalni model ove hit torbe stoji 15 eura, što je definitivno čini jednim od najjeftinijih proizvoda koji su se ikada našli na Lystovoj listi najtraženijih modnih artikala, cijene novijih modela Round Mini Shoulder torbice poput onih od umjetne kože uglavnom se kreću oko 40 eura.
Greška koja je promijenila sve
Savršen omjer cijene i kvalitete njihovih proizvoda nešto je što većina konzumenata najviše hvali, a ujedno se prilagođavaju svjetskim trendovima što je svakako njihov dodatni plus. Zanimljivo je i kako je njihovo ime zapravo nastalo sasvim slučajno, što su nedavno i sami otkrili na društvenim mrežama.
"Jeste li znali da je naše ime greškom nastalo? Tvrtka se izvorno zvala Unique Clothing Warehouse. Željeli smo registrirati brend pod imenom Uniclo, ali 1988. osoblje zaduženo za registraciju pogrešno je pročitalo slovo C kao Q. Ime je na kraju ostalo, a danas smo globalno poznati kao Uniqlo", objasnili su u objavljenom TikTok videu.
Njihova kreativna direktorica Clare Waight Keller, koja je na toj poziciji od 2023., a prije toga radila je za nekoliko poznatih luksuznih modnih kuća uključujući Pringle of Scotland, Chloé i Givenchy, zapravo je dobra prijateljica Meghan Markle, a za vojvotkinju od Sussexa čak je dizajnirala i vjenčanicu.
"Tolike emocije su me obuzimale tijekom tih mjeseci koji su vodili velikom danu. Vjenčanica je jedna od najljepših trenutaka za dizajnera, ali osobno kao žena umjetnica, mnogo je osjetljivosti u tom procesu, od znanja i razumijevanja osjećaja koje mladenka ima. Imate jedinstven pogled na sve kad ste i sami to prošli, kao što sam ja prošla s udajom za svog voljenog muža prije 20 godina. Vrlo jasno se sjećate svakog trenutka i shvaćate važnost svakog detalja i odluke", napisala je tada dizajnerica na društvenim mrežama.
"Kroz sate razgovora, sastajanja, istraživanja, polako svi su djelići priče sjedali na mjesto. Čistoća i jednostavnost bili su vodeći principi, priča o prirodi kroz 53 cvijeta koji predstavljaju Commonwealth, kako bi se svijet odvelo na put ceremonije te suptilno spajanje s putanjom Givenchyja kako bi se zabilježila klasična i bezvremenska ljepota, za koju sam znala da je ona želi postići. Važnost događanja bila je i više nego očita, trebala je to biti osobna svečanost u kojoj je trebalo spojiti mnogo elemenata koji su odavali počast i mladenkino i mladoženjino nasljeđe", dodala je Waight Keller.
U intervjuu za New York Times, i vojvotkinja Meghan otkrila je nešto više o njihovom prijateljstvu, kao i svoju ljubav prema odjeći koju dizajnira Waight Keller. "Već smo neko vrijeme vrlo bliske i družimo se, a njezini komadi za Uniqlo uistinu imaju određenu svježinu i izgledaju moderno", rekla je vojvotkinja dodavši kako i sama ima nekoliko komada ovog japanskog brenda, uključujući par haljina i jedan prijelazni baloner.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....