Crvena je boja krajnosti, koja izaziva najsretnije osjećaje, ali i ukazuje na opasnost. Ona je boja krvi i vatre, povezana je sa snagom, moći, energijom, odlučnosti, ratom, opasnošću, kao i sa strasti i ljubavi. Stimulira ljude da donesu brze odluke i instantno usmjerava pažnju, pa je marketinški stručnjaci vrlo često koriste u oglašavanju.
Ova boja jakog vizualnog dojma, između ostalog, simbolizira hrabrost, ali i privlači pozornost pa je jasno da za nju i u odjevnom smislu treba odvažnosti stoga je rado nose snažne, pozitivne i aktivne žene. Možda je to najljepše dočarao dizajner Valentino Garavani, prepoznatljiv upravo po prekrasnim crvenim kreacijama. Nakon predstave u Operi u Barceloni, među mnoštvom ugledao je ženu u crvenoj haljini te pomislio kako izgleda savršeno.
"Između svih boja koje su nosile druge žene, izgledala mi je posebno. Nikad je nisam zaboravio. Mislim da žena odjevena u crveno uvijek izgleda nevjerojatno", pojasnio je tako svoju strast prema crvenim haljinama. Njegova fascinacija ovom neodoljivom bojom bila je tolika da je osmislio i svoju nijansu – Red Valentino, koja je, kako kaže, savršena mješavina svih crvenih.
Očarana crvenom bojom bila je i Audrey Hepburn koja je smatrala kako za svaku ženu postoji barem jedna crvena nijansa. S njom se svakako slaže glumica Madelaine Petsch, kojoj je to omiljena boja. No, bez obzira na svoje kolorističke favorite, u svim varijantama rado je nose i glumice Gwyneth Paltrow (koju smo više puta mogli vidjeti u divnom, Guccijevom baršunastom odijelu), Jessica Chastain, Michelle Williams, Kate Winslet, Natalie Portman, Margot Robbie, Kate Hudson, pjevačice Rihanna, Dua Lipa, manekenka Cara Delevingne (koju još uvijek pamtimo u nevjerojatnoj, Elie Saab haljini na dodjeli Oscara 2023. godine) te mnoge druge.
"Kad ste neodlučni, odjenite crveno", rekao je jednom prilikom dizajner Bill Blass, koji je tvrdio i kako je crvena, najbolji lijek za tugu.
Ipak na samom početku mode kakvu poznajemo, crvena je bila isključivo simbol luksuza i raskoši, u tradicionalnom konceptu u kojem boja asocira na kraljevsku obitelj, ali i strast. U prošlosti je ona bila statusni simbol pa je samo plemstvo smjelo nositi crvene potpetice, u Kini je, pak, bila boja vjenčanja, a Rimljanima je označavala početak bitke. U modernijoj modnoj povijesti, oduševila je i velikog Cristobala Balenciagu, koji je nadahnuće pronašao u kardinalskom ruhu sa slika velikih majstora, poput Velasqueza i Goye, te su mu mnoge kreacije tijekom godina bile obojene upravo u kardinal crvenu nijansu. Danas je, pak, sasvim jasno da je crvena od boje aristokracije, kraljeva i kardinala, postala boja vladara suvremenog društva – uspješnih tvrtki, odnosno njihovih zaštitnih znakova (primjerice Coca-Cola, Nintendo, CNN, Disney, Levi‘s, Canon, C&A, Netflix, Lego, H&M...).
Naime, crvena je emocionalno intenzivna boja. Snažno djeluje na ljude, pojačava metabolizam, podiže tlak i ubrzava disanje, te ima vrlo visoku stopu vidljivosti. Upravo zato su znakovi s oznakom "Stop", aparati za gašenje požara, kao i svjetla za zabranu prolaska na semaforu, obojeni crvenom bojom.
Dokazano je kako su muškarcima, ali i ženama puno privlačnije osobe koje nose crveno. Iako za to ne postoji točno objašnjenje, poveznicom se smatra činjenica da se naši obrazi zacrvene u trenutku uzbuđenja te zato crvena označava seksualnu privlačnost.
Tako je i pjevačica Taylor Swift izjavila: "U mislima sva strastvena sjećanja vidim u svijetloj, gorućoj crvenoj!"
Zanimljivo je spomenuti kako crvena boja, također, odlično djeluje na kožu i podiže raspoloženje. Iz toga proizlazi kako osobe koje vole ovu boju, kada je nose, pršte od zadovoljstva i pozitive, a samim time i njihova koža djeluje svježije. Također, stavite li crveni ruž, vaši će zubi izgledati bjelje. A kad bismo birali idealne odjevne komade u crvenoj boji, bilo bi to donje rublje i naravno, haljina, jer kao što je rekla marketinška savjetnica Louise Myers: "Da je Pepeljuga imala crvenu haljinu, ne bi joj trebao princ da je spasi".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....