Premda mnogi sa zavišću gledaju na posao stilista, on nije ni lagan niti glamurozan, o čemu najbolje zna Ivana Pavić, koja je osmislila brojne editorijale i osobni stil mnogih klijenata. No, nagrada za dobro obavljeni posao nadilazi teškoće, jer dobro izgrađen stil odijevanja donosi pozitivne promjene i u druge segmente života.
"Čovjek si sam mora stvoriti priliku", te riječi stilistice Ivane Pavić s kojima je zaključila intervju urezale su mi se u pamćenje. Energična i elegantna mlada žena rodom iz Predavca pokraj Bjelovara nije čekala da joj naleti neka prilika, već sama stvara šanse za rad i napredovanje. Nakon što je diplomirala biologiju na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, nije tražila posao u struci, već je, zaljubljena u modu, završila usavršavanje za modnog stilista na učilištu Profokus. Prepoznatljivim načinom stiliziranja u kojem koristi maštovite i ekstravagantne detalje privukla je pažnju modnih časopisa pa je, upornošću i talentom, postala stilistica u časopisima Gloria Glam, Gloria IN i Gloria. A 2020., upravo uoči pandemije, Ivana je opet sama sebi stvorila nove poslovne prilike prešavši u samostalne poduzetničke vode. Osim suradnje s velikim klijentima, radi kao osobni stilist, u sklopu čega održava jednodnevne edukacijske radionice odijevanja za žene "Stilska jednadžba" - zadnja u nizu je održana 30. rujna, u prostorijama BIZkoshnice - a prva u Hrvatskoj je lansirala i Virtual Stylist, uslugu online stilističkog savjetovanja koje nema prostornog ni vremenskog ograničenja. Također, na svom Instagram profilu objavljuje na tjednoj bazi kratke videe koji su ekstenzija projekta "Stilska jednadžba", gdje na jednostavan način s osnovnim komadima garderobe donosi praktične modne savjete i rješava razne nedoumice o slaganju odjevnih kombinacija.
Kako ste došli na ideju stilskih radionica?
- Primarno zato što sam u razgovoru s privatnim klijentima kojima osmišljavam osobni stil shvatila da im nedostaje više konkretnih pokaznih primjera kako nešto kombinirati i kako s druge strane nešto nikako ne kombinirati, te općenito osnovnog znanja kako kombinirati odjeću sukladno tjelesnoj građi. Promatrajući slučajne prolaznike, često znam razmišljati: "Kad bi samo znala/znao kako bi ti hlače drugog kroja savršeno pristajale", ili primjerice: "Drugim odabirom cipele savršeno bi bile istaknute tvoje divne noge" itd. Također, iz razgovora sa svojim studentima u Profokusu, kojima također držim predavanja o toj temi, došla sam do zaključka kako većina ne razmišlja u smjeru da nešto laska njihovoj figuri, da su proporcije usklađene, nego se vode trendovima s društvenih mreža, misleći pritom da je to jedino mjerilo. Također smatram da se ne pridaje dovoljno pažnje poruci koju šaljemo odjećom, prije svega zbog neznanja moći koju odjeća kao element neverbalne komunikacije ima. Ljudi naprosto ne idu za time, ne razmišljaju o tome. Iskreno se nadam da će moje radionice pomoći u osvještavanju važnosti tog područja. A ime projekta je nastalo posve spontano, i logično, jer se odijevanje samo po sebi zasniva na pravilnim omjerima, usklađivanju proporcija. Na to gledam matematički pa sam htjela naglasiti i samim imenom.
Koliko ste radionica održali?
- Ove subote (30. rujna) održana je druga. Novost je što je ovoga puta u suradnji s brendom Estee Lauder bio i make-up kutak s profesionalnom vizažisticom, kao i individualno savjetovanje te "make-up, touch up", upoznavanje osnovnih proizvoda i metoda šminkanja. Sudionice su mogle vidjeti i najnovije kreacije iz kolekcija Twinset i Karla trgovina.
Na kakve izazove nailazite u radu s klijenticama?
- Izazova je puno. Prvi i osnovni korak je steći povjerenje klijentica i znati dobro balansirati njihova očekivanja i već razvijenu sliku o sebi s nekom mojom vizijom. Ključni je korak da se klijenticama zorno pokaže više mogućnosti te ih poduči koje komade koje je do sada nosila treba izbjegavati ili ih kombinirati na drugačiji način. Često znam reći da mi stilisti moramo znati jako dobro procijeniti osobu - pa se šalim da smo prije svega psiholozi, pa tek onda stilisti. Uvijek saslušam klijentove želje, probleme s kojima se susreće kada je odijevanje u pitanju. Potom sukladno njegovoj tjelesnoj građi i ostalim fizičkim karakteristikama izabirem komade koji ga najbolje odijevaju i usklađujem ih s njegovom osobnosti, aktivnostima te poslom kojim se bavi. Svojim klijentima obožavam formirati kapsula kolekciju koja se sastoji od svevremenskih, kvalitetnih komada prilagođenih njegovim preferencijama u kojoj se gotovo sve može kombinirati jedno s drugim, tako da dobijemo maksimalnu funkcionalnost komada unutar kolekcije. Kada imamo odličnu bazu, ona se vrlo brzo i lako može nadopunjavati uvođenjem print elemenata, jačih boja, modnih dodataka itd.
Što najviše muči klijentice?
- Što je sve manje kvalitetnih komada odjeće i modnih dodataka u ponudi naših dućana, a pritom cijene idu u nebo. Stoga se često odlučujemo na naručivanje online od provjerenih brendova ili pak šivanje po mjeri kada je to potrebno. Primijetila sam i da je najveći problem pri odijevanju odnos dužina te kombiniranje donjih odjevnih dijelova s obućom. Čest je problem što ne znaju koji krojevi ih dobro odijevaju jer nemaju osviještenu vlastitu građu tijela te nemaju znanja na koji način pristupiti eventualnom "prikrivanju" nečega što žele prikriti ili su pak nesvjesni svojih atributa.
Planirate li edukacije za muškarce?
- Tjelesna građa muškaraca i žena je drugačija te općenito zahtijeva drugačiji pristup. Možda ću u budućnosti i napraviti radionicu za muškarce - što mislim da bi bio pun pogodak jer mi ih se dosta javlja s upitom za osobno stilističko savjetovanje pa polovinu mojih klijenata čine upravo muškarci.
Zašto je važno imati izgrađen stil odijevanja?
- Osobe počinju zračiti novom energijom i samopouzdanjem koji se onda reflektiraju na cijelu lepezu njihovog djelovanja općenito. Zadovoljniji su, dobro se osjećaju, bolje su raspoloženi i to onda pokreće čitavu lavinu pozitivnih sitnica, što privatnih što poslovnih. Dakle, iako na prvu djeluje površno, odjeća je bitan faktor funkcioniranja i izražavanja svakoga od nas pa joj se na takav, ozbiljan način treba i pristupiti.
Kako biste opisali svoj stil?
- To su uglavnom klasični komadi, koje onda prilagodim sebi i svojoj osobnosti. Rekla bih klasika s twistom.
Vaši modni favoriti za jesensku sezonu?
- Neizostavni baloner, dobre kožnate čizme te torba i dobar par traperica.
Omiljeni brendovi?
- Jako volim domaće dizajnere, primjerice Mariju Kulušić, Klisab, Les Emaux, ali i skandinavske brendove Ganni, By Malene Birger, Gestuz.
Gdje najčešće kupujete?
- Kombiniram online te shopping uživo. I dalje za neke komade mislim da je ključno da se isprobaju, ali često zbog nedostatka vremena biram online shopping. Kombiniram neizostavne high street brendove s dizajnerskim te vintage komadima (volim uvijek zaviriti u vintage i second hand dućane, neki od najboljih komada u mom ormaru su upravo otamo).
Za što vam nije žao izdvojiti novac?
- Za kvalitetne komade koji su vječni i koje ću nositi godinama. Nisam impulzivna konzumentica mode.
Imate li kakav modni fetiš?
- Obožavam dobro konstruirane sakoe i imam ih najviše u ormaru, ali jako volim dobre torbe. Rijetko ih kupujem, ali kada ih kupim, to je onda kvalitetna i dobro promišljena kupnja.
Što nikad ne biste odjenuli?
- Pa mislim da je sve stvar kako nešto kombiniraš. Komad odjeće sam po sebi ne znači ništa. Styling i outfit se grade. Ono što sam primijetila s godinama je da ne volim usku odjeću koja me stišće i sputava kao npr. skinny traperice, ali opet, ako ih kombiniram s oversize sakoom te dobrim visokim čizmama, onda ću ih odjenuti.
Vaša beauty rutina?
- Iznimno mi je bitna briga o mojoj koži, ne u smislu količine proizvoda, nego u smislu kvalitete. Sezonski odem na čišćenje i tretman lica, dok mi je svakodnevno jako bitna hidratacija kože lica - tu sam već godinama vjerna proizvodima Vichy. Što se make-upa tiče, volim nude make-up look i mogu reći da sam jako vješta u tome jer sam kroz rad na snimanjima radila s najboljim hrvatskim vizažistima te sam upijala njihove trikove i primjenjivala ih na sebi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....