Iako je tek nešto više od godinu dana na čelu talijanske modne kuće, britanski kreator Daniel Lee toliko je uspješno proveo njezinu tranziciju iz klasične u modernu da je zahvaljujući tom postignuću u svojoj zemlji osvojio čak četiri prestižne dizajnerske nagrade.
Nakon samo osamnaest mjeseci na mjestu kreativnog direktora kuće Bottega Veneta i dvije kolekcije - za jesen/zimu 2019. te proljeće/ljeto 2020. - Daniel Lee (33) postao je nova zvijezda svjetske modne scene. Na dodjeli nagrada Britanskog modnog vijeća, održanoj početkom prosinca u londonskom Royal Albert Hallu, kreator rodom iz Bedforda u Yorkshireu kući je odnio čak četiri statue: za najboljeg britanskog dizajnera, najuspješnijeg kad je riječ o ženskoj odjeći i modnim dodacima te priznanje za najbolji brend, primivši ga u ime kuće u kojoj radi od prošlog srpnja. No njegov streloviti uspon i nije toliko iznenađujući koliko se čini.
--> Novi predmet žudnje: Poznate Hrvatice lude su za najpopularnijom torbicom sezone
Nakon diplome na poznatoj modnoj školi Central Saint Martins u Londonu, usavršavao se kod Martina Margiele, Donne Karan i Nicolasa Ghesquierea koji je tada radio u Balenciagi, a potom ga je 2012. Phoebe Philo, tadašnja kreativna direktorica kuće Celine, imenovala direktorom linije ženske odjeće. Međutim, usprkos impresivnom CV-u, u ateljeu Bottege Venete u Montebellu Vicentinu, gradiću blizu Vicenze, dočekan je s nepovjerenjem. Naslijedio je, naime, Thomasa Maiera koji je na čelu tima bio sedamnaest godina i uspješno razvijao “venecijanski dućan”, kako u prijevodu s talijanskog glasi ime brenda. Prije više od 50 godina osnovali su ga poduzetnici Michele Taddei i Renzo Zengiaro, a bio je najpoznatiji po luksuznim torbama i cipelama od fine kože koje su donosile godišnju zaradu od preko milijardu eura.
No Francois-Henri Pinault, čelnik korporacije Kering u čijem je vlasništvu tvrtka, dao je Danielu Leeju zadatak da polustoljetnu modnu kuću pretvori u “cool” marku.
- Bottega Veneta mi nalikuje uspavanom divu - rekao je dizajner nedugo nakon svog imenovanja. Kako bi ga “probudio”, odlučio je tradiciju približiti novim generacijama kupaca, odnosno učiniti sve da klasičnu marku zavole i kćeri i unuke dotadašnjih klijentica. Tehniku “intrecciato”, način preplitanja kožnatih traka koju je tvrtka patentirala krajem šezdesetih, upotrijebio je u kreiranju odjeće - satenskih suknji, pletenih haljina i kožnatih kaputa, u kombinaciji s jednostavnim i pomalo predimenzioniranim krojevima.
Istom je tehnikom, samo od pojastučenih kožnatih traka, kreirao natikače koje su postale hit među influencericama i šminkericama, kao i mrežaste salonke te torbe od nabrane kože što se nose u ruci. Svaka nova kreacija predstavlja se i na Instagram profilu indikativnog naziva New Bottega (nova Bottega) koji ima oko 100 tisuća pratitelja.
- Daniel Lee savršeno je pogodio duh vremena u kojem živimo - pohvalio ga je Bartolomeo Rongone, izvršni direktor Bottege Venete, koja je inače sastavni dio Keringa, koncerna luksuznih brendova. Napomenuo je i da su se narudžbe utrostručile, prodaja odjeće koja je iznosila samo 15 posto sveukupne zarade dvostruko je veća, a brend je ostvario najveći kvartalni rast prihoda od svih modnih tvrtki iz Keringova portfelja.
INSPIRACIJA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....