Strogost poslovnog odijevanja podrazumijeva i izazovne komade kojima šefice naglašavaju dominantnost u pretežno muškom svijetu.
Svaki ured ima jednu takvu osobu: grubu dominantu koja prihvaća radno mjesto kao apsurdno bojno polje za kontrolu i, povremeno, apsolutnu poslušnost. Te uredske domine imaju i prepoznatljiv stil odijevanja: sakoe s naglašenim ramenima, stroge košulje, uske kožnate suknje, cipele s ubojito visokim potpeticama i druge komade čiji je cilj istaknuti dominaciju, odnosno nadređeni položaj u i dalje pretežno muškom svijetu - odatle i ta potreba za seksepilom.
I premda je pojam “office dominatrix” poznat u svijetu fetišizma i seksualnih igrica koje se mogu pogledati na raznim pornografskim kanalima, u svijetu mode je uredska domina osoba koja nosi odjeću strogo definiranih silueta s naglaskom na ramena, struk, noge i druge ženske atribute zavodljivosti koji, međutim, nisu prikazani vulgarno, već otmjeno. Primjerice, talijanski dizajner Antonio Marras predstavio je strukirane kostime u kombinaciji s bijelom košuljom i kravatom čiju strogost djelomično ublažava suknja punog kruga, ali koja je opet kombinirana s robusnim cipelama visokih potplata.
No, nema uredske dominacije bez kožnatih komada - kao, na koncu, i u seksualnim igricama dominacije. Globalno slavna španjolska pjevačica Rosalia predstavila je takav stil u suknji od crne kože brenda Chopova Lowena, bijeloj košulji i štiklama kuće Louis Vuitton te crnim kožnatim Gucci rukavicama i torbi sa zakovicama popularnog mladog dizajnera Gerrita Jacoba. Kožnih komada uredskog stila u kolekcijama ima i brendovi Sergio Hudson, koji je predstavio suvremenu varijantu Alexis Colby, poslovne domine iz legendarne TV serije “Dinastija”, Bally, Bottega Veneta... te poslovično Tom Ford koji je karijeru napravio upravo na poslovnom seksepilu.
Svi oni mogli su se nadahnuti filmskim uredskim dominama. Primjerice, s Melanie Griffith kao ambicioznom tajnicom Tessom McGill u filmu “Zaposlena djevojka” iz 1988. koja se okoristi bolešću šefice kako bi zasjela na njeno mjesto. Njen karijerni uspon u brokerskoj tvrtki njujorškog Manhattana nagrađivana kostimografkinja Ann Roth ocrtala je promjenom stila odijevanja pa romantične haljine s volanima s početka filma zamjenjuju poslovni kostimi, takozvani “power suit” - sakoi s jastučićima koji naglašavaju ramena od sivih i tamnoplavih materijala te suknje olovka kroja u kombinaciji sa snježnobijelim košuljama krutog ovratnika i manžeta.
Uredska i poslovna nadmoć još je naglašenija u trileru “Razotkrivanje” iz 1994. s Demi Moore kao šeficom ureda Meredith Johnson koja seksualno zlostavlja svog podređenog, kojeg glumi Michael Douglas: Meredith nosi male crne haljine, strukirane sakoe s kraćom uskom suknjom, visoke potpetice i čarape s halterima, uz oštru bob frizuru i crveni ruž.
Od suvremenih uredskih domina daleko najpoznatija je Anna Wintour, globalna direktorica za sadržaj Condé Nasta,izdavača časopisa Vogue, poznata po strogosti i beskompromisnom stavu kojim je nadahnula i fiktivni lik urednice modnog magazina Mirande Priestly u filmu “Vrag nosi Pradu”.
Stroga Anna se strogo i odijeva, čak i kad bira haljine cvjetnog uzorka koje su krojene tako da naglašavaju njenu figuru. Poslovni domina stil predstavljen je i u seriji “Režim” u kojem Kate Winslet tumači ulogu kancelarke Elene Vernham, a nadahnut je imidžem suvremenih režimskih političarki, kao i supruga ‘’velikih’’ vođa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....