Počeo je kao honorarac u skladištu brenda donjeg rublja i pidžama, a danas je renomirani dizajner čije kreacije u sebi nose društveno-političke poruke.
S fudbalerkom i brčićima, neodoljivo podsjeća na staru pornozvijezdu Rona Jeremyja, a s rukama punim tetovaža i retro modelom sunčanih naočala na nosu mogao bi proći i kao junak nekog Tarantinovog filma. Dok se smije, na prsima mu zveckaju bogati slojevi zlatnih lanaca i brojanica - njegov zaštitni znak - a modni insajderi kažu kako 57-godišnji američki dizajner Willy Chavarria definitivno ima razloga za zadovoljstvo.
Ovaj zaljubljenik u modu, koji je radio za renomirane američke modne marke prije nego što je 2015. osnovao vlastiti brend, u svojim pedesetima osvojio je i publiku i struku: 2023. dobio je godišnju modnu nagradu Savjeta modnih dizajnera Amerike za najboljeg dizajnera muške odjeće, proglašen je dizajnerom godine na prvim održanim Latinoameričkim modnim nagradama (otac mu je meksičkog podrijetla), a nakon jedne od najmoćnijih i najboljih revija za proljeće 2024. "rasturio" je i s onom za jesen/zimu, nedavno prikazanu na Tjednu mode u New Yorku.
Njegova originalna i buntovna "club-kid" ulična odjeća isprva se bazirala na vrećastim trapericama, majicama s grafičkim printom i bomber jaknama, no u međuvremenu je u svoje kolekcije uključio i večernju garderobu, a baš svaki komad s njegovim potpisom u sebi nosi i neku društveno-političku poruku, bilo da je vezana za percepciju muško-ženskih uloga, načina na koji percipiramo mačizam, seksualnost i svijet oko sebe.
Njegovu modnu marku su retaileri kategorizirali kao mušku, no obožavaju je i žene, poput glazbenice Billie Eilish. Dizajner kojeg smatraju osnivačem novog američkog stila i ikonom queer zajednice kaže kako su njegovi modni radovi svojevrstan "komentar na vlastiti katolički odgoj prožet jakim utjecajem meksičkog naslijeđa". Ne želi u potpunosti izbrisati modne "granice" između spolova, ali svakome daje za pravo da ih prelazi - kad god to poželi.
Rođen je u imigrantskoj zemljoradničkoj zajednici u predgrađu Fresna, u Kaliforniji, u ljeto 1967., a ranu dob proveo je u gradiću Huron, sagrađenom na znoju i žuljevima meksičkih imigranata. Njegov je otac meksičkog, a majka irskog podrijetla, a oboje tvrde kako su znali da je Willy poseban još kad je bio beba. Iznimno rano je počeo hodati, ali i crtati - od treće godine više ne ispušta olovku i papir iz ruke. Inspiriran modnim magazinima još je kao klinac, otkriva, kreirao modne skice i stavljao svoje ime na njih.
Nakon srednje škole upisao je i završio studij grafičkog dizajna na umjetničkoj akademiji u San Franciscu, a rupe u studentskom budžetu krpao radeći u skladištu modnog brenda Joe Boxer. U rijetkim slobodnim trenucima između pakiranja kutija za otpremu i čišćenja liftova sjeo bi i crtao, osmišljavajući kreacije. Tu su strast primijetili njegovi nadređeni pa su mu dali priliku da uči pod mentorstvom Nicholasa Grahama.
Napredovao je sve do dizajnerske pozicije, a potom prešao u kompaniju sportske odjeće Voler. Kad je 1999. Ralph Lauren u suradnji s Volerom formirao difuznu liniju za biciklističku odjeću pod nazivom RLX, za taj su posao angažirali upravo Chavarria koji tad seli u New York, gdje kasnije postaje dizajner za brend American Eagle Outfitters. Nakon godina rada za druge u studenom 2010. otvara vlastitu trgovinu u njujorškom SoHou pod nazivom Palmer Trading Company. U nju je Willy investirao zajedno sa svojim suprugom Davidom Ramirezom (s kojim je u vezi već 21 godinu), a njihov dućan s muškom odjećom nudio je i vintage robu i suvremene dizajnerske komade koji su nadopunjavali njegovu američku uličnu estetiku, pogotovo afroameričke zajednice.
I sam je kreirao za svoj dućan, isprva samo košulje i dodatke, da bi njegovi japanski klijenti izrazili interes za nešto širom ponudom s Willyjevim potpisom. To ga je motiviralo da 2015. konačno pokrene brend pod svojim imenom, a njegove kolekcije danas prodaju luksuzne trgovine diljem svijeta, kao što su Dover Street Market, Bergdorf Goodman i Browns u Londonu. Prije tri godine dobio je angažman kao dizajner muške linije za Calvin Klein, a danas se modne kuće trgaju za suradnju s njim. Većinu ih odbija.
"Postoji taj staromodni način razmišljanja po kome kada ulazite u svijet mode morate postati ta pretenciozna, snobovska, površna osoba, a ja to nikad nisam želio. Znam da je haute couture svoj put započeo od plemstva, ali moda je zapravo uvijek počinjala na ulici, među običnim ljudima, a tamo se i danas stvara", kazao je Willy.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....