Otkako je u Schiaparelliju, Daniel Roseberry redovito "koketira" s nadrealizmom i modnoj je kući donio novu estetiku i prepoznatljiv osobni stil. Osim toga, njegove su kreacije i inače poznate po tome da se o njima dugo govori, ali ih se i nerijetko kritizira.
Kreativni direktor modne kuće Schiaparelli Daniel Roseberry krajem siječnja dobio je posebnu nagradu za kreativnost. Riječ je o prestižnoj nagradi Neimana Marcusa za kreativni utjecaj na području mode, priznanje za nenadmašnu kreativnost i umijeće te premošćivanje umjetnosti s modom. Nagrada je to koja se dodjeljuje više od 85 godina, a među dobitnicima su i slavna imena poput Christiana Diora, Coco Chanel te Yvesa Sainta Laurenta. Iako se nagrada nekoliko godina nije dodjeljivala, ponovno je pokrenuta lani. Ove godine je otišla u Danielove ruke, i to nimalo ne čudi jer je u samo nekoliko godina koliko je na mjestu kreativnog direktora, Roseberry doslovno "transformirao" Schiaparelli u jedan od brendova o kojima se najviše govori. Zapravo, ako malo bolje razmislimo, uistinu se teško sjetiti zvijezde koja nedavno nije nosila kreaciju ove francuske modne kuće.
Ove je godine na predstavljanju nove Schiaparelli kolekcije za proljeće/ljeto 2024. u Parizu posebno oduševila Jennifer Lopez koja je privlačila poglede predimenzioniranom bijelom jaknom ukrašenom pravim ružinim laticama. Njezina se efektna jakna sastojala od čak sedam tisuća pravih latica ruže, a ispod statement jakne dizajnirane isključivo za nju, J. Lo je nosila bijelu dolčevitu i crne tajice, dok je senzacionalni styling dodatno upotpunila crnim salonkama na petu, velikim remenom prljavo bijele boje koji je istaknuo njezin struk, efektnom crnom torbicom sa zlatnim detaljima te jedinstvenim zlatnim sunčanim naočalama.
No put do svjetske mode Daniela Roseberryja vrlo je zanimljiv. Rođen je 1985. godine u Planu u Teksasu, a obzirom na to da mu je otac bio svećenik, on i njegova braća odrasli su u religioznoj obitelji gdje je vjera bila vrlo bitna. Toliko bitna da je Roseberry čak razmišljao o tome da i sam jednoga dana postane svećenik zbog čega je, nakon završetka srednje škole, putovao svijetom u misijama kršćanske službe. Bio je na Havajima, u Jordanu, Pakistanu i različitim dijelovima Izraela, ali nakon povratka u SAD, na kraju je ipak upisao Fashion Institute of Technology u New Yorku. Studij je napustio samo dvije godine nakon kako bi mogao raditi u Thom Browneu, poznatoj njujorškoj modnoj kući gdje je i ostao deset godina.
Posao umjetničkog direktora Schiaparellija preuzeo je 2019. godine. Tijekom svog mandata, Roseberry je postao poznat po "oživljavanju" nekih od najomiljenijih i najutjecajnijih karakteristika brenda, istovremeno odajući počast utemeljiteljici brenda Elsi Schiaparelli te njezinoj velikoj ljubavi prema nadrealizmu. Modnoj je kući donio novu estetiku čestom upotrebom zlatnog nakita i hardvera, prenamijenjenog trapera i oblikovanih kožnih te metalnih ploča. Kao i sama Schiaparelli koja je bila poznata po svojim tehničkim inovacijama, Roseberry je posebno zainteresiran za eksperimentiranje s novim i manje vjerojatnim materijalima, kao i za nesvakidašnje ideje o tome što couture može, ili treba biti.
Otkako je u Schiaparelliju, Roseberry redovito "koketira" s nadrealizmom i na revijama uvijek ostavi vlastiti touch po kojem je postao prepoznatljiv. Osim toga, njegove su kreacije i inače poznate po tome da se o njima dugo govori, ali ih se i nerijetko kritizira. Tako je početkom 2023. godine nova kolekcija "Inferno" prikazana na prvom danu Tjedna visoke mode u Parizu doslovno "zapalila" društvene mreže. Roseberry je naišao na brojne osude zbog svoje interpretacije Danteovog pakla, a bila je riječ o vrlo realistično izrađenim glavama životinja - lava, leoparda i vučice koje su se nalazile na kreacijama. Javnost je francusku modnu kuću odmah osudila za glorificiranje ubijanja i iskorištavanja životinja.
No negativne reakcije, kao što to i inače biva u modnom svijetu, s vremenom su se stišale i većina se ljudi ipak složila kako je Roseberry ponudio kreativnu viziju Danteovog pakla i ispričao temu na svoj način, koliko god upitan on bio. Dosad je dizajnirao brojne kreacije za poznate zvijezde poput Beyoncé, Michelle Obame, Kim Kardashian, ali i Lady Gage iza čije se haljine krije vrlo zanimljiva priča. Kada je pjevala himnu na inauguraciji američkog predsjednika Joea Bidena 2021. godine, Roseberry je za 37-godišnju pjevačicu kreirao haljinu otpornu na metke.
Kreativni direktor Schiaparellija danas se smatra jednim od najhrabrijih i najinovativnijih imena na svjetskoj modnoj sceni, a slično mišljenje o njemu ima i naš modni dizajner Ivan Alduk. Komentiravši tako ovogodišnji Tjedan visoke mode u Parizu, dotaknuo se upravo i modne kuće Schiaparelli koja ga je oduševila svojom kolekcijom, a same riječi hvale imao je upravo za Roseberryja koji po njegovom mišljenju radi odličan posao otkako se nalazi na mjestu kreativnog direktora.
"Mogu reći kako Daniel Roseberry uistinu radi fantastičan posao od prvog dana. S obzirom na to da je Teksašanin, u novu kolekciju francuske modne kuće ubacio je elemente kauboja koji na neki način predstavljaju određeni homage kući Schiaparelli, ekstravaganciji po kojoj su i inače poznati. Osim toga, novu ćemo kolekciju sigurno imati prilike često viđati na crvenom tepihu jer je potpuno drugačija od svega, nekonvencionalna, napredna u razmišljanju i vrlo vizualno atraktivna", rekao nam je Alduk.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....