Slavne modne kuće lude su za cvijećem: Ne samo da se njime umjetnički nadahnjuju već otvaraju i cvjećarnice, umatajući raskošne floralne aranžmane u tekstile iz svojih kolekcija.
Mali princ je imao svoju ružu, a kralj mode Christian Dior cijeli ružičnjak. Legendarni modni dizajner, koji se na svom se imanju u Montaurouxu u Provansi najbolje opuštao u vrtlarenju, u pedeset hektara vrta posadio je grmolike ruže, jasmin i ljiljan te masline. Vjerovao je u očaravajuću stranu cvijeća pa je tako u rub svakog modela iz kolekcije visoke mode ušivao suhi cvijet đurđice, koji je i sam uvijek nosio u džepu. Kolekcije modnog brenda koji je izgradio i šezdesetak godina od njegove smrti obiluju uzorcima preslikanim iz prirode, a parfemi su im kombinacija najljepših cvjetnih nota. Zvijezda najnovije verzije mirisa Miss Dior je vrtna ruža Sweet Love sa sedefastoružičastim laticama, koja se specijalno za ovu tvrtku već godinama uzgaja u kontroliranim uvjetima u Grasseu. Za njegovu promociju odabrana je prelijepa glumica Natalie Portman koja u idiličnoj livadi uranja u šareni cvjetni “tepih”.
No, Christian Dior nije jedini dizajner koji se odazvao zovu prirode. Njegova sunarodnjakinja Coco Chanel voljela je kamelije, koje simboliziraju sreću i vjernost, a vrt Yvesa Saint-Laurenta u Marrakechu ispunjen je biljkama s pet kontinenata. Uvijek elegantan i profinjen talijanski modni mag Giorgio Armani obožava orhideje, ruže, božure i hortenzije od kojih je kreirao bukete koji se prodaju u njegovim cvjećarnicama u Milanu, Münchenu, Hong Kongu, Manami, Kuala Lumpuru, Dubaiju i Seulu.
Prije pet godina cvjećarnicu je otvorio i španjolski luksuzni brend Loewe čiji se veličanstveni buketi izrađuju prema uzoru na djela čuvene Constance Spry, britanske cvjećarice koja je stvarala sredinom prošlog stoljeća, a čast joj je ukazao i britanski dvor kad ju je angažirao da načini cvjetne instalacije za krunidbu kraljice Elizabete II. Buketi rezanog cvijeća kod njih stoje od 65 eura, a s vazom i do 250 eura.
Christian Dior je u rub svakog modela iz kolekcije visoke mode ušivao suhi cvijet đurđice, koji je i sam uvijek nosio u džepu
“Uvijek sam obožavao cvijeće, koje mi je mnogo puta bilo i inspiracija u radu”, otkrio je Francuz Simon Porte Jacquemus, koji revije svojih kolekcija održava u poljima lavande ili ječma. Početak proljeća ove je godine proslavio otvaranjem pop up cvjećarnice u Parizu gdje je svaki buket od ruža i žabnjaka ljutića - uzgojenih u rasadniku Fleurs de Paul - zamatao u tkaninu iz prošlih kolekcija.
Snaga cvijeća
Jednako razigrani pop up butik lani je otvorila i draguljarska kuća Tiffany&Co, gdje su ruže tvrtke Flowerbox zamatali u papir nježnoplave boje, dok su u brendirane lončanice i vaze umetnuli orhideje. U modnoj su pak kući Prada za promociju Resort kolekcije angažirali najpoznatije cvjećarnice u Londonu, Milanu, Moskvi, New Yorku, Parizu, Šangaju i Tokiju. Njihovi su buketi bili dostavljani umotani u papir s istaknutim logom branda i vizualnim detaljima kolekcije.
Svoju romantičnu stranu rado otkriva i njujorški dizajner Jason Wu, čiji je otac bio strastveni vrtlar. Opčinjen je Irvinom Pennom i njegovom serijom fotografija “Flowers” koju često ističe na svom Instagram profilu. Kreator i sam uživa u slaganju buketa koje izrađuje i dostavlja tvrtka 1-800-Flowers. Uz svaki aranžman dolazi i vizitka s QR kodom uz koji se može pratiti i nastajanje njegovih modnih kreacija. U njegovoj novoj kolekciji cvjetne slikarije na haljine oslikala je umjetnica Jessica May Underwood.
Kreativni dizajner Jeremy Scott ima neobičan hobi. Buketima koje dobije nakon nekoliko dana udahne novu živost dodajući im palmino lišće i filodendron iz vrta koji okružuje njegov dom te ih upotpuni “lišćem” od papira koje sam oslikava.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....