PROFIMEDIA/GLORIA EDIT
tri dekade

Stilski vremeplov: Koliko se svjetska moda mijenjala u posljednjih 30 godina?

Trendovi su dolazili i odlazili, a ovo su ljudi i događaji koji su obilježili posljednje tri dekade.

Trendovi su dolazili i odlazili, a ovo su ljudi i događaji koji su obilježili posljednje tri dekade.

1994. - 2004.

Devedesete su počele kao era grunge stila, slip haljina Calvin Klein rublja i supermodela koji ne ustaju iz kreveta za manje od 10 tisuća dolara. Estetika Kurta Cobaina iz Nirvane, bazirana na kariranim košuljama od flanela, traperu i T-shirtu s grafičkim printom prerasla je u globalni trend nakon što ju je Marc Jacobs inkorporirao u kolekciju za brend Perry Ellis. "Grunge je odvratan", zgroženo je konstatirala kritičarka Suzy Menkes, nakon čega je Jacobs dobio otkaz, a onda pokrenuo vlastiti brend dokazavši da je i noga u stražnjicu korak naprijed.

image

Dizajner Gianni Versace s Naomi Campbell i Lindom Evangelistom na reviji 1996.

THOMAS COEX/AFP/PROFIMEDIA
image

Supermodeli Linda, Cindy, Naomi i Christy

PAUL MASSEY/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Cindy Crawford s trona najtraženijih modela smaknula je karizmatična mršavica Kate Moss na valu "heroin chic" estetike, a ona nije bila jedina tražena iz Velike Britanije - svi su se grabili za mjesto na revijama Alexandera McQueena, koje su nalikovale dramatičnim predstavama. I pop-kultura utjecala je na trendove, a ponajviše Spice Girls i Britney Spears, zaslužne za seksi estetiku koju ne bismo opisali kao lijepu, no tih je godina bila poželjna.

image

Stilska eklektika benda Spice Girls

JOHN GILES/PA IMAGES/PROFIMEDIA
image

Roboti prskaju McQueenovu kreaciju iz kolekcije za proljeće 1999.

KEN TOWNER/EVENING STANDARD/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Modne kuće Chanel, Prada, Gucci i Versace obilježile su tu dekadu, Marc Jacobs ‘97. je lansirao prvu žensku odjevnu liniju za Vuitton, a kad su u pitanju odjevni komadi, jedan je ušao u povijest - riječ je o Versace haljini dubokog dekoltea u kojoj se Jennifer Lopez 2000. pojavila na dodjeli Grammyja: nakon dodjele broj pretraživanja pojma "zelena haljina Jennifer Lopez" srušio je sve rekorde na Googleu, što ih je potaknulo na stvaranje tražilice fotografija Google Images.

image

Jennifer Lopez u Versaceovoj kreaciji zbog koje je Google pokrenuo Google Images

CHARBONNEAU/BEI/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

2004. - 2014.

Nakon ere kojom je dominirala "heroin chic" estetika i mršavice ispijenih lica, ljudi su se ponovno zaželjeli klasične ljepote. Pistama je zavladala Gisele Bündchen, koja je predvodila vojsku besprijekorno građenih ljepotica koje su nosile revije donjeg rublja brenda Victoria‘s Secret.

image

Giselle Bündchen na reviji brenda Victoria‘s Secret

JEN LOWERY/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Na modnoj sceni dolazi do razvoja high street brendova i koncepta brze mode, a prosječni kupac još uvijek ne zna ništa o izrabljivanju ljudi koji na drugom kraju svijetu u lošim uvjetima i za malo novca šivaju dizajnerske krpice (i one koje ih imitiraju). No zato postaju svjesniji izrabljivanja životinja, ponajviše zahvaljujući Stelli McCartney, koja odbija koristiti pravo krzno i kožu. Uz nju, modne insajdere zaludili su i Phoebe Philo, koja je Stellu naslijedila u pariškom brendu Chloé, a kasnije prešla u Céline, te Nicolas Ghesquière koji je radio za Balenciagu i Vuitton.

image

Stella McCartney na reviji brenda Chloé 1998.

THOMAS COEX/AFP/PROFIMEDIA

"Moda treba biti forma eskapizma", govorio je dizajner kojeg nikad nećemo prežaliti - Alexander McQueen izvršio je samoubojstvo 11. veljače 2010. Pop-zvijezda koja je te godine modno šokirala svijet bila je Lady Gaga - na dodjeli MTV-jevih nagrada pojavila se u haljini u potpunosti napravljenoj od sirove govedine.

image

Fendijeva revija održana na Kineskom zidu 2007.

STR/AFP/PROFIMEDIA

2014. - 2024.

Svi su ludi za athleisure odjećom, Guccijevom geek chic estetikom i robusnim tenisicama, reality zvijezde i influenceri otimaju poslove modelima, društvene mreže postaju najvažnija modna platforma, a široj javnosti nepoznati mladi dizajneri postaju kreativni direktori starih modnih kuća. Daniel Lee popularizira Bottegu Venetu, Demna Gvasalia radi pravu revoluciju u Balenciagi, a svijet upoznaje Virgila Abloha, osnivača brenda Off White koji postaje najtraženiji modni brend na svijetu.

image

Demna Gvasalia pretvorio je Balenciagu u najpopularniji brend današnjice

DIMITRIOS KAMBOURIS/GETTY IMAGES
image

Dramatika na pisti - predstavljanje nove kolekcije brenda Thom Browne

PIXELFORMULA/SIPA PRESS/PROFIMEDIA

Njegove kreacije nose i sestre Hadid - svi žele surađivati s Gigi i Bellom koje žare i pale modnim pistama, no vraćaju nam se i stari supermodeli koje Donatella Versace okuplja na reviji 2017. A onda 2020. slijedi nagli prekid svih društvenih događanja. Pandemija covida ozbiljno ugrožava modni biznis - nitko ne izlazi iz kuće niti iz trenirke pa će se, i kad prođe, nastaviti trend nošenja udobne odjeće. A upravo nju obožavaju nove ikone stila - Kim Kardashian i njezina polusestra Kylie Jenner čija estetika postaje "wet dream" novih generacija klinki koje ih s obožavanjem prate na društvenim mrežama.

image

Supermodeli 90-ih na Versaceovoj reviji 2017.

JONAS GUSTAVSSON/DDP USA/PROFIMEDIA
Linker
05. studeni 2024 13:36