Budućnost wellnessa u Hrvatskoj Ana Tončić vidi u povezivanju s lokalnim zajednicama i zajedničkom kreiranju spa paketa

 PROMO
Za um i tijelo

Upravljanje stresom sve nam je važnije, zato nam je u fokusu wellness koji nudi puno više od masaže

Koji trendovi vladaju u wellness turizu i što nam sve može donijeti potpuno tjelesno i mentalno iscjeljenje? Odgovore na pitanja, a i mnogi širu sliku o ovom segmentu daje Ana Tončić, konzultantica u spa industriji i vlasnica tvrtke Vita Vitalis.

Koji trendovi vladaju u wellness turizu i što nam sve može donijeti potpuno tjelesno i mentalno iscjeljenje? Odgovore na pitanja, a i mnogi širu sliku o ovom segmentu daje Ana Tončić, konzultantica u spa industriji i vlasnica tvrtke Vita Vitalis.

Wellness turizam pruža jedinstvena iskustva koja nadilaze tipična putovanja. Može kombinirati prastare iscjeliteljske prakse s modernim terapijama kako bi ponudio oporavljajuće pauze ili čak cijela putovanja usmjerena na poboljšanje fizičke otpornosti, upravljanje stresom i usvajanje zdravijih životnih navika poput kvalitetne prehrane i svakodnevne meditacije. Wellness turizam omogućuje gostima da kao prioritet stave brigu o svom tjelesnom, mentalnom, pa čak i duhovnom zdravlju. Turizam se neprestano razvija, a nekoliko novih trendova to pokazuje.

Primjerice, vodeći trend su putovanja radi zdravlja i dobrobiti. Wellness je postao gotovo nezaobilazni oblik selektivnog turizma koji nam svima treba. Ponajviše se to odnosi na detoks od svakodnevice, moderne tehnologije, pametnih telefona i ekrana, užurbanog i stresnog načina života. Zbog toga ljudi traže bijeg od svakodnevice, sedmodnevni ili vikend retreat paket. Obično takvi programi u poznatim wellness klinikama, osim smještaja, obuhvaćaju pregled nutricionista i liječnika; oni rade individualno prilagođene planove prehrane i tjelovježbe, s naglaskom na posebno osmišljene tretmane za svakog gosta. Trend je i uvođenje ekološki prihvatljivih materijala i boja u prostoru u kojem se boravi.

image

Ana Tončić, konzultantica u spa industriji i vlasnica tvrtke VITA VITALIS

BILJANA BLIVAJS CROPIX

Mnogi putnici istodobno teže fizičkom i mentalnom iscjeljenju, dok istražuju nova odredišta. Ti trendovi uključuju prvenstveno personalizaciju, jer klijenti žele jedinstvena iskustva, a većini su pri vrhu liste prioriteta - lokalna tradicija i autohtoni običaji. Zbog toga su sve popularniji tretmani i rituali koji uključuju korištenje lokalnog bilja, prirodnih resursa i navika, što ujedno omogućuje i brendiranje samih wellness tretmana koji potom doprinose i prepoznatljivosti samog kraja.

Iako postoje parametri koji moraju biti zadovoljeni kako bismo wellness nazvali "wellnessom", najčešće što se u Wellness & Spa centrima nudi jesu različite vrste sauna. To su uglavnom finska, bio, solna ili ledena sauna, parna kupelj, rasul sauna s blatom i plunge pool (bazeni za potpunu revitalizaciju i "šok efekt"), Kneipp staze te tuševi doživljaja. Posebna se pažnja posvećuje prostorima za relaksaciju u kojima se korisnici mogu odmoriti nakon korištenja sauna i tretmana.

image


Umirujuć ambijent u kojem se posjetitelji mogu sasvim opustiti

PROMO

U posljednje vrijeme i kod nas je, kao i u ostalim europskim zemljama koje imaju razvijenu svijest o wellness proizvodu, popularno uključivanje spa programa unutar sauna. Tako se nerijetko susrećemo s ritualom soli ili blata - što je poseban doživljaj za dubinsko čišćenje kože te detoks organizma. Popularan je i Aufguss, ritual koji ima velike pozitivne učinke na tijelo i um. Aufguss se mora prakticirati pod stručnim vodstvom stručnog i certificiranog Aufgussmeistera, koji na vrlo vruće kamenje izlijeva vodu ili mrvljeni led, pa u to dodaje čista eterična ulja koja u dodiru s toplinom stvaraju mirisni oblak. Tu vodenu paru potom usmjerava prema ljudima, koristeći posebne tehnike mahanja ručnikom ili golemom lepezom.

Posebno iskustvo pruža i floating therapy. Terapija plutanjem smatra se jednom od najdjelotvornijih metoda za opuštanje, jer u potpunom mraku i tišini plutate 30 minuta u bestežinskom stanju u otopini koja je izuzetno bogata magnezijevim sulfatom. Preko kože tijelo upija magnezij, koji djeluje na duboko opuštanje svih mišića. Isključivši sve vanjske podražaje, ne obrađujući nikakve podatke iz okoline, mozak se u takvim uvjetima vrlo brzo umiri, a vaša svjesnost se okreće sama prema sebi.

image

Budućnost wellnessa u Hrvatskoj Ana Tončić vidi u povezivanju s lokalnim zajednicama i zajedničkom kreiranju spa paketa

PROMO

Wellness je cjelokupni program koji obuhvaća njegu tijela putem korištenja spa zone, raznih obloga, pilinga i kupki, njegu lica sve do tjelovježbe, šetnje, pravilne uravnotežene prehrane i holističkih tretmana. Riječ holistički dolazi od grčke riječi holos, što znači "cijeli" ili "sve". Stoga holistički pristup znači brinuti se o cijeloj dobrobiti, uključujući fizičko i mentalno zdravlje. On se temelji na pružanju podrške pojedincu uzimajući u obzir sedam aspekata holističkog zdravlja; fizičko, mentalno, socijalno, emocionalno, intelektualno, profesionalno i zdravlje okoliša. Holistički wellness prepoznaje da su um i tijelo blisko povezani i da je mentalno blagostanje neophodno za optimalno fizičko zdravlje. U spa centrima to su tretmani koji uključuju meditaciju, akupunkturu, akupresuru, biofeedback, masažnu terapiju, kiropraktičare, manualnu terapiju, naturopate, vođene slike, jogu, tai chi, terapeutski dodir, reiki i druge energetske terapije te ayurvedu. Impresivna je zvukoterapija tibetanskim zdjelama i gongom gdje se drvenom udaraljkom vibracije zdjela prenose na tijelo klijenata. Metoda je to dubokog opuštanja, ali i detoksikacije tijela.

image

Detoksikacija lica blatnim oblogama u SPA & WELLNESS Centru Aminess Avalona Camping Resorta na Pagu

PROMO
image

Opuštanje nakon SPA zone i

PROMO

Smatram da Hrvatska zbog svoje geografske pozicije i klime ima odlične uvjete za razvoj wellness turizma, a to se posebno odnosi na Istru, Primorsko-goransku te kontinentalnu Hrvatsku. Brojna su naša lječilišta (toplice) koja koriste prirodne resurse - termalnu vodu - no nisu dovoljno iskorištena u tom segmentu. Budućnost wellnessa u Hrvatskoj vidim u povezivanju s lokalnim zajednicama i zajedničkom kreiranju wellness paketa. Svaki dio Hrvatske može ponuditi lokalnu priču, a kao primjer ističem klaster sjeverozapadne Istre, koji je posebnu pažnju posvetio wellness proizvodu te ga povezao s lokalnom zajednicom, običajima i vrijednostima. Tema i ideja ima napretek te ne smijemo zaboraviti da wellness nije samo dobra masaža i ugodan ambijent već mnogo više - simbioza tretmana, gastro priče i lokalnih običaja.


Sadržaj je nastao u suradnji gloria x Vita Vitalis

13. prosinac 2024 14:05