Premijera suvremene opere "Lennon" skladatelja Ive Josipovića bila je glavni događaj Muzičkog biennala u Zagrebu.
Operna premijera u zagrebačkom HNK uvijek je važan društveni događaj, a još je to i više kad operu kao skladatelj potpisuje treći hrvatski predsjednik dr. Ivo Josipović. Premijera opere "Lennon" bila je središnji događaj ovogodišnjeg Muzičkog biennala, jednog od najvažnijih svjetskih festivala suvremene glazbe, a iz predsjedničke lože su je uz predsjednika Zorana Milanovića i prvu damu Sanju Musić Milanović pratili i njegovi prethodnici Kolinda Grabar-Kitarović i Stjepan Mesić.
O skladanju opere ‘‘Lennon‘‘ Ivo Josipović je razmišljao više od desetljeća, a ostvario ju je kada je dobio libreto riječke profesorice Marine Biti koja trenutno predaje hrvatski na jednom kampusu u Seulu. Režiju potpisuje Marina Pejnović, a opera je fokusirana na ubojstvo slavnog glazbenika koje je 8. prosinca 1980. u New Yorku uzdrmalo suvremeni svijet.
Sadržava i nadrealističke komponente, a u središtu radnje su John Lennon kojeg je utjelovio Domagoj Dorotić i ljudi koji su imali važna mjesta u njegovu životu, kao i lik ubojice s njegovim specifičnim psihološkim profilom, dok se pokušava odgovoriti na pitanje zašto se obožavatelj prometnuo u ubojicu čovjeka kojega je obožavao.
"Zašto Lennon? Zato što je bio veliki umjetnik, jer su on i Beatlesi bili ikone nekoliko generacija iz sredine prošlog stoljeća kojima i ja pripadam. Zato što je Lennon bio svojevrsni aktivist i borac za mir, pravdu i ljudska prava. Zbog toga je dugo bio pod nadzorom američkih sigurnosnih službi kao potencijalno subverzivni element. U mladosti sam slušao i Beatlese, jer su njihove prelijepe pjesme korespondirale s preokupacijama moje generacije. Iako je i tada moj prvi izbor bila klasika", kaže Ivo Josipović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....